Hij klampt al meerdere jaren met zijn HPPD en heeft al vele doktors hierover gesproken. Uiteindelijk is hij deze alternatieve behandeling aangegaan. Hij is sindsdien ook gestopt met het gebruiken van drugs, wat hij na het oplopen van zijn HPPD wel nog gewoon heeft gedaan. Hij zou een jaar stoppen met zijn drugsgebruik (op alcohol en wiet na) en dat verloopt prima. Het einde van dat jaar is inmiddels in zicht.
Hij was van plan weer eens lekker te drugzen op een festival ergens volgende maand. Hij vertelde me dat hij zin had om 4-FA en 2C-I te gebruiken. Ik vertelde hem direct dat een SSRI met 4-FA geen strak plan was, en dat het met psychedelica ook wel eens anders kan uitpakken dan dat je zou denken. Ik ken zelf eigenlijk niemand die SSRI's slikt, dus leek het me niet onverstandig jullie te raadplegen.
Kijk, ik raad hem ook af om drugs te gebruiken als hij nog aan de escitalopram zit (of überhaupt drugs te gebruiken omdat hij al HPPD heeft opgelopen), maar zoals ik al zei: hij is eigenwijs. Desalniettemin staat hij wel open voor advies.
Hij wil dus erg graag 4-FA gebruiken, wat hij al goed kent. Ondanks het feit dat hij een SSRI slikt is en was hij niet depressief. Is dit op een relatief veilige manier mogelijk door bijvoorbeeld een korte periode geen escitalopram te slikken of iets dergelijks? Ik heb er zelf weinig verstand van, dus misschien dat jullie wat suggesties kunnen voorleggen.