trulov schreef:word veel gebruikt door piloten enz,( staat wel alleen geindiceerd vr mensen met narcolepsie met ev kataplexie) mensen die snachts werken of last hebben van jetlag.
Lijkt me idd een zeer interessant middel en veel beter dan ritalin of amfetamine,idd langere halfwaardetijd en belangrijkst, veel minder bijwerkingen en ook minder neurotoxisch dacht ik.
ik heb er geen ervaring mee, helaas, nog niet
SmoothFunk schreef:Weet iemand of je dit via een nederlandse webwinkel kunt verkrijgen? En zo ja, is dit legaal?
Marketed as Provigil ', 'Aletec' and 'Vigicer', Modafinil is a psychostimulant approved by the US Federal Drug Administration for improving wakefulness in patients with excessive sleepiness associated with shift work sleep disorder, obstructive sleep apnea / hypopnea syndrome and narcolepsy.
Not surprisingly, a drug that enables people to stay awake for 40 hour periods at close to full mental capacity with no real side effects could quickly gain widespread usage as a time-shifting drug.
So how good is it? Researchers recently had the opportunity to compare a group of America's finest with and without modafinil.
The testing was done using elite F-117A Nighthawk pilots - an F117-A Nighthawk is one of those black triangular stealth attack aircraft used with surgical precision by the US airforce in all recent wars.
[...]
The Laboratory and simulator tests studied the effects of being awake for 40 hours on alertness and flight performance.
[...]
Under the influence of modafinil, flight performance degraded by 15 to 30 percent. Performance by pilots without the medication degraded by 60 to 100 percent compared to fully rested performance levels.
natuurkunde freak schreef:Modafinil voelt wat dat betreft veel schoner en subtieler aan.
natuurkunde freak schreef:Wat betreft overige bijwerkingen merk ik niets heftigs ten opzichte van dexamfetamine. Eetlust is nog steeds prima en slaapproblemen heb ik tot dusver geen last van.
natuurkunde freak schreef:.....Ik merk wel dat je achteraf pas merkt dat het echt heeft gewerkt als je op je beslissingen terug kijkt. Op het moment zelf voel je niet dat je gestuurd wordt, of dat gemotiveerd wordt door het middel maar ik merk toch echt duidelijk dat het werkt als ik kijk wat ik effectief doe op een dag......
ken adams schreef:Ik probeer nu al een tijdje een adres te vinden waar ik modafinil kan bestellen. Welke verkoper hebben jullie de beste ervaring mee? (kan ook via PM)
Modafinil staat op de top van mijn lijstje "drugs die ik wil proberen".
Salientje schreef:Ok beste fluisteraars,
Mijn Modafinil order is binnen gekomen en ik ben erg opgewonden over het geheel.
De order, de betaling , de lange wacht dagen, de onzekerheid of de pillen echt zijn of ze wel aankomen dan nog de politie, de douane ...... zal het de moeite zijn ??
Ik neem nu al jaren amfetamine dat heeft up en downs het is niet perfect voor altijd.
Soms ben ik het beu de amfetamine en stop ik er weken of maanden mee. Al die tussen tijd presteer ik weinig, sta op met grote plannen maar er bakt niets van. Alles loopt een achterstand ... huishouden administratie jullie kennen het wel.
Modafinil mnoet mij redden maar kan dat ?
natuurkunde freak schreef:Ik zit nu alweer bijna anderhalf jaar aan de dex, dus heb ondertussen weinig last van de eetlust remmende werking. Misschien heb ik er weinig last van omdat ik altijd al erg stevig ontbijt en het dan natuurlijk nog niet werkt, dus dan houd ik het zonder tekort aan voeding al makkelijk uit tot de lunch. Ik merk eigenlijk geen verschil met modafinil t.o.v. dexamfetamine.
Nu ik een aantal dagen verder ben merk ik wel dat ik slechter slaap op modafinil dan op dex. Inslapen gaat eigenlijk wel prima, maar doorslapen is toch wat lastig. Ik word nu al een aantal dagen op rij zo'n anderhalf uur eerder wakker dan de wekker staat. Misschien moet ik er gewoon uit gaan, maar dat voelt wat onwennig omdat ik normaal gewoon 7.5 uur wil slapen. Ik merk ook dat ik wat minder diep slaap dan normaal.
Ik heb ook wat 'mindere' berichten gelezen over de eventuele tolerantie bij modafinil. Volgens een groot deel van de gebruikers is er sprake van een behoorlijk snelle tolerantie, maar is deze ook weer erg snel verdwenen. Het lijkt erop dat continu gebruik helaas niet mogelijk is, maar dat wekelijkse 'cycling' goed mogelijk is. Ik lees dat veel gebruikers een 3 dagen op en 4 dagen af schema hanteren en dat dat eigenlijk heel goed gaat.
Wat ik verder ook enorm positief vindt is dat de rebound bij modafinil volledig afwezig is. Zal mede komen door de enorm hoge halfwaarde tijd van 15 uur en ik vermoed dat de redelijke ongevoeligheid van de dosis hier ook mee te maken heeft. Met de ongevoeligheid van de dosis bedoel ik dat ik flink stevig was begonnen (ik wilde immers wel wat effect voelen) met 200 mg 's ochtends in één keer, maar nu ik na een aantal dagen alleen 100 mg neem 's ochtends merk ik eigenlijk weinig verschil tussen deze twee doseringen. Natuurlijk bouw je wel wat bloedspiegel op bij een halfwaarde tijd van zo'n 15 uur, maar zo heftig is dit nou ook weer niet.
Ik merk wel dat je achteraf pas merkt dat het echt heeft gewerkt als je op je beslissingen terug kijkt. Op het moment zelf voel je niet dat je gestuurd wordt, of dat gemotiveerd wordt door het middel maar ik merk toch echt duidelijk dat het werkt als ik kijk wat ik effectief doe op een dag. De afgelopen maanden heb ik geen dag gehad waarbij ik een aantal uur geconcentreerd aan mijn studie kon zitten, maar vandaag heb ik ruim 6 uur lang onafgebroken aan mijn studie gezeten op mijn computer (mijn grootste valkuil wat betreft afleiding) zonder enige behoefte aan afleiding.
Topmiddel al zeg ik het zelf
Piotr schreef:Wow. Oké, dit heeft mijn aandacht getrokken en ik kan het blijkbaar verkrijgen. Ik heb zelf ADHD en door ritalin/amfetamine verlies ik als het ware mijn werkelijke persoonlijkheid, dus dit lijkt me wel wat. Het is zeker niet mogelijk dit aan te kaarten bij een psychiater om dit eventueel op recept te krijgen?
Hoe zit het met de bijwerkingen zoals; verminderde eetlust, slaapproblemen of de kalmerende werking op ADHD'ers itt. ritalin/(dex-)amfetamine?
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten