Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Een DXM handleiding

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Sublimo » vr mei 13, 2011 6:09 pm

InfectedMushroom schreef:Kwalitatieve en kwantitatieve samenstelling:
Dextromethorphani hydrobromidum 200 mg — Saccharum — Acidum citricum — Natrii benzoas — Aroma cerasi/rubi idaei — Aqua purificata q.s. ad 100 ml.
ik zou beginnen met ongeveer 70ml, en kan het kwaad dat ik blow terwijl ik onder de invloed van DXM ben ? en ik heb gisteren speed gebruikt, maar ik denk niet dat dit een probleem is.


Ik zou toch voor de capsules gaan, van die siroop wordt je veel misselijker. Ik zou er in eerste instantie niet bij blowen, kan het veel heftiger van worden.
En zorg voor een tripsitter !

(En het woord kwalitatief is hier overbodig, er staat niks geschreven over de kwaliteit. :P)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor dexdude2 » vr mei 13, 2011 7:45 pm

Sublimo schreef:
InfectedMushroom schreef:
dexdude2 schreef:Begin met 250-300mg. Da's een leuke dosis om mee te beginnen. Als je niks te doen hebt tijdens de trip, probeer maar eens een live tripreport the schrijven dan ;)

ok zal ik doen, ik heb Nortussine is deze geschikt voor recreatief gebruik .? 10mg Dextromethorfan


Nooit de eerste keer beginnen met meer dan 150 mg, dat is om te testen om je niet het leverenzym mist !


Sorry, dat is waar ook. Zelfs 150mg is dan al best veel, probeer max 100mg.

Maar als je dus niet overgevoelig bent is 250-300mg wel een leuke dosis.
Marihuana - Proud supporter of the snackfood industry
Avatar gebruiker
dexdude2
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 87
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:38 pm
Woonplaats: Het noorden

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor InfectedMushroom » za mei 14, 2011 10:59 am

Ik ben toch voor de siroop gegaan, ik denk iets van een 200mg in totaal . bijna geen last van misselijkheid , en ik heb er bij geblowd redelijk veel zelfs, en ik ben idd redelijk hard gegaan, toch wel redelijk veel visuals. meer dan ik verwacht had, maar oo wat vond ik het lekker :love:
Inhale Combusted Hemp on a Daily Basis
InfectedMushroom
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 1:31 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor dexdude2 » za mei 14, 2011 11:38 am

Hoe voelde je de dag erna? Had je een heel licht gevoel of was je helemaal kapot?

Ik vraag het omdat ik me altijd heel goed voel de dag erna, heel licht en energiek, terwijl anderen best wel kapot zijn. Vaag.
Marihuana - Proud supporter of the snackfood industry
Avatar gebruiker
dexdude2
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 87
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:38 pm
Woonplaats: Het noorden

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Sublimo » za mei 14, 2011 7:40 pm

InfectedMushroom schreef:Ik ben toch voor de siroop gegaan, ik denk iets van een 200mg in totaal . bijna geen last van misselijkheid , en ik heb er bij geblowd redelijk veel zelfs, en ik ben idd redelijk hard gegaan, toch wel redelijk veel visuals. meer dan ik verwacht had, maar oo wat vond ik het lekker :love:


Ik vraag me eigenlijk wel af of het normaal is dat je zo hard tript van 200 mg, want het kan best zijn dat je het enzym dat zorgt voor de afbraak van DXM mist. Dan mag je echt niet meer gebruiken, levensgevaarlijk.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor InfectedMushroom » zo mei 15, 2011 11:49 am

dexdude2 schreef:Hoe voelde je de dag erna? Had je een heel licht gevoel of was je helemaal kapot?

Ik vraag het omdat ik me altijd heel goed voel de dag erna, heel licht en energiek, terwijl anderen best wel kapot zijn. Vaag.

Ik voelde me beter dan anders eigelijk , ik ben al zingend uit men bed gestapt en heb een topdag gehad erna, snap niet dat mensen zich hier slecht van kunnen voelen ;p
Inhale Combusted Hemp on a Daily Basis
InfectedMushroom
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 1:31 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Einstein » ma jun 25, 2012 12:25 pm

Heb op internet wat dingen gelezen over bromidevergiftiging en aangezien DXM meestal als bromidezout wordt verkocht is dat hier wel relevant. Bromide (bijv. kaliumbromide) is in een ver verleden vaak gebruikt als anti-epileptisch middel, maar nadat er veiliger alternatieven werden uitgevonden is het zo goed als volledig in onbruik geraakt, omdat het giftig spul is dat zich in het lichaam ophoopt en slechts langzaam geëlimineerd wordt.
De DXM die je bij de apotheek haalt is voor zover ik weet altijd in de HBr-vorm en bevat daardoor ook bromide. Als je een week lang dagelijks één pilletje tegen de hoest neemt is dat verder geen enkel probleem, maar bij regelmatig recreatief gebruik (immers in veel hogere dosis) kan het mogelijk een ander verhaal worden. Eén gram DXM bevat zo'n 230 mg bromide, wat niet genoeg is om echt heftige vergiftiging te veroorzaken, maar gezond is het in ieder geval niet. Iets om op te letten :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor loseyourselfondrugs » zo okt 14, 2012 9:44 pm

Kruidvat 10 capsules €6,10
Don't get high on your own supply, you will kill yourself and die.Did; Ketamine, 4-fmp/3-fmp, Cocaïne, Weed, Hasj, Isolator, Mdma, Mda, Paddo's, Truffels, Research Chemicals, Miauw Miauw, Lsd, Speed, Salvia, Ritalin, Depakine, Concerta.
Avatar gebruiker
loseyourselfondrugs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 3:12 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Drefbon » zo okt 14, 2012 9:46 pm

loseyourselfondrugs schreef:Kruidvat 10 capsules €6,10


Waar dan? Het toch nog steeds UA? Geef eens wat meer details aub.
Dref = back
Avatar gebruiker
Drefbon
domoor (geweest)
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 496
Geregistreerd: di feb 21, 2012 1:43 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor loseyourselfondrugs » ma okt 15, 2012 1:39 pm

@Drefbon.

Dextromethorfan is
een
hoestprikkeldempende
stof. Hoestprikkeldempende stoffen worden gebruikt bij niet-productieve hoest.

Te gebruiken
bij


Prikkelhoest, niet productieve hoest.

Niet te gebruiken bij


Bij overgevoeligheid voor dextromethorfan of voor één van de andere bestanddelen.
Ernstig verminderde werking van de lever.
Ernstig
verminderde
ademhaling. Een hoest waarbij slijm wordt opgehoest. MAO-remmers (een bepaalde groep geneesmiddelen bij depressie). Kinderen jonger dan 2 jaar.

Actief Bestanddeel



Dextromethorfan, 29,5 mg per capsule
https://online.kruidvat.nl/pagina/product.html?id=49560


Alsjeblieft
Don't get high on your own supply, you will kill yourself and die.Did; Ketamine, 4-fmp/3-fmp, Cocaïne, Weed, Hasj, Isolator, Mdma, Mda, Paddo's, Truffels, Research Chemicals, Miauw Miauw, Lsd, Speed, Salvia, Ritalin, Depakine, Concerta.
Avatar gebruiker
loseyourselfondrugs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 3:12 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor loseyourselfondrugs » ma okt 15, 2012 5:24 pm

Dextromethorfan is sinds 1953 internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek onder de merknamen Bisoltussin, Dampo bij droge hoest, Darolan hoestprikkeldempend, Pectofree, Vicks Hoesttabletten methoning en Vicks Hoestsiroop met honing en als het merkloze Dextromethorfan. Het is te verkrijgen als capsules, zuigtabletten en drank.
U krijgt in de apotheek advies over dit medicijn. Om een goed advies te kunnen geven, heeft de apotheker informatie over uw klachten en andere medische informatie van u nodig. Aan de hand hiervan kan uw apotheker u adviseren en ook controleren of dextromethorfan samengaat met uw andere medicijnen.
Don't get high on your own supply, you will kill yourself and die.Did; Ketamine, 4-fmp/3-fmp, Cocaïne, Weed, Hasj, Isolator, Mdma, Mda, Paddo's, Truffels, Research Chemicals, Miauw Miauw, Lsd, Speed, Salvia, Ritalin, Depakine, Concerta.
Avatar gebruiker
loseyourselfondrugs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 3:12 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Einstein » ma okt 15, 2012 8:38 pm

Ja leuk, maar wat Drefbon bedoelt is dat het sinds begin 2011 of zo alleen in de apotheek wordt verkocht en dus niet in de Kruidvat, tenzij er weer iets veranderd is.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Drefbon » ma okt 15, 2012 8:48 pm

Einstein schreef:Ja leuk, maar wat Drefbon bedoelt is dat het sinds begin 2011 of zo alleen in de apotheek wordt verkocht en dus niet in de Kruidvat, tenzij er weer iets veranderd is.


Wij begrijpen elkaar Einstein, thx! (al denk ik niet dat er veel leden zijn die het niet begrepen)

Beste loseyourselfondrugs, laat ik het rustig proberen te zeggen: ik heb in mijn jongere jaren een DXM-verslaving gehad dus ik heb het vermoeden dat ik wel eens meer over deze substantie zou kunnen weten dan jij.
Dref = back
Avatar gebruiker
Drefbon
domoor (geweest)
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 496
Geregistreerd: di feb 21, 2012 1:43 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor loseyourselfondrugs » di okt 23, 2012 5:14 pm

Heb het hier in Utrecht vorige week gehaald voor vastzittende hoest. 10 capsules, hoest is wel weg :)
Don't get high on your own supply, you will kill yourself and die.Did; Ketamine, 4-fmp/3-fmp, Cocaïne, Weed, Hasj, Isolator, Mdma, Mda, Paddo's, Truffels, Research Chemicals, Miauw Miauw, Lsd, Speed, Salvia, Ritalin, Depakine, Concerta.
Avatar gebruiker
loseyourselfondrugs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 3:12 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Nottoday » za jan 05, 2013 7:48 pm

Ik ben op een research chemical site DXM poeder tegengekomen, heeft dat nou voordelen tov over the counter medicatie van de apotheek?
Nottoday
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 67
Geregistreerd: di jun 19, 2012 4:38 am

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Einstein » za jan 05, 2013 8:12 pm

Als het spul van de apotheek geen rommel als paracetamol bevat, kan je het beter daar halen, dan is de zuiverheid gegarandeerd :P Het is tegenwoordig wel wat meer gedoe dan vroeger om het bij de apotheek mee te krijgen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Leanderthaler » zo nov 17, 2013 9:09 pm

Ik heb een site gevonden waar ik hoestsiroop kan krijgen zonder voorschrift met dxm alleen weet ik niet in welke hoeveelheid ik dit moet nemen...
Het is 6.50 Euro voor 180 ml : http://www.de-online-apotheek.be/bronchosedal-dextromethorphan-siroop-180ml

Zou iemand mij vlug een antwoord kunnen geven?
I can't wait to get tripp'n :rock:
Leanderthaler
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: zo nov 17, 2013 9:06 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor frozentoast » zo nov 17, 2013 10:34 pm

In de bijsluiter staat 7,5 mg DXM in 5 ml dus in 180 ml zit 270 mg DXM, ik neem aan dat je wel met een rekenmachine overweg kunt dus kijk zelf maar wat je dosis moet zijn.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Piotr » di jan 21, 2014 1:37 am

Ik ben momenteel helemaal in to dissociatieven. Is dit dan iets wat ik gebruikt moet hebben?
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Einstein » di jan 21, 2014 5:18 pm

Het is een wat eigenaardig dissociatief, wel het proberen waard. Sommigen vinden het rommel, anderen vinden het geweldig.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Piotr » di jan 21, 2014 6:37 pm

Zoiets begreep ik al ja. Naar wat ik lees spreekt het effect mij zeker aan, alleen ik weet niet of de misselijkheid dat zou verpesten. Het zal niet de eerste keer zijn dat misselijkheid een van mijn trips zou verpesten...
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Einstein » wo jan 22, 2014 4:13 am

Misselijkheid door DXM komt wel vaker voor dan misselijkheid door bijvoorbeeld ketamine. Als je daar gevoelig voor bent is dat wel iets om in overweging te nemen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Piotr » do feb 20, 2014 4:09 pm

Kwam net in de apotheek om een neusspray flesje te halen. Stonden de Daro capsules (DXM) gewoon op op de toonbank, met als headliner "Met Daro de winter door!". Is toch wat makkelijker te verkrijgen dan ik dacht.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Trip-tamine » za jun 07, 2014 4:42 pm

Piotr schreef:Kwam net in de apotheek om een neusspray flesje te halen. Stonden de Daro capsules (DXM) gewoon op op de toonbank, met als headliner "Met Daro de winter door!". Is toch wat makkelijker te verkrijgen dan ik dacht.


Heb laatst de Daro capsules gekocht. Ik werd toch een paar vragen gesteld:

"Hoe lang heeft u al klachten? Wat is de aard van de hoest(Droog, kriebel, etc.)? Hoest u bloed op? Heeft u ervaring met de actieve stof in dit geneesmiddel?"

Niet zo heel moeilijk om mee te krijgen.
"gast, ik jaag [de dames] niet weg, ze gaan offline omdat ze niet kunnen tinychatten onderweg naar mij" -JongGeleerd
Avatar gebruiker
Trip-tamine
R24-R34-R44-S2-S16-S49
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 197
Geregistreerd: ma jun 02, 2014 3:28 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor snuifduif » za jun 07, 2014 5:46 pm

Nee klopt, vooral als je er specifiek om vraagt omdat je er goede ervaringen mee hebt (haha) en je zegt dat je een droge kriebelhoest hebt. Maar je kan er niet zomaar elke maand 5 pakjes kopen, dat gaat opvallen omdat ze daar beter opletten dan een gemiddelde kruidvat miep. Wat ik ook wel goed vindt eigenlijk
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Trip-tamine » za jun 07, 2014 7:54 pm

snuifduif schreef:Nee klopt, vooral als je er specifiek om vraagt omdat je er goede ervaringen mee hebt (haha) en je zegt dat je een droge kriebelhoest hebt. Maar je kan er niet zomaar elke maand 5 pakjes kopen, dat gaat opvallen omdat ze daar beter opletten dan een gemiddelde kruidvat miep. Wat ik ook wel goed vindt eigenlijk


De grap is dat bij normaal gebruik DXM nog beter werkt tegen droge hoest dan Broomhexidine of Carbocisteïne, althans bij mij.
"gast, ik jaag [de dames] niet weg, ze gaan offline omdat ze niet kunnen tinychatten onderweg naar mij" -JongGeleerd
Avatar gebruiker
Trip-tamine
R24-R34-R44-S2-S16-S49
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 197
Geregistreerd: ma jun 02, 2014 3:28 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor Drefbon » za okt 25, 2014 6:48 pm

Ja, omdat het de zenuwoverdracht onderbreekt in heel je lichaam. Zo ongeveer al je functies worden geblokkeerd, hoesten wordt dus moeilijker bij hogere doses. Dat is dan ook het idee achter een dissociatief middel.
Dref = back
Avatar gebruiker
Drefbon
domoor (geweest)
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 496
Geregistreerd: di feb 21, 2012 1:43 pm

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor aerostar345 » zo sep 03, 2017 12:05 am

plateu 4: 15-30 mg/kg lichaamsgewicht?
Weeg 54 kg,vrouw.

1 Daro capsule bevat 29,5 mg.
Dat betekent 30x54 kg...??? :para: ofmaak ik nu een verkeerde berekening
aerostar345
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: za aug 19, 2017 12:20 am

Re: Een DXM handleiding

Berichtdoor snuifduif » zo sep 03, 2017 9:00 am

Nee dat klopt wel ongeveer, kan me nog heugen dat ik 4 stripjes van 10 pillen crushtte en innam.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron