Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Aripiprazol (abilify)

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » do maart 03, 2016 7:35 am

Het is lastig om nu de juiste woorden nu te vinden maar moet het toch maar proberen,

Ik ben nou sinds kort bij de novadic na vele 'professionele hulp' te hebben gehad, maar heb er na iedere keer steeds minder vertrouwen in. Ik word ook steeds angstiger om naar de psychiater toe te gaan..
Mijn bioritme is helemaal verstoord word vaak pas om 3 of 4 uur smiddags wakker. Voel me steeds depressief, en nadat vorige maand mijn begeleidster is gestopt met werken is dat steeds erger geworden.

Ik heb de laatste tijd heel veel last van angst en prikkelgevoeligheid en krijg ook steeds vaker paniekaanvallen de laatste tijd ondanks de benzo's en citalopram enz.. Ik kom steeds meer in een sociaal isolement te zitten en voel me helemaal klem.

Nou heeft deze nieuwe psych mij 1mg abilify voorgeschreven, maar ik ben heel bang ze te gebruiken omdat ik in het verleden ooit risperdal heb gehad en toen voelde ik me zo'n zombie en zo leeg en akelig. Ik weet wel dat dit niet hetzelfde middel is als risperdal en dat het een heel lage dosering is maar toch ben ik bang. Heb veel slechte reacties op dit middel gezien op internet. Ik ben bang dat ik mijn spriritualiteit en levenskracht kwijtraak en dat het beetje kleur dat er nog over is in mijn leven verdwijnt.

Mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen, maar ik weet niet hoelang ik het nog vol kan houden...
Ik weet niet meer wat ik moet doen, ben ten einde raad... :s
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » do maart 03, 2016 9:57 am

Hi Bier,

Allereerst veel sterkte gewenst, het is duidelijk dat het psychisch niet goed met je gaat... :|

Abilify (Aripiprazole) is een anti-psychoticum dat wordt voorgeschreven tegen psychoses (vanaf 10 Mg), maar ook tegen depressie, trauma en angst.

Zelf lijd ik aan PTSS en heb onlangs ook Abilify van m'n psychiater gekregen, in mijn geval 5 Mg.

Er zijn veel sites in Amerika waar mensen hun ervaringen met medicijnen opschrijven. Wat mij altijd zo opvalt is dat het ene medicijn bij mevrouw X geweldig werkt, terwijl meneer Y het helemaal niks vindt en veel last heeft van bijwerkingen. Elk mens is wat dat betreft een uniek biochemisch proces.

Om te bepalen of het jou helpt, gewoon slikken. Weet ook dat 1 Mg een zeer lage dosis is, er kan eigenlijk niks misgaan.

Zou het overigens altijd 's morgens slikken. Sommige mensen worden er wat helderder door en kunnen er minder makkelijk van slapen. Maar dan praat je over doseringen van 5 Mg +

Nogmaals sterkte! 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Machiavelli » do maart 03, 2016 10:33 am

Ha Bier, wat een ontzettend vervelende situatie voor je... Ik kan je adviseren om eerst met man en macht te proberen om je bioritme weer op orde te krijgen. Van structuur krijg je namelijk op natuurlijke wijze weer meer energie. Daarnaast helpt dit ook bij het tegengaan van je sociaal isolement, zoals je dat beschrijft. Leven in daglicht maakt het makkelijker om ook even iemand te bellen of op te zoeken. Ik zou je wekker elke dag 2 uur vervroegen, dan krijg je niet ineens een jetlag bovenop je problemen, maar geloof me: zodra je eenmaal een maandje in een structureel ritme zit ga je je beter voelen.

Sterkte!
Machiavelli
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 92
Geregistreerd: vr sep 05, 2014 11:03 am

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor cojiro » do maart 03, 2016 11:38 am

Als jij met volle oprechtheid kan zeggen dat je er alles in de wereld aan gedaan hebt om je bioritme zonder medicatie binnen de lijntjes te krijgen, zou ik je adviseren om het gewoon te proberen. Maar als je dat niet kan zeggen zou ik met de medicatie wachten totdat je zeker weet dat je het écht nodig hebt.

Je slaappatroon is zowel bij het sociale isolement als je algemene humeur en hoe je in je vel zit van cruciaal belang. Het zou mooi zijn als je je slaappatroon en energieniveaus zelf weer een beetje op peil kan krijgen, maar als dit niet reëel is is zul je toch andere opties moeten verkennen. Ik weet dat nieuwe medicaties eng kunnen zijn, zeker als je in het verleden slechte ervaringen met soortgelijke medicijnen hebt gehad. Maar zoals gezegd, 1mg is geen hoge dosis en proberen kan nooit heel veel kwaad.

Sterkte man!
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » do maart 03, 2016 7:28 pm

Wormenkrabber schreef:Ik heb zelf veel baat bij een lage dosis zyprexa. Straks krijg ik misschien ook baclofen. Dit ivm mijn autistische kut klachten.

Heb je wel eens eerder baclofen gehad? Wat deed het bij je?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » do maart 03, 2016 7:32 pm

Wormenkrabber schreef:nope nog noooit eerder gehad. maarga ik wel krijgen van mijn psych

Ok, ben benieuwd wat het met je doet... 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Exceptional » do maart 03, 2016 9:24 pm

Terug en beter dan ooit <3

Ik zeg kappen met die rommel en het zelf proberen..
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » vr maart 04, 2016 5:48 am

Maurits schreef:Om te bepalen of het jou helpt, gewoon slikken. Weet ook dat 1 Mg een zeer lage dosis is, er kan eigenlijk niks misgaan.


Ik weet het, de psych heeft zelfs gezegd dat ik na een week mag stoppen als het me niet bevalt maar toch ben ik bang. Ik las op internet dat abilify serotonine en dopamine in de hersenen reguleert, kan het de sombere gevoelens dan niet versterken??
Ik heb jaren geleden zo'n nare ervaring gehad met risperdal, ik voelde me leeg, net een zombie en ik had amper nog de puf om m'n tanden te poetsen. De kleur was weg. Op het begin had ik er nog niet zo'n last van maar na een aantal weken werd dat steeds erger en toen ben ik ermee gestopt, tegen de wil van de psychiater in, vreselijke man was dat..
Ik dacht dat dat ook een lage dosering was, ik weet niet meer, ik had toen last van wanen. Dit is alleen om de prikkels te dempen.


Maurits schreef:Zou het overigens altijd 's morgens slikken. Sommige mensen worden er wat helderder door en kunnen er minder makkelijk van slapen. Maar dan praat je over doseringen van 5 Mg +


De psychiater die ik nu heb heeft gezegd dat ik het om 18.00u moet innemen, als het ik het in ga nemen. Misschien omdat het zo'n lage dosering is, maar ik weet niet wat het met me zal doen.

Maurits schreef:Nogmaals sterkte! 8-)


Bedankt..
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Amvitamientje » vr maart 04, 2016 6:19 am

Bier schreef:Ik las op internet dat abilify serotonine en dopamine in de hersenen reguleert, kan het de sombere gevoelens dan niet versterken??


Je wordt er wat vlakker van.

En over dat risperdal, zoals Maurits al zei werkt het ene medicijn beter voor jou dan een ander medicijn.

Bier schreef:De psychiater die ik nu heb heeft gezegd dat ik het om 18.00u moet innemen, als het ik het in ga nemen.

Het liefst tijdens of na het eten, om maagklachten te verkomen, dus 18:00 lijkt mij een goed tijdstip. Het is wel belangrijk dat je bij Abilify je dosis elke dag rond het zelfde tijdstip neemt!

Sterkte! :hulde:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » zo maart 06, 2016 4:52 am

Als ik mijn ogen dicht doe zie ik altijd kleuren en heel soms, vooral als ik op bed lig met mijn ogen half gesloten maar niet slaap, heb ik soms beelden van mijn kamer voor mijn ogen, net alsof ik mijn ogen open heb, en als ik ze dan open doe is het beeld weg, en ziet alles er net een beetje anders uit..
Als ik in bed lig en probeer te slapen kijk ik vaak naar die kleuren.
Toen ik die risperdal een tijdje gebruikte ging dat weg, en ik zag alles grauwer. Daar ben ik nu ook bang voor, maar dat kan ik niet aan die psychiater vertellen... :s
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » zo maart 06, 2016 3:28 pm

Bier schreef:Als ik mijn ogen dicht doe zie ik altijd kleuren en heel soms, vooral als ik op bed lig met mijn ogen half gesloten maar niet slaap, heb ik soms beelden van mijn kamer voor mijn ogen, net alsof ik mijn ogen open heb, en als ik ze dan open doe is het beeld weg, en ziet alles er net een beetje anders uit..
Als ik in bed lig en probeer te slapen kijk ik vaak naar die kleuren.
Toen ik die risperdal een tijdje gebruikte ging dat weg, en ik zag alles grauwer. Daar ben ik nu ook bang voor, maar dat kan ik niet aan die psychiater vertellen... :s

Welke dosering Risperdal slikte je toen?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » di maart 08, 2016 7:32 pm

Maurits schreef:Welke dosering Risperdal slikte je toen?

2x per dag een halve mg.
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » wo maart 09, 2016 3:47 pm

Bier schreef:
Maurits schreef:Welke dosering Risperdal slikte je toen?

2x per dag een halve mg.

Qua hoeveelheid kun je 1 Mg Risperdal vergelijken met ongeveer 5 Mg Abilify. Dat geeft dan ook aan dat je huidige adviesdosering Abilify echt heel erg laag is.

Geloof me, er kan weinig tot niks gebeuren als je dat slikt. Go for it!!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » do maart 10, 2016 5:48 am

Maurits schreef:Qua hoeveelheid kun je 1 Mg Risperdal vergelijken met ongeveer 5 Mg Abilify. Dat geeft dan ook aan dat je huidige adviesdosering Abilify echt heel erg laag is.

Geloof me, er kan weinig tot niks gebeuren als je dat slikt. Go for it!!


Ik heb dinsdag een halve ingenomen, maar had al na 10 minuten het idee dat ik me raar voelde, heel opgefokt. Na 2uur heb ik alles uitgespuugd, hoewel het dan waarschijnlijk toch allang opgenomen is. Ik had zo gehoopt dat ik me beter zou voelen, maar ik denk dat mijn angst voor het middel te groot is. Ik geloof niet dat een half pilletje direct zoveel effect kan hebben...
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor gandwarf777 » do maart 10, 2016 1:51 pm

Ik heb 4 maanden lang aan risperidon, pipamperon en flupentixol gezeten. In wanhopige buien nam ik meer dan voorgeschreven en dan was ik mentaal sterk vervlakt en kreeg ik last van tardieve acathisie (rusteloze ledenmaten). Maar ik werd er gek genoeg niet depressief van, ik vond het beter dan nuchter zijn. Gewoon een sterke roes met een onverschillig gevoel.

Nu ben ik, in verband met de angst voor tardieve dyskinesie, toch maar over gestapt op andere medicijn groepen. Hydroxyzine, Pregabaline, Alprazolam en Temazepam om precies te zijn.
gandwarf777
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 51
Geregistreerd: wo sep 16, 2015 9:43 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Amvitamientje » do maart 10, 2016 3:12 pm

gandwarf777 schreef:Ik heb 4 maanden lang aan risperidon, pipamperon en flupentixol gezeten.

gandwarf777 schreef:Hydroxyzine, Pregabaline, Alprazolam en Temazepam om precies te zijn.


Heb jij deze van de psychiater voorgeschreven gekregen?

En allemaal tegelijk? (ik bedoel niet al die 7 medicatie!)
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » do maart 10, 2016 5:38 pm

Wormenkrabber schreef:mietje. wel dxm en andere rare drugs naar binnen werken, maar voor een beetje antipsychotica ben je bang...jij spoort lang niet


Als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niets. Ik gebruik al jaren geen dxm enzo meer, ik wou dat ik niet zo bang was voor antipsychotica..
Ik zit er helemaal doorheen... :cry:
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Unoo » do maart 10, 2016 5:40 pm

Waar ben je dan zo bang voor? Dat je stemming weer zal verminderen? Want blijkbaar is je stemming op het moment klote, waardoor je medicatie als hulpmiddel krijgt om weer te stabiliseren (zo lees ik het in ieder geval). Hoe zou jij het anders willen doen, wat zijn nog verdere mogelijkheden?
Avatar gebruiker
Unoo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 47
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 12:52 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Perry » do maart 10, 2016 5:41 pm

je weet wie 't is?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Exceptional » do maart 10, 2016 9:26 pm

Bier schreef:Als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niets. Ik gebruik al jaren geen dxm enzo meer, ik wou dat ik niet zo bang was voor antipsychotica..
Ik zit er helemaal doorheen... :cry:

Je bent er terecht bang voor. Antipsychotica zijn fucking slecht voor je ziel. Gebruik het alleen als er echt geen andere mogelijkheid meer is.
Laatst bijgewerkt door Exceptional op do maart 10, 2016 11:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » do maart 10, 2016 11:07 pm

Unoo schreef: Hoe zou jij het anders willen doen, wat zijn nog verdere mogelijkheden?


De psychiater had erover de citalopram te verhogen. Maar ik herinner me dat het dan eerst een tijd slechter gaat voordat het beter gaat, ik weet niet of ik dat momenteel trek. Ik heb ook niet echt het idee dat het zoveel doet, maar heb het een keer geprobeerd af te bouwen maar toen ging het na een paar dagen helemaal niet meer en heb toen alles weer teruggedraaid... :|
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » do maart 10, 2016 11:13 pm

gandwarf777 schreef:Ik heb 4 maanden lang aan risperidon, pipamperon en flupentixol gezeten. In wanhopige buien nam ik meer dan voorgeschreven en dan was ik mentaal sterk vervlakt en kreeg ik last van tardieve acathisie (rusteloze ledenmaten). Maar ik werd er gek genoeg niet depressief van, ik vond het beter dan nuchter zijn. Gewoon een sterke roes met een onverschillig gevoel.

Nu ben ik, in verband met de angst voor tardieve dyskinesie, toch maar over gestapt op andere medicijn groepen. Hydroxyzine, Pregabaline, Alprazolam en Temazepam om precies te zijn.

Hoe bevalt Pregabaline/Lyrica bij jou? Ik kan het ook krijgen van m'n psych...
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » do maart 10, 2016 11:15 pm

Bier schreef:
Unoo schreef: Hoe zou jij het anders willen doen, wat zijn nog verdere mogelijkheden?


De psychiater had erover de citalopram te verhogen. Maar ik herinner me dat het dan eerst een tijd slechter gaat voordat het beter gaat, ik weet niet of ik dat momenteel trek. Ik heb ook niet echt het idee dat het zoveel doet, maar heb het een keer geprobeerd af te bouwen maar toen ging het na een paar dagen helemaal niet meer en heb toen alles weer teruggedraaid... :|

Hoeveel uur slaap je per nacht?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » do maart 10, 2016 11:19 pm

Maurits schreef:Hoeveel uur slaap je per nacht?


Ik val altijd pas tegen de ochtend in slaap.. :s
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » do maart 10, 2016 11:24 pm

Als ik jouw psychiater was, zou ik eerst zorgen voor een goede nachtrust. Goed slapen verbetert je psychische gesteldheid bijna direct op een hele positieve wijze. Dat kan met benzo's (Temazepam bijvoorbeeld), anti-histamine medicijnen of een hele lage dosering Seroquel.

Een relatief onschuldig middel om beter te kunnen slapen is melatonine. Misschien ken je dat wel. Begin met 2 Mg en kijk wat het bij je doet.

Sterkte! 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Exceptional » do maart 10, 2016 11:47 pm

Maurits schreef:Goed slapen verbetert je psychische gesteldheid bijna direct op een hele positieve wijze.

Dit.

Kamperen met leuke mensen schijnt ook goed te werken.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Bier » vr maart 11, 2016 12:00 am

Maurits schreef:Als ik jouw psychiater was, zou ik eerst zorgen voor een goede nachtrust. Goed slapen verbetert je psychische gesteldheid bijna direct op een hele positieve wijze. Dat kan met benzo's (Temazepam bijvoorbeeld), anti-histamine medicijnen of een hele lage dosering Seroquel.

Een relatief onschuldig middel om beter te kunnen slapen is melatonine. Misschien ken je dat wel. Begin met 2 Mg en kijk wat het bij je doet.

Sterkte! 8-)


Ik heb al oxazepam, temazepam en melatonine gebruik ik ook al. Van een hogere dosis melatonine word ik juist onrustiger heb ik het idee... Ben 's nachts gewoon te onrustig om te gaan liggen..
De laatste week heb ik ook steeds last van hartkloppingen, buikpijn en zweten en word ik steeds overspoeld door een golf van angst en paniek. Ik heb daarvoor tijdelijk alprazolam gekregen..
Kunnen hooikoortstabletten ook helpen? :|
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » vr maart 11, 2016 12:08 am

Wat kut voor je dat het zo beroerd met je gaat.

Geef je voldoende bij je psychiater aan dat je zo slecht slaapt? Da's echt de eerste belangrijke overwinning die je zult moeten boeken wil je verder kunnen herstellen; beter slapen, minimaal 6 uur per nacht.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor verneukeratief » vr maart 11, 2016 12:11 am

Wormenkrabber schreef:Ritme, zoek vrienden, zoek hobbys en een dagbesteding. Ga sporten, bezoek een cafe voor mensen met psychise problemen en slik medicatie.


Alsof een blinde tegen een blinde zegt dat hij beter uit zijn doppen moet kijken :shock:
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Aripiprazol (abilify)

Berichtdoor Maus » vr maart 11, 2016 12:13 am

Gele Banaan schreef:
Wormenkrabber schreef:Ritme, zoek vrienden, zoek hobbys en een dagbesteding. Ga sporten, bezoek een cafe voor mensen met psychise problemen en slik medicatie.


Alsof een blinde tegen een blinde zegt dat hij beter uit zijn doppen moet kijken :shock:

Wees eens liev :stoned:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron