Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Olanzapine

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Olanzapine

Berichtdoor Researcher » wo nov 06, 2013 9:01 pm

Hello iedereen.

Ik nam (snoof) Valium, maar na het bijvragen van hogere dosisen, werd het gevaar op verslaving blijkbaar te groot.

Nu krijg ik Olanzapine, iemand ervaring met dit middel? En dan vooral nasaal gebruik?

Thanks in advance.
Crescunt anni, decrescunt vires.
Avatar gebruiker
Researcher
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 178
Geregistreerd: ma nov 12, 2012 12:03 am

Re: Olanzapine

Berichtdoor Gonzo » wo nov 06, 2013 9:05 pm

Meen je deze post serieus?

:s
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Olanzapine

Berichtdoor Researcher » wo nov 06, 2013 9:08 pm

Bloedserieus vrees ik. Ik zoek gewoon wat verzachting eigenlijk. Hebt u ervaring met het middel dan?
Crescunt anni, decrescunt vires.
Avatar gebruiker
Researcher
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 178
Geregistreerd: ma nov 12, 2012 12:03 am

Re: Olanzapine

Berichtdoor Ahote » wo nov 06, 2013 9:15 pm

Hou het maar op oraal gebruik...

hier wat cijfertjes over biobeschikbaarheid olanzapine
Oraal: ongeveer 80%
Nasaal: 23% (± 6.7%) en dit vond ik er ook over:
On the other hand, the absolute
bioavailability increased to 51% ± 11.2% when the drug was delivered intranasally loaded in chitosan nanoparticles at the
same dose. Although there was a great enhancement in the drug systemic bioavailability when administered nasally in
chitosan nanoparticles, but there was no change in reaching the maximum plasma concentration (Tmax = 10 minutes).
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Olanzapine

Berichtdoor Researcher » wo nov 06, 2013 9:17 pm

Dankjewel Ahote, mag ik ook vragen waar je die gegevens vandaan haalt? Lijkt me best interessant om nog wat dingen op te zoeken.
Crescunt anni, decrescunt vires.
Avatar gebruiker
Researcher
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 178
Geregistreerd: ma nov 12, 2012 12:03 am

Re: Olanzapine

Berichtdoor Gonzo » wo nov 06, 2013 9:17 pm

Wel met een Diazepam verslaving, alleen slikte ik ze gewoon..

Wat je nu krijgt is een soort van antipsychotica, Diazepam is een benzo..
Mag ik vragen waarom je ze niet gewoon slikt?
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Olanzapine

Berichtdoor Ahote » wo nov 06, 2013 9:21 pm

I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Olanzapine

Berichtdoor dimethyltryptamine » wo nov 06, 2013 11:33 pm

Ik zou voorzichtig zijn met experimenteren met olanzapine. Meer gebruiken dan voorgeschreven wordt zal niet recreatief zijn, je zult vooral slapen voor 12+ uur.

Als je anti-psychotica krijgt voorgeschreven is het misschien verstandig te stoppen met het recreatief gebruik van drugs.
Avatar gebruiker
dimethyltryptamine
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 144
Geregistreerd: do maart 28, 2013 10:46 am

Re: Olanzapine

Berichtdoor Researcher » do nov 07, 2013 9:20 pm

Gonzo schreef:Wel met een Diazepam verslaving, alleen slikte ik ze gewoon..

Wat je nu krijgt is een soort van antipsychotica, Diazepam is een benzo..
Mag ik vragen waarom je ze niet gewoon slikt?


Diazepam komt toch wel stukje harder aan als je het snuift dan oraal inneemt. Alleen die vieze bindmiddelen in je neus natuurlijk.

Ahote schreef:http://abstracts.aaps.org/Verify/aaps2013/postersubmissions/R6146.pdf‎
http://anesthesia.ucsd.edu/divisions/cr ... alcare.pdf


thanks!
dimethyltryptamine schreef:Ik zou voorzichtig zijn met experimenteren met olanzapine. Meer gebruiken dan voorgeschreven wordt zal niet recreatief zijn, je zult vooral slapen voor 12+ uur.

Als je anti-psychotica krijgt voorgeschreven is het misschien verstandig te stoppen met het recreatief gebruik van drugs.


Meer nemen dan voorgeschreven kan ik sowieso niet door de huidige omstandigheden.
En dank je voor de waarschuwing, maar ik ben niet psychotisch, het is eerder als kalmeermiddel tegen afkick van iets anders..
Crescunt anni, decrescunt vires.
Avatar gebruiker
Researcher
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 178
Geregistreerd: ma nov 12, 2012 12:03 am

Re: Olanzapine

Berichtdoor dimethyltryptamine » vr nov 08, 2013 1:30 pm

Researcher schreef:
dimethyltryptamine schreef:Ik zou voorzichtig zijn met experimenteren met olanzapine. Meer gebruiken dan voorgeschreven wordt zal niet recreatief zijn, je zult vooral slapen voor 12+ uur.

Als je anti-psychotica krijgt voorgeschreven is het misschien verstandig te stoppen met het recreatief gebruik van drugs.


Meer nemen dan voorgeschreven kan ik sowieso niet door de huidige omstandigheden.
En dank je voor de waarschuwing, maar ik ben niet psychotisch, het is eerder als kalmeermiddel tegen afkick van iets anders..


Veel sterkte met afkicken, goed dat je hulp krijgt. Hou vol! :wave:
Avatar gebruiker
dimethyltryptamine
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 144
Geregistreerd: do maart 28, 2013 10:46 am

Re: Olanzapine

Berichtdoor daywalker » vr nov 08, 2013 10:43 pm

Olanzapine is puur chemisch/farmacologisch gezien een thienodiazepine, dus zal ook wat rustgevends hebben, maar niet de recreatieve roes die je had van Valium/Diazepam....

Snuiven van pillen raad ik toch af owv het feit dat er meer bindmiddel dan werkzame stof in een pil zit en dus ook je neus in komt....

iig succes met het stoppen/afkicken van de diazepam en ikzelf heb wel wat ervaring met olanzapine ja, mijn ervaring is dat het mij extreem suf maakte ( 5-10 mg) dus hypnotisch is het absoluut...ik was trouwens niet psychotisch, gezien het bij de antipsychotica ingedeeld staad...recreatief vond ik het niet echt een meerwaarde hebben....en qua angstgevoelens hielp het wel om die gedeeltelijk te dempen....had ook geen nare nevenwerkingen ofzo...
maar een echt roesgevoel gaf het me niet...

Waarom niet je diazepam 1) oraal nemen , gezien de hoge biologische beschikbaarheid en waarom krijg je niet een afbouwschema met diazepam oraal, of een andere ( liefst langwerkende) benzo...

Beter kap je met benzodiazepines voor je kan, want het is echt een sluipmoordenaar vind ik imo

Succes :grin:
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: Olanzapine

Berichtdoor Einstein » za nov 09, 2013 4:45 pm

Mja, het is een thienobenzodiazepine, chemisch voldoende verschillend van benzo's of thienodiazepines om een heel ander effect te geven. Aangezien het een groot aantal aangename receptoren blokkeert lijkt het me niet echt recreatief spul inderdaad.
Dit soort medicijnen snuiven heeft meestal weinig zin :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Olanzapine

Berichtdoor velvetunder » zo nov 10, 2013 7:40 pm

hier ga je inderdaad niets recreatiefs mee behalen, heb het jaren voorgeschreven gekregen in hoge dosissen. Maar heb er nog nooit iets recreatiefs in gezien en werd er alleen maar vatsig van :P.

dus nee niet doen :P
Avatar gebruiker
velvetunder
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: za aug 24, 2013 8:20 pm

Re: Olanzapine

Berichtdoor Vitamin_K » zo jan 19, 2014 12:27 pm

Krijg het ook voorgeschreven, is niets recreatief aan/ Kan je niet om een andere benzo dan Valium vragen: er zijn ook benzodiazepines die niet zo snel inslaan als valium.
Ik neem Xanax, de XR^-versie, eerst Xanax instant release, maar misbruikte die pillen omdat enkele pilletjes me na een halfuurtje in een korte roes brachten.
Toen heeft mijn dokter me Xanax XR voorgeschreven en kan eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele keer me niet aan mijn dosis gehouden heb en neem het nu toch ook al bijna 1 jaar.


I
Avatar gebruiker
Vitamin_K
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 54
Geregistreerd: zo mei 06, 2012 9:30 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron