Iedereen alvast een tropisch mooi weekend gewenst.
Meestal als ik hier om advies vraag dan gaat het om drugs, sorry. Maar mijn huisarts die raadpleegt bij alle klachten of medicijn vragen die ik bij hem neerleg, het FK.
Nu is dit op zich niet zo heel schrikbarend, dit doen denk ik alle huisartsen wel als het gaat om geneesmiddelen etc. Maar dit is echt een vrij groot probleem voor mij.
En ik wilde vragen om jullie eerlijke mening/advies. Maar dat is natuurlijk een beetje vragen naar de bekende weg op dit forum. Voor wie het nog niet weet, ik ben al volgens mij 1,5 jaar clean ( ik heb geen idee, houd het ook echt niet meer bij) van drugs en ik functioneer dankzij mijn ADHD meds (dex) die ik sinds ruim een jaar slik ook erg goed.
Erg goed betekend dat ik ontzettend goed gehumeurd ben, een vast slaappatroon heb, zelfs mijn gewicht is prima en ik wil weer naar school. Sterker nog ik ga over 8 weken full time naar school toe.
Ik slik 5 x daags 10 mg dex amf. dat is 50 mg per dag. Althans dit staat op het papiertje. In werkelijkheid slik ik 5 x daags 15 mg dex amf. structureel. Mijn gewicht is 69 kg ik ben een man van 180cm.
Voor mij maakt die 15 mg ipv 10 een gigantisch groot verschil in positieve zin. Ik neem dan ook al maanden structureel 15 mg dex sulfaat om de 3 uur 5 x per dag. Mijn leven is op alle fronten enorm in kwaliteit toegenomen. Door 10 mg te nemen, merk ik dat ik duidelijk sneller last heb van rebound. lees: na 2 uur voel ik me lichtgeraakt, enorm geïrriteerd aan geluid, licht etc.
Bij 15 mg heb ik dit niet, en nogmaals. Dit gaat al maanden enorm goed.
Nu ben ik gister naar mijn huisarts gegaan, nogal huiverig. Want ik háát het echt zo verschrikkelijk om weer om pillen te moeten vragen. Maar door dat ik gemiddeld 2 dagen per week (maandag en dinsdag) geen dex meer heb. Lig ik voornamelijk veel op bed, (vooral dinsdag, de eerste dag valt nog mee zonder dex. heel apart) depressief te zijn.
De reden dat ik maanden niet naar die arts ben geweest om een verhoging te vragen was omdat ik gewoon schijt en schijt ziek wordt van die man want hij weet niks. En moet voor alles bellen met psychiaters.
Als ik op school zit straks kan ik het mij niet permitteren om op maandag en dinsdag een soort van geïrriteerd en ongeïnteresseerd monster te zijn.
Mijn arts zou bellen met een psychiater over deze dosisverhoging. Want deze zou max 40 mg zijn per dag, aldus mijn huisarts. 'Nou nee meneer de huisarts, dat is de max dosis voor kinderen van 6 tot 12 jaar. 'Oja, ik zie het inderdaad'.
Goed het probleem is dus dat de psychiater blijkbaar vond dat het een te hoge dosis is voor een 26 jarige jongen met ADHD. Zucht..
Nu laat ik het hier natuurlijk niet bij zitten, want ik heb na het gesprek met de dokter eens grondig gekeken op het internet. En ja, het is een heel klein beetje vaagjes. Omdat ADHD bij volwassenen nog relatief nieuw is voor BEPAALDE dokters. Maar ik lees toch echt schandalig hoge maximum doseringen op medische sites.
FK ben ik zo klaar mee. Als ik het woord amfexa lees dan trek ik van ellende mijn ogen uit mijn kop. En als ik die bende nog eens krijg dan voer ik ze wéér aan de eenden. En post het dan op Tinder, HIVes en Grinder.
sorry hoor jongens, ik ben al zooo vaak van huis arts veranderd. Ik wil het niet meer. Ik wil gewoon ten minste tot het einde van mijn school tijd die opwekkende k(n k e r medicatie, netjes. op voor schrift van de dokter.
Ik lees zelf op de meeste sites een max dosis bij volwassenen van mAX 80 mg dex verdeeld over de dag.
Kan iemand mij misschien advies geven> Ik weet zeker dat er mensen zijn hier die het zelfde probleem als ik hebben gehad bij een arts.
Ik was vrij rustig eigenijk. maar nu ik dit getypt heb heb ik zin om de grote boom van 3500 jaar oud naast zijn woning om te zagen zodat die boom op zijn prachtige weg rottende boeren schimmel huis stort.
...
AH. Ik voel me opeens 10 keer beter