In Nederland kun je bijna alle drugs laten testen. Er is alleen één type drug dat in het uitgaansleven wordt gebruikt, maar nadrukkelijk buiten deze testpraktijk wordt gehouden: medicijnen. Ritalin, benzo's, etcetera, je kunt ze nergens laten testen op zuiverheid en ingrediënten. Natuurlijk, vaak zullen de medicijnen écht zijn, en dus fantastisch puur. Maar met name bij medicijnen die verkocht worden via internet en bijvoorbeeld uit Azië afkomstig zijn, kun je grote vraagtekens hebben bij de authenticiteit.
Voor een item voor 'Spuiten en slikken' zoek ik mensen die willen vertellen (eventueel onherkenbaar) over medicijnen die vals bleken te zijn en allerlei vervelende bijverschijnselen hadden. Ben jij iemand die verschrikkelijke koppijn kreeg, last kreeg van haaruitval, galbulten of andere narigheid, of een halve dag boven een wc-pot heeft gehangen? En je weet zeker dat het aan die recreatief gebruikte medicijnen lag? Laat het ons dan weten.
Wij vinden het heel verstandig van de overheid dat je alles, van ketamine tot xtc, van coke tot speed, zonder problemen kunt laten testen. Maar we vinden het ook vreemd dat je met medicijnen onverrichter zake naar buiten wordt gestuurd.
Wil jij je ervaringen met onzuivere medicijnen delen in 'Spuiten en slikken', of heb je vragen, bel of mail me op de volgende cijfers en letters: erik@circusmedia.nl en 06 24876515. Of DM me, dat kan ook.
Erik Noomen, BNN 'Spuiten en slikken'