Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Mijn huisarts wilt mijn DEX dosis niet verhogen (advies aub)

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Mijn huisarts wilt mijn DEX dosis niet verhogen (advies aub)

Berichtdoor HieronymusIV » vr jul 06, 2018 11:17 am

Dag poeder duifjes en pillen broeders.

Iedereen alvast een tropisch mooi weekend gewenst.
Meestal als ik hier om advies vraag dan gaat het om drugs, sorry. Maar mijn huisarts die raadpleegt bij alle klachten of medicijn vragen die ik bij hem neerleg, het FK.
Nu is dit op zich niet zo heel schrikbarend, dit doen denk ik alle huisartsen wel als het gaat om geneesmiddelen etc. Maar dit is echt een vrij groot probleem voor mij.

En ik wilde vragen om jullie eerlijke mening/advies. Maar dat is natuurlijk een beetje vragen naar de bekende weg op dit forum. Voor wie het nog niet weet, ik ben al volgens mij 1,5 jaar clean ( ik heb geen idee, houd het ook echt niet meer bij) van drugs en ik functioneer dankzij mijn ADHD meds (dex) die ik sinds ruim een jaar slik ook erg goed.

Erg goed betekend dat ik ontzettend goed gehumeurd ben, een vast slaappatroon heb, zelfs mijn gewicht is prima en ik wil weer naar school. Sterker nog ik ga over 8 weken full time naar school toe.

Ik slik 5 x daags 10 mg dex amf. dat is 50 mg per dag. Althans dit staat op het papiertje. In werkelijkheid slik ik 5 x daags 15 mg dex amf. structureel. Mijn gewicht is 69 kg ik ben een man van 180cm.

Voor mij maakt die 15 mg ipv 10 een gigantisch groot verschil in positieve zin. Ik neem dan ook al maanden structureel 15 mg dex sulfaat om de 3 uur 5 x per dag. Mijn leven is op alle fronten enorm in kwaliteit toegenomen. Door 10 mg te nemen, merk ik dat ik duidelijk sneller last heb van rebound. lees: na 2 uur voel ik me lichtgeraakt, enorm geïrriteerd aan geluid, licht etc.
Bij 15 mg heb ik dit niet, en nogmaals. Dit gaat al maanden enorm goed.

Nu ben ik gister naar mijn huisarts gegaan, nogal huiverig. Want ik háát het echt zo verschrikkelijk om weer om pillen te moeten vragen. Maar door dat ik gemiddeld 2 dagen per week (maandag en dinsdag) geen dex meer heb. Lig ik voornamelijk veel op bed, (vooral dinsdag, de eerste dag valt nog mee zonder dex. heel apart) depressief te zijn.

De reden dat ik maanden niet naar die arts ben geweest om een verhoging te vragen was omdat ik gewoon schijt en schijt ziek wordt van die man want hij weet niks. En moet voor alles bellen met psychiaters.

Als ik op school zit straks kan ik het mij niet permitteren om op maandag en dinsdag een soort van geïrriteerd en ongeïnteresseerd monster te zijn.

Mijn arts zou bellen met een psychiater over deze dosisverhoging. Want deze zou max 40 mg zijn per dag, aldus mijn huisarts. 'Nou nee meneer de huisarts, dat is de max dosis voor kinderen van 6 tot 12 jaar. 'Oja, ik zie het inderdaad'.

Goed het probleem is dus dat de psychiater blijkbaar vond dat het een te hoge dosis is voor een 26 jarige jongen met ADHD. Zucht..
Nu laat ik het hier natuurlijk niet bij zitten, want ik heb na het gesprek met de dokter eens grondig gekeken op het internet. En ja, het is een heel klein beetje vaagjes. Omdat ADHD bij volwassenen nog relatief nieuw is voor BEPAALDE dokters. Maar ik lees toch echt schandalig hoge maximum doseringen op medische sites.

FK ben ik zo klaar mee. Als ik het woord amfexa lees dan trek ik van ellende mijn ogen uit mijn kop. En als ik die bende nog eens krijg dan voer ik ze wéér aan de eenden. En post het dan op Tinder, HIVes en Grinder.

sorry hoor jongens, ik ben al zooo vaak van huis arts veranderd. Ik wil het niet meer. Ik wil gewoon ten minste tot het einde van mijn school tijd die opwekkende k(n k e r medicatie, netjes. op voor schrift van de dokter.

Ik lees zelf op de meeste sites een max dosis bij volwassenen van mAX 80 mg dex verdeeld over de dag.

Kan iemand mij misschien advies geven> Ik weet zeker dat er mensen zijn hier die het zelfde probleem als ik hebben gehad bij een arts.

Ik was vrij rustig eigenijk. maar nu ik dit getypt heb heb ik zin om de grote boom van 3500 jaar oud naast zijn woning om te zagen zodat die boom op zijn prachtige weg rottende boeren schimmel huis stort.

...

AH. Ik voel me opeens 10 keer beter :grin: c 'est la vie!
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker

Re: Mijn huisarts wilt mijn DEX dosis niet verhogen (advies

Berichtdoor HieronymusIV » ma jul 09, 2018 1:15 am

Bedankt voor je reactie.

En wat betreft Concerta.

je noemt dan echt hét middel wat bij mij suïcidale gedachten opwekt. En dat is bijzonder want dat heb ik echt verre van. Concerta is voor mij bijna de dood zo vreselijk voel ik mij. dood maar dan ademend. kijkend naar het plafond. Wellbutrin dat deed niks. Niets goeds niks slechts. Snelle ritalin werd ik ook depri van maar zonder de zelmoordgedachten. Amfexa en langwerkende dex geeft me koppijn en ik kan niet tegen wiet of hash (olie) dus dan is dex de enige optie.

Kijk omdat die school begint vind ik het niet zo'n spetterend idee om uitgerekend voor school even te testen hoe ik omga. met alles zonder de adhd / depressie meds. Dat is niet zo gek denk ik. Uiteraard wil ik dit neit blijven slikken tot mijn 44e maar ik heb mij er al bij neergelegd. Ik vind hier uiteraard zelf wel een passende oplossing voor. Helaas wel iets duurder. jammer dan.
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Vinnie » ma jul 09, 2018 7:29 am

HieronymusIV schreef:Uiteraard wil ik dit neit blijven slikken tot mijn 44e maar ik heb mij er al bij neergelegd.

:conf:
Liever dood dan .nl
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Jmths » ma jul 09, 2018 9:51 pm

De vorige topics van je die mij bij staan van je gingen over Phenibut en GHB ellende. Als 5*15mg dex per dag jou helpt om een constructief leven op te bouwen en uit de buurt houdt van andere ellende vind ik het wel gerechtvaardigd.

Het is mij ook wel vaak overkomen dat ik het woord dexamfetamine noem en ik word aangekeken alsof ik het over aids injecteren heb. Ik zit al jaren vrijwel dagelijks aan de zelfmedicatie omdat methylfenidaat (ritalin) voor mij gewoon geen optie is.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor HieronymusIV » zo jul 15, 2018 5:40 pm

Zo bekijk ik het ook en inderdaad! zo voel ik mij als ik over, wat voor pil dan ook, begin bij de arts @Jmths.
Mooi verwoord ja, maar in elk geval. Het is niet opgelost, ik heb het opgelost maar dat is niet hoe ik het wil. Maar ik zit goed als ik naar school ga. De dokter ja, wat zal ik nog zeggen over dokters. Ze bedoelen het goed, denk ik dan maar.

Hoofdstuk afgesloten.
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Jmths » do jul 19, 2018 5:37 pm

HieronymusIV schreef:De dokter ja, wat zal ik nog zeggen over dokters. Ze bedoelen het goed, denk ik dan maar.

Over de jaren heb ik wel geleerd dat er enorme verschillen kunnen zijn tussen de attitudes van verschillende hulpverleners. Een oudere huisarts met ervaring die zonder problemen iets voor schreef. Maar ook jongere eerstelijns dames die uit hun vel springen wanneer je dexamfetamine noemt.

De meesten zijn een stuk minder geïnformeerd dan sommige mensen op dit forum en hebben vaak niet door dat negeren de situatie soms flink kan verergeren.

De laatste keer had ik geluk met een psycholoog, heel open minded, sessies waren in zijn huiskamer 1ste verdieping heel informeel puur praktisch ingericht en hij reageerde een stuk genuanceerder op mijn verhaal dan het gemiddeld persoon. Hij heeft mij doorverwezen naar een psychiater die nuances niet bij voorbaat afschreef.

Al die hulpverleners zijn ook maar mensen die dagelijks vreselijke dingen mee maken onder slechte werkomstandigheden waar ze niet onderuit kunnen en tegelijkertijd is de specifieke kennis van eerste lijns hulpverleners zeer beperkt en eerlijk gezegd ook wat kortzichtig door begrijpelijke afvlakking.

Je hebt altijd recht op een second opinion en anders kun je altijd nog naar een andere huisarts /psyh overstappen. Ik heb wel eens zo netjes mogelijk afgescheid genomen van een psychiater en simpelweg gesteld dat wij niet de beste match waren (met concreet vernoemde reden ook) en ik dus ergens anders mijn heil ging zoeken. Hierop van de psychiater geen reactie gekregen, geen hand, niets niet. Niet erg netjes maar hulpverleners blijven ook gewoon mensen.
Laatst bijgewerkt door Jmths op wo sep 26, 2018 2:26 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor HieronymusIV » za jul 28, 2018 11:14 pm

Ik onthoud wel wat je hebt gezegd, en ik ga ook doorbijten / zetten, Ik doe het nu met 5 tabl. 5 x per dag. Dus kom nog tekort (officieel dan, of je snapt wat ik bedoel.)

Toen ik verslaafd was aan inderdaad deze zeer heftige middelen pheni en ghb (en alle andere party drugs maar dat was bijzaak want daar ging ik toen nóg niet direct dood aan) heb ik een dokter gehad, via laat ik zeggen ''swydwtk' , doet er neit toe, Deze huisarts gaf swydwtk maandelijks 2 grote zakken ( ik heb het over 1 volle Albert Heijn tas he..met benzo's in alle soorten en maten ritalin seroq. en nog veel meer dingen)

Deze huisarts heb ik verteld dat ik geen vorige dokter had en dus ook geen medisch dossier want ik heb jaren in het buitenland gewerkt. Nou dat was allemaal geen probleem, hoefde ik mij ook niet druk om te maken zij swydwtn want ik wilde natuurlijk benzo's, GRATIS.

En ik kreeg t,
de dokter die ik nooit gezien had. Vroeg, wat kan ik voor je doen. En hij vroeg hoeveel mg heb je nodig. En ik zei 10 mg diazepam per dag .

Toen kwam de seroquel er bij (dat had wel een reden, was niet voor the high laat ik het zo zeggen)

Het verschilt zo enorm maar ik heb de kracht niet meer om te blijven verhuizen naar een andere huisarts en hopen dat hij mij dat ene pilletje per 5 uur meer geeft.

Maar je hebt gelijk , en ik weet het. Want ik krijg wat ik wil, En het lukt me want als verslaafde ex verslaafde weet ik alles te omzeilen maar het probleem is nu dus dat het niet voor de kick is maar voor mijn toekomst. OW ... wéér ben ik kwaad. KUT.
nee ik ben niet kwaad,

Typ wel slecht vandaag , wel vaker , maar how. Ik wil heel veel zeggen maar mijn vingers zijn moe ik ben moe. Ik ga thee zetten. En muziekje op. En genieten van eten , drinken en een beeld met kleuren en bewegingen.

Thanks.

ps.
sorry voor dit vreselijke slechte, grammaticaal groep 4 geschreven content. ©2018 fijne avond
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Kikkerr » zo jul 29, 2018 12:24 am

wat loop je met dat boek te hoereren hier ineens, in je spoiler?
Doe dat lekker ergens anders, wat je dan ook overkomen mag zijn, zo maar reclame maken doen we hier niet op dit forum en ik vind het vrij smakeloos.

Of is dit een slechte grap oid?
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor Perry » zo jul 29, 2018 11:56 am

618157 schreef:wat loop je met dat boek te hoereren hier ineens, in je spoiler?
Doe dat lekker ergens anders, wat je dan ook overkomen mag zijn, zo maar reclame maken doen we hier niet op dit forum en ik vind het vrij smakeloos.

Beter maak je hier even een apart topic over aan, dan reageren Jcutter snuifduif Druks enzo ook
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Kikkerr » zo jul 29, 2018 4:34 pm

Perry schreef:

Beter maak je hier even een apart topic over aan, dan reageren Jcutter snuifduif Druks enzo ook

:kleuter:
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor verneukeratief » zo jul 29, 2018 4:59 pm

Wat is er precies verkeerd aan als hij zijn eigen boek hier een beetje promoot? :roll:
Info > nl.
verneukeratief
Badass Junkie

Berichtdoor Kikkerr » zo jul 29, 2018 6:56 pm

verneukeratief schreef:

Wat is er precies verkeerd aan als hij zijn eigen boek hier een beetje promoot? :roll:

ik wist dat jij ging happen :blowkiss:
Op je vraag dat mag je naar gelang zelf invullen gul he ....
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor verneukeratief » zo jul 29, 2018 7:20 pm

618157 schreef:
verneukeratief schreef:

ik wist dat jij ging happen :blowkiss:
Op je vraag dat mag je naar gelang zelf invullen gul he ....

Jij weet helemaal niks frog. Je schrijft een boek en promoot het een beetje, best raar idd
Info > nl.
verneukeratief
Badass Junkie

Berichtdoor Drientje » ma jul 30, 2018 2:24 am

Wat ik nou bij mezelf gemerkt heb, ik ben zelf drugs gevoelig. Niet verslavingsgevoelig, echt drugs effect gevoelig. Ik vind de bijwerkingen van de methylfenidaat gewoon lekker. Lekkere focus, snelle babbel, flitsende opmerkingen, hartkloppingen (ja dat vind ik zelf wel lekker) en een overall gevoel van 'ik heb drugs op'.

Maar na een poosje is dat er niet meer. Dat heb je na een paar maanden geen automatische hyperfocus en moet je jezelf aansporen om iets te gaan doen. Ik heb in het verleden een veel te hoge dosis geslikt (120mg dex waarvan 100mg retard en 20mg kort werkende voor in de avond) en dat kwam doordat ik steeds de dosis ging verhogen. Ik zat toen bij PsyQ en men deed daar extreem makkelijk over. Binnen een half jaar slikte ik zoveel dex dat ik praktisch maar 3 dagen per week sliep en lekker op gewicht bleef ook.

Uiteindelijk spaarde ik zelfs in de weekenden pillen op want dan moest ik bijslapen en nam ik geen dex. Het hele systeem van dosissen die je zelf kunt verhogen is volstrekt absurd. Het gemak waarmee mensen zelf bepalen dat deze dosis niet werkt en dat er meer bij moet vind ik echt niet okay. Veel adhd'ers kunnen niet objectief naar zichzelf kijken en zien dat een lagere dosis over een langere tijd vaak een veel positief effect heeft.

Zelf stapte ik laatst ook bijna weer in die valkuil maar met 37mg methylfenidaat retard ben ik echt tevreden. Ik heb mezelf uitgedaagd en afgevraagd wat ik ermee probeerde te bereiken als ik weer ging verhogen en of dan uiteindelijk niet het hek van de dam is. Tolerantie is overal en bij elke dosis.

Overigens, de Regenboog apotheek verzorgd ook retard versies van jouw dex pillen. Misschien helpt je dat beter dat 5x15 mg per dag.
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker

Berichtdoor HieronymusIV » di sep 18, 2018 11:39 pm

Spoilers zijn vaak smakeloos, maar dat kon jij niet weten.
Jij lijkt mij dat type dat op de basisschool ging schreeuwen en janken als hij z'n zin niet kreeg of jaloers was. Maar...

+ 1 je hebt er op geklikt
+ 2 je hebt onbewust mijn 'boek' nóg meer in de picture gezet, want er zal weinig mens zijn die op die spoiler gaat klikken bij mij en er over gaat janken.
Maar de 3 punten krijg je toch echt wel omdat je duidelijk laat zien dat jij er ook bent, maar dat het eigenlijk draait om mijn boek. Dus je hebt jezelf gebruikt , onbewust. Voor mijn belang.
Ik heb een zwak voor dit soort mensen, jij bent enorm dom. En dat staat super sullig maar jou staat het wel. echt!
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Kikkerr » wo sep 19, 2018 12:24 am

HieronymusIV schreef:

Jij lijkt mij dat type dat op de basisschool ging schreeuwen en janken als hij z'n zin niet kreeg of jaloers was. Maar...

+ 2 je hebt onbewust mijn 'boek' nóg meer in de picture gezet, want er zal weinig mens zijn die op die spoiler gaat klikken bij mij en er over gaat janken.
Maar de 3 punten krijg je toch echt wel omdat je duidelijk laat zien dat jij er ook bent, maar dat het eigenlijk draait om mijn boek. Dus je hebt jezelf gebruikt , onbewust. Voor mijn belang.
Ik heb een zwak voor dit soort mensen, jij bent enorm dom. En dat staat super sullig maar jou staat het wel. echt!

Jij lijkt me het type pisnicht dat homo's een slechte naam geeft blablablaaa lik me arie succes met je boek :wave:

Spoiler! :
:lol:
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor verneukeratief » wo sep 19, 2018 2:30 am

HieronymusIV schreef:

:beer:

Vind ik wel leuk dat frog ook een keer op zijn nummer wordt gezet :wave:
Info > nl.
verneukeratief
Badass Junkie

Berichtdoor PiraatPanda » wo sep 19, 2018 10:10 am

Toch prima dat hij z'n boek bescheiden neerzet in een spoiler.

Ik ben wel benieuwd naar dat boek. Is dat de uitwerking van dit verhaal?

Die post vond ik erg interessant om te lezen, omdat het een kijkje geeft in jouw brein. Maar ik vind het voornamelijk gaan om jouw eigen psychische klachten (angsten, wanen, psychoses, afhankelijkheid etc), je verslavingen en je verliefdheid op een 'fout' vriendje. Ik lees in dat stukje nog helemaal niets waaraan ik kan opmaken dat je vriend een psychopaat is. Maar goed, het zou idd kunnen dat je er op t einde pas achterkomt hoe hij jou al die tijd heeft getiranniseerd en gemanipuleerd? Dat de toxiciteit van jullie relatie echt 100% aan hem lag?

was nooit bedoelt
moet het een 'd'

De preview mag wel iets langer en pakkender trouwens. met een paar spannende quotes erin ofzo

8-) Tof dat het je is gelukt om je hele verhaal op papier te zetten. Dapper ook dat je op deze manier je verhaal deelt met de wereld :hulde:

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Kikkerr » wo sep 19, 2018 2:00 pm

Hier jong meer aandacht!

Ik verwacht je binnenkort bij Ome matthijs :snort: van nieuwkerk, die dan gaat zeggen dat dit het boek van dit moment is helemaal super geweldig supulatieven schieten te kort, mischien zelfs wel beter als Reve en Mulisch bij elkaar.

En ow wat zal die zich verbonden voelen met je, en het wij gevoel creëren aan tafel en in de studio, met bakken kwijl word et onze strot in gegegoten en wij van de grote insentience rooie Vara familie slikken het als zoete koek, wij omarmen een Homo in het nauw wel,niet doordacht om welke rede dan ook maar omdat bij de huis stylo past van dat pulp programma.

Ik wens je alvast veel plezier AAN TAFEL!
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor Vinnie » wo sep 19, 2018 5:04 pm

HieronymusIV schreef:Dus je hebt jezelf gebruikt , onbewust. Voor mijn belang.

Hahaha :lol:

Het is maar net wat je jou belang noemt als iemand negatief over jou doet. maar goed jij bent er vast zo'n eentje die craved naar aandacht positief of negatief, dat is ook logisch als je jarenlang een relatie met een psychopaat hebt gehad, dan weet je gewoon niet beter :s

En hoezo heb je een zwak voor dit soort mensen? Omdat je ze kan gebruiken? Misschien ben jij wel de psychopaat in dit hele verhaal :grin:

En volgens mij moet je dingen in de context zien. Frog is geen beroemd personage en zijn negatieve reactie zal jou geen enkele verkoop extra opleveren, hij wou wss gewoon even zeggen dat die t appart vondt dat je dat boek hier loopt te promoten. (Wat ik dan wel weer logisch vindt)

En nu ben jij blij omdat frog heeft gezegd dat jij loopt te hoeren, hoe krijg je t voor elkaar :beer:

Spoiler! :
nog meer aandacht voor je boek, als dit geen kaskraker wordt :woeh:
Liever dood dan .nl
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor verneukeratief » wo sep 19, 2018 5:48 pm

Het zit wel diep he calvinnie en froggie

Gij zal niet snoeven over uw bezigheden
Info > nl.
verneukeratief
Badass Junkie

Berichtdoor Perry » wo sep 19, 2018 10:22 pm

Ik heb zonet even die iTunes pagina wat beter bekeken en heb er ook nog weer even dat andere topic vluchtig doorgenomen. Ik weet niet of je deze 'psychopaat' wel eens bij naam noemt, tegen anderen, maar dat zou ik je afraden. Ik acht het namelijk niet onwaarschijnlijk dat deze persoon nergens 'fout' handelde. Dat deze nare ervaring is voortgekomen vanuit persoonlijke problematiek en slechts berustte op jouw beleving van de relatie.

Dat gezegd hebbende, is mijn nieuwsgierigheid nu aan de beurt:
Hoeveel exemplaren heb je inmiddels weten te verkopen?
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Kikkerr » do sep 20, 2018 1:24 am

verneukeratief schreef:Het zit wel diep he calvinnie en froggie

Gij zal niet snoeven over uw bezigheden

Thnx @Vinnie en lol @ verneukeratief :beer:
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor PiraatPanda » do sep 20, 2018 1:55 am

Eens met wat @Perry schrijft. De titel/inleiding van het boek suggereren dat elk (weldenkend/weerbaar) mens toch zomaar ten prooi zou kunnen vallen aan een meedogenloze psychopaat.
Dat is natuurlijk ook wel zo. Er bestaan freaks die massas mensen om de tuin leiden en kapot maken. Echter, dit boek lijkt mij hier totaal geen voorbeeld van.

In dat topic kreeg ik helemaal niet het idee dat die partner bewust voor z'n plezier over jouw grenzen heen ging enzo, in tegendeel. Jij had zelf veel issues, hij probeerde je te helpen, heeft daarin gefaald en wordt nu als duivel neergezet.

Maar nogmaals, ik heb je boek nog niet gelezen. Misschien is t verloop anders dan hoe ik me nu voorstel. Die euro voor het boek heb ik er nog wel voor over, maar geen zin mn credidcard gegevens in te vullen op zo'n vage website.

Heb je trouwens wel een pseudoniem gebruikt?

8-) mja, hoe dan ook. Ik blijf jaloers op mensen die hun (pijnlijke) levensverhalen op papier weten te zetten en t zelfs te durven delen met de wereld. Hopelijk bereik ik dat punt ook eens :)

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PiraatPanda » do sep 20, 2018 11:47 am

@Jcutter Hoeveel procent van de mensheid bestaat volgens jou dan uit dat soort types?

100% van de vrouwen en 90% van de mannen?

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Perry » do sep 20, 2018 2:23 pm

Als er veel mensen zijn die over je grenzen gaan, dan kan je ook eens bij jezelf te rade gaan of je je grenzen wel duidelijk aangeeft.
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Perry » do sep 20, 2018 3:53 pm

Dat is jouw beleving
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Volgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties