Wie heeft ooit al een barbituraat geslikt en wat is je mening ervan?
Barbituraten (secobarbital,fenobarbital,pentobarbital,amobarbital,ed) waren/zijn de voorlopers van de benzodiazepines, de huidige middelen die tegen spanning,angst en slapeloosheid worden gebruikt.
Zo'n 50-tal jaar geleden,voor Librium(chloordiazepoxide),werd ontdekt, was deze groep medicijnen dan ook eerste keus als downer,om mensen te kalmeren,of mensen te doen slapen enz.
Barbituraten zijn downers. Maar omdat de grens tussen therapeutische dosissen en dodelijke dosissen (ld50) veeeel kleiner is dan bij de later benzo's,werden deze laatsten (terecht) als veiliger gezien wb overdosis. Hoewel men dacht dat valium enz. minder verslavend waren, maar dat is intussen achterhaald.
Barbituraten hebben ook een anti-convulsief effect (tegen epilepsie) en momenteel staat fenobarbital,generisch en onder de verkoopsnaam (Gardenal) noch ter beschikking als anti-convulsivum.
Ik vroeg me af of iemand al barbituraten, ik bedoel dan vooral fenobarbital, je kan 200 pillen kopen van 100 mg,bij de apo, als je t voorgescrheven krijgt tenminste, en of het effect vergelijkbaar is met dat van pakweg Valium
grtze