Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Handleiding: DXM in de apotheek

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Schism » za dec 03, 2011 11:16 am

Zoals de DXM-gebruikers zullen weten is de AV-status (algemeen verkrijgbaar) van het middel met ingang van 1 januari 2010 opgeheven. Je zult nu naar de apotheek moeten om DXM te verkrijgen. Daar zijn bepaalde eigen aan gesteld, omdat het nu geregistreerd staat als UA-middel (Uitsluitend bij Apotheek). Zodoende is er een vragenlijst die de apothekers(assistent).
Bron

Ten eerste zal er gevraagd worden om jouw gegevens zoals: naam, adres, woonplaats, geboortedatum.

Vervolgens wordt er gevraagd over de klachten van de patiënt. Hierbij wordt gevraagd of er sprake is van kriebelhoest, vastzittende hoest of slijm ophoesten. Geef hierbij wel aan dat je al diverse middelen hebt geprobeerd waarvan geen werkten, en je wel goede ervaringen had met dextromethorfan in het verleden, en er totaal geen sprake is van slijm ophoesten.
Andere klachten kunnen ook nog worden gevraagd zoals koorts, kortademigheid, pijn op de borst, geef aan dat hier geen sprake van is.

Ook wordt gevraagd hoe lang de patiënt de klacht heeft. Geef hierbij aan dat het korter is dan 5 dagen.

Andere aandoeningen die de patiënt zou kunnen hebben zijn ook van belang, dus geef aan dat er geen van de genoemde aandoeningen sprake is.
Geef ook aan dat je geen andere medicijnen gebruikt, behalve de medicijnen die niet werkten tegen de hoest.

Dit zijn in principe de WHAM-vragen die elke apothekers(assistent) moet stellen bij de verkoop van een UA -of AV-geneesmiddel. Je kunt vragen om meerdere doosjes, maar of je hebt meekrijgt verschilt per apotheek. Je kunt wel aangeven dat je een voorraad wel handig is voor als het in de toekomst voorkomt.

Hier is de UA-vragenlijst. Neem deze goed door als je van plan bent het te kopen.
UA-vragenlijst
Laatst bijgewerkt door Schism op do mei 16, 2013 11:14 am, in totaal 3 keer bewerkt.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Pilletje » ma dec 26, 2011 1:02 am

Dan is het hier wel wat minder omslachtig hehe.

Gwn om dexir/tusso rhinathiol vragen. :D
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Einstein » ma dec 26, 2011 1:03 am

Of gewoon DXM online als RC scoren :D Of op dezelfde manier MXE of een andere arylcyclohexylamine regelen, nog beter :rock:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Pilletje » ma dec 26, 2011 1:08 am

Das ook omslachtig. :P Maar je hebt wel een groter gamma natuurlijk. :D
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Einstein » ma dec 26, 2011 1:11 am

Minder gezeik en als je geluk hebt krijg je gratis etizolam of andere rare aanbiedingen erbij :smokin:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Pilletje » ma dec 26, 2011 1:34 am

Minder gezeik als in een random apotheek vragen "dexir/thusso rhinathiol ajb" ? :P
Online is het: bestellen, betalen en afwachten..
Bij de apotheek is het binnen en buitenwandelen. :kleuter:

Mja, ik zou ook wat rc's willen bestellen maar wat ik wil is "invite only", kutzooi.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Einstein » ma dec 26, 2011 1:46 am

Klopt ja :P In NL is een RC-site wel de makkelijkste optie, als ik dit zo lees.
De invite-only-stof waar jij waarschijnlijk in geïnteresseerd bent is ook wel elders te vinden hoor :rock:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Pilletje » di dec 27, 2011 11:14 am

Einstein schreef:Klopt ja :P In NL is een RC-site wel de makkelijkste optie, als ik dit zo lees.
De invite-only-stof waar jij waarschijnlijk in geïnteresseerd bent is ook wel elders te vinden hoor :rock:


Kan je misschien geen pb sturen, ik koop niet van sites zonder dat iemand me is voorgegaan. :P

offtopic: mod, baas! :smokin:
Welverdiend met alle info die je te bieden hebt. :hulde:
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor insomnia91 » vr jul 19, 2013 2:10 pm

ik bestel het mijn via een webshop.
stats: 15ml/5ml DXM siroop.
insomnia91
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 12:57 am

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Drefbon » di okt 28, 2014 3:03 am

De meeste apothekersassistenten weten niet dat het ook recreatief te gebruiken is, daarnaast is het makkelijk te extraheren. Een webshop kan natuurlijk ook maar via de apotheek is vaak goedkoper.
Dref = back
Avatar gebruiker
Drefbon
domoor (geweest)
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 496
Geregistreerd: di feb 21, 2012 1:43 pm

Re: Handleiding: DXM in de apotheek

Berichtdoor Scopolamine » ma maart 23, 2015 12:10 am

Ik ga even niet vermelden wat mn beroep is, maar zoals ik uit 'ervaring' kan zeggen:

Iedereen waar ik al mee samen gewerkt heb heeft geen enkel benul dat DXM ook recreatief gebruikt kan worden.

Ik hoef wel degelijk de WHAM-vragen overlopen, officieel, maar komaan, als iemand wat vraagt voor de hoest, ga ik ook niet de oren van zijn hoofd afzagen met ambetante vragen.

als iemand 'een fles voor de hoest' vraagt, is het enigste wat er gevraagd wordt is of het voor een slijmhoest, of droge hoest moet dienen...

-Voor DXM- is dus de droge hoest het goede antwoord.. maar let op, noscapine, of cloperastini HCl kunnen we ook meegeven..)

Al koop je meerdere flessen, niemand zal je gek voor bekijken..

(Wel altijd even zien of het enkel en alleen DXM bevat)

Be Safe ;)
Love is just a chemical, but we give it meaning by choise.
Avatar gebruiker
Scopolamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 27
Geregistreerd: di jul 26, 2011 7:52 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner