Mocht je je school tot nu toe compleet verneukt hebben maar nu toch, weliswaar te laat, het licht gezien hebben kun je er ook voor kiezen om tot je 21e te gaan werken en lekker wat geld te sparen en daarna naar school te gaan. Vanaf je 21e kun je elke MBO opleiding en een hoop HBO opleidingen starten wanneer je een entreetoets haalt.
Fool schreef:Mocht je je school tot nu toe compleet verneukt hebben maar nu toch, weliswaar te laat, het licht gezien hebben kun je er ook voor kiezen om tot je 21e te gaan werken en lekker wat geld te sparen en daarna naar school te gaan. Vanaf je 21e kun je elke MBO opleiding en een hoop HBO opleidingen starten wanneer je een entreetoets haalt.
Dat werkt niet in een land met leerplicht.
fredrik schreef:Wanneer je bang bent om de zakken dan moet je zeker Lorazepam nemen, dan weet je in ieder geval zeker dat je zakt en die zekerheid zal wel een hoop rust geven.
Fool schreef:Je hebt op je 18e ook nog leerplicht als je geen diploma hebt.
nielss schreef:Hallo iedereen,
Sinds een paar dagen ben ik opgenomen op een crisis afdeling. Over ongeveer een week heb ik examens voor mijn vmbo. Ik leer veel maar ben erg gespannen. Toen er bij het avond eten gevraagd werd of ik spanning had werd mij verteld dat ik Lorazepam voorgeschreven gekregen kon krijgen en dat ik dat voor en tijdens mijn examen kon gebruiken om de spanning te verminderen. ze zouden het alleen moeten overleggen met een psychiater maar dat het erg vaak voorgeschreven werd voor de jongeren hier.
Nu heb ik hier een vraag over want ik heb hier wel eens gelezen dat het heel erg verslavend kon zijn en dat mensen er kapot aan gingen. Ik weet nu niet of dat ook over dit medicijn gaat of over een andere benzo (geen idee of dit eigenlijk wel een benzo is).
Heeft iemand hier (een slechte) ervaring mee en is het verstandig. Ik denk dat ik het examen misschien wel zonder kan halen maar dan heb ik wel erg veel spanning enzo. Waarschijnlijk zal ik het 2 a 3 weken nemen.
Gtrz
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maurits schreef:Je zou kunnen overleggen met je arts of hij/zij bètablokkers een optie vindt
Poseidon schreef:Maurits schreef:Je zou kunnen overleggen met je arts of hij/zij bètablokkers een optie vindt
experimenteren met beta blokkers kan erg gevaarlijk zijn. Bijv tot chronische hartrytme-stoornissen leiden. Beetje drastisch om een zwaar medicament voor hartpatiënten en lieden met een torenhoge bloeddruk in te zetten om je schooldiploma te halen.
Van eiwitten wordt je ook lekker rustig. Veel zuivel nuttigen. Lekker ontspannen in een warm bad of onder de douche.
Albert Einstein schreef:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Albert Einstein schreef:
Albert Einstein schreef:
Wormenkrabber schreef:wat ik nooit zo goed heb begrepen is waarom ze nooit op school les geven hoe je moet leren. hoe je dingen onthoud, hoe je examens moet maken, hoe jij je concentratie verbetert, hoe je snel kunt lezen, hoe je de volgorde van een pak speelkaarten kunt onthouden binnen een minuut, hoe je heel snel rekensommen oplost, etc. etc.,,,en waarom doen ze nooit wedstrijden snellezen, snelrekenen en geheugenwedstrijden op school? zo krijgen leerlingen veel meer vertrouwen in zichzelf.
zannypopper schreef:Wormenkrabber schreef:wat ik nooit zo goed heb begrepen is waarom ze nooit op school les geven hoe je moet leren. hoe je dingen onthoud, hoe je examens moet maken, hoe jij je concentratie verbetert, hoe je snel kunt lezen, hoe je de volgorde van een pak speelkaarten kunt onthouden binnen een minuut, hoe je heel snel rekensommen oplost, etc. etc.,,,en waarom doen ze nooit wedstrijden snellezen, snelrekenen en geheugenwedstrijden op school? zo krijgen leerlingen veel meer vertrouwen in zichzelf.
+1 Zeer nuttige post. Scholen behandelen die dingen alsoof het onbelangrijk is.
Albert Einstein schreef:
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten