Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Oxazepam VS Diazepam

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Moonlight Fanatic » di aug 04, 2015 12:25 am

Hoi DF-ers.

In plaats van Diazepam heb ik vandaag om half acht 's avonds een nieuw voorschriftje laten maken.
Zoals de meesten weten gebruik ik weleens Diazepam. (Valium)
Niet omdat ik het nodig heb uit angst of omdat ik zonder niet functioneer, maar soms kan het net dat kleine opkikkertje geven wat bij bepaalde sociale gelegenheden handig is/kan zijn.

Hier op het forum heb ik de naam Oxazepam veelvuldig de revue zien passeren.
Ook Temazepam, welke ik gevraagd had, maar dat bleek een Nederlands merk te zijn welke in België niet verkrijgbaar is. De dokter stelde Oxazepam voor. Doordat ik de naam herkende dankzij het forum was ik akkoord. Ik zei: 'Awel ja, laat me dat maar eens proberen.'

Dus morgen ga ik ze halen.
Weet dat ik een permanente tolerantie ontwikkeld heb tegen het volledige euforische effect van elke benzo, hoewel ik zonder euforisch te worden toch een goede gemoedstoestand krijg.
Ze doen dus wel hun werk maar high in the sky wordt ik niet meer.

Waarschuwing: neem elke dag één benzo twee weken lang en het euforische effect is na twee weken permanent verdwenen. Bijpakken zoals bij speed bijvoorbeeld om toch maar het gewenste effect te krijgen heeft geen zin, je wordt er alleen maar suffer van.
Maak dus niet dezelfde fout als ik en spreid je benzo-gebruik (laat ons zeggen eens om de drie dagen) zodat je van het euforische effect ten volste kan blijven genieten.
Ik ben dus benzodiazepines gewoon, zonder ze echt nodig te hebben.

Dit alles in het achterhoofd houdende: wat mag ik morgen verwachten van de Oxazepam?
Ik verwacht geen technische praat over halfwaardetijd e.d. (dat zoek ik zelf wel op als ik eens zin heb en het me 'plots' interesseert)

Zal ik toch terug 'euforisch' worden doordat Oxazepam een veel hogere piek heeft maar minder lang doorwerkt? (weet dat ik Diazepam gesnoven heb door de pillen te crunchen in een wietgrinder - wat een veel heviger effect heeft - maar nog steeds niet dezelfde euforie als de eerste twee weken van mijn gebruik, een zes a zeven-tal jaar geleden)

Een ervaringsdeskundige aanwezig dat hier iets over kan vertellen?
Ik zou eventueel gewoon kunnen wachten tot morgen en het zelf ervaren, maar ik vind het interessant om jullie mening eerst even te horen...
Mochten jullie zelf benieuwd zijn zal ik mijn eigen bevindingen in de comments even mededelen.

Bedankt in ieder geval, en hou'm recht ;)
I create ripples in the space time continuum that alter future realities in the third dimension
Avatar gebruiker
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 835
Geregistreerd: zo dec 21, 2014 7:51 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Poseidon » di aug 04, 2015 12:51 pm

Van oxazepam wordt je lekker ontspannen en onbezorgd. Minder intens en langdurig dan van diazepam. Heb de indruk dat oxazepam slaapverwekender is. Zou het bij een lage dosis houden. Begin maar eens met 10 mg.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor straatmadelief » di aug 04, 2015 4:27 pm

MoonBeMoon schreef:(weet dat ik Diazepam gesnoven heb door de pillen te crunchen in een wietgrinder - wat een veel heviger effect heeft - maar nog steeds niet dezelfde euforie als de eerste twee weken van mijn gebruik, een zes a zeven-tal jaar geleden)
Werkt dat verpulveren en opsnuiven echt heftiger?
Vertrutting vs. verloedering
Avatar gebruiker
straatmadelief
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 306
Geregistreerd: do okt 23, 2014 5:29 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Perry » di aug 04, 2015 5:25 pm

Het opsnuiven van gecrushte diazepam werkt niet / nauwelijks, omdat diazepam slecht oplosbaar is in water. :#:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Maus » di aug 04, 2015 6:20 pm

Je gaf aan dat je ook wel eens Diazepam gebruikt. Oxazepam voelt mij mij nagenoeg hetzelfde aan als Diazepam/Valium.

10 Mg Oxazepam = ongeveer 5 Mg Valium. Dan weet je gelijk wat je qua sterkte ongeveer kunt verwachten.

Halfwaardetijd van Diazepam is ongeveer 30 uur en die van Oxazepam ongeveer 10 uur.

That's it.

Enjoy 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Frog » wo aug 05, 2015 4:27 am

Poseidon schreef:Van oxazepam wordt je lekker ontspannen en onbezorgd. Minder intens en langdurig dan van diazepam. Heb de indruk dat oxazepam slaapverwekender is. Zou het bij een lage dosis houden. Begin maar eens met 10 mg.

Dit ervaar ik precies zo, echter vind ik Oxazepam een vrij vieze rebound hebben de volgende dag.
Oxazepam duurt vrij lang voor het werkt 1 uur piek op 2 als ik me niet vergis, en is relatief snel weer uitgewerkt.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Moonlight Fanatic » wo aug 05, 2015 6:26 am

straatmadelief schreef:
MoonBeMoon schreef:(weet dat ik Diazepam gesnoven heb door de pillen te crunchen in een wietgrinder - wat een veel heviger effect heeft - maar nog steeds niet dezelfde euforie als de eerste twee weken van mijn gebruik, een zes a zeven-tal jaar geleden)
Werkt dat verpulveren en opsnuiven echt heftiger?
Wees daar maar zeker van, en sneller ook. Je lijkt een beetje terug dat euforische effect van weleer terug te voelen, maar veel minder. Toch nog stukken beter dan slikken, maar ik zou het wel afraden...
Je kan het eens proberen, kan geen kwaad, en is ook niet zo'n echte vuiligheid om op te snuiven. Brand niet, neus geraakt niet verstopt en heel even, voel ke ke barsten van de energie. (maar niet zoals de eerste keren, laat ons zeggen één vierde van de totale euforie die je ervaart na je eerste twee benzo's. (tegelijk nemen hé je eerste twee, geeft een licht mdma-effect maar dan zonder adkick. Stoppen is echter moeilijk, omdat je na dertig minuten nog eentje wil nemen. Niet omdat je mentaal afziet of zo, maar gewoon omfat het zo leuk is. Nu, je kan daar ens op doorgaan, maar ga niet over één strip van tien per dag, ivm de permanente tolerantie die ik beschreven had, en stop er dan mee en spreid ze.
Het snuiven zelf is bijlang niet 'vies' te noemen. Het lijkt wel ontworpen om gemakkelijk door de slijmvliezen van je neus opgenomen te worden. Echter, het is een hele berg diazepam die je mot snuiven... Een viertal-pillen. Probeer het eens eenmalig, maar vevang het niet zodat je ze niet oraal hoeft te nemen. Alles werkt immers sterker, dus ook je psychische en lichamelijke afhankelijkheid zal zich sneller ontwikkelen dan wanneer je oraal neemt. Maar probeer het eens:) Je voelt het wel hoor, al vind ik het de moeite niet. Zoveeeeel snuiven... Je kan ze ook roken, eerst in een frinder en daarna als een joint dichtrollen maar dat is nog meer miserie. Je voelt het wel goor, maar je joint gaat voortdurend uit of brand scheef. Chasing the dragon is er dus niet bij. Probeer het eens, en vertel me je bevindingen, je zal waarschijnlijk moeten toegeven dat je ze harder voelt, maar dat heel dat gedoe (het snuiven zelf bijvoorbeeld) gewoon de moeite niet waard is. Om even terug te komen op mijn topicvraag... Ik ben nu zelf ervaringsdeskundige en Poseidon zit er redelijk kort bij. Ze zijn niet zwaarder, maar maken je suffer. Alles draait zo'n beetje in je hoofd. Een beetje zoals met twee verschillende wietsoorten. Je hebt van die wiet waar je pokkestoned van wordt, een zwaar hoofd krijgt, je zetel niet uit kan door je zware joofd, en de energie niet hebt om degelijke conversatie's aan te gaan. (Jack-Herror; White-Widow - hoewel dat dat een mengeling is tussen pokkestoned en redelijk 'high' krijg ik van WW na een paar jointen al zo'n zwaar hoofd dat precies twintig kilo zwaarder lijkt. Niets voor mij, voor mij is het Hindo kush. (uit de gras Company) Verschrikkelijk high, maar deze piek stopt al na een kwartier en no eens vijf minuten later ben je compleet nuchter, niets zwaar of suf hoofd achteraf. Dat is mijn wietje. Nu moet je weten dat er mensen zijn die houden van die wiet waar je joofd plots dertig kilo zwaarder van lijkt te zijn. Raar hé, het maakt mijn hersenen zeeziek.

Om de illustratie even compleet te maken... Je zou de Oxazepam kunnen vergelijken met die donkergroene wiet waar je gewoon met je ogen dicht in de zetel wil gaan liggen en genieten van het 'gevoel.' De zotten. Het is niet zo erg, ik overdrijf, maar ik voel door heel mijn hoofd war meer draaierigheid en het equivalent van een kilootje of twee erbij. Heerlijk om te chrashen natuurlijk, maar geen bal energie hé. De Diazepam daarentegen (heb ze beiden) werkt net zoals de Hindu Kush wiet even zeer oppepend. De piek zal zo hard zijn dat je het zwaardere hoofd niet voelt. (door de toegenomen energie) Dia is beter, korte maar krachtige piek, en werkt nog de hele daf door. Het is betrouwbaarder.

Nu zijn dut mijn bevindingen, en meningen kunnen verschillen natuurlijk, maar zo is dat ik het ervaar (en ik kan goed voelen innerlijk) en men zou het symnolisch gezien: ' De synthetische variant van Hindu-Kush kunnen noemen.

Test ze maar eens in je neus, (4)
ben benieuwd. Iemand dat nog iets wenst te vertellen over de twee typen wiet en daarmee ook de dia- en oxazepam?

Maare, Possie... Close! ;) -edit- Ze zijn 15mg. Mijn dokter geeft altijd het zwaarste. Lijkt me ook economischer. :)
I create ripples in the space time continuum that alter future realities in the third dimension
Avatar gebruiker
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 835
Geregistreerd: zo dec 21, 2014 7:51 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Moonlight Fanatic » wo aug 05, 2015 6:31 am

@Maurits, ik neem altijd Diazepam 10mg. 's morgens twee tegelijk, en dan voel ik nog niet... Ze geven wat energie ja. De oxazepams zijn weldegelijk zwaarder. Is 15mg, maar ik voel het in mijn hoofd. Is goed! Bijhouden als echte crashpil;)
I create ripples in the space time continuum that alter future realities in the third dimension
Avatar gebruiker
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 835
Geregistreerd: zo dec 21, 2014 7:51 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Ivo » wo aug 05, 2015 7:47 am

MoonBeMoon schreef:
straatmadelief schreef:
MoonBeMoon schreef:(weet dat ik Diazepam gesnoven heb door de pillen te crunchen in een wietgrinder - wat een veel heviger effect heeft - maar nog steeds niet dezelfde euforie als de eerste twee weken van mijn gebruik, een zes a zeven-tal jaar geleden)
Werkt dat verpulveren en opsnuiven echt heftiger?
Wees daar maar zeker van, en sneller ook.

Sneller misschien wel, maar je gaat toch een stuk meer nodig hebben. Zoals JG zei, diazepam is niet wateroplosbaar en oraal neem je veel meer op.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Moonlight Fanatic » wo aug 05, 2015 10:46 am

Akkoord Ivo, al vond ik Jg's reactie een beetje raar.
Je hebt er inderdaad meer nodig, laat ons zeggen minimum vier. Maar je hoeft de Diazepam niet in water op te lossen, je 'grind' de pillen gewoon in je wietgrinder totdat je een fijn poeder over houdt, dat snuif je op.
Geen water nodig gehad, of zie ik hier iets verkeerd? :hulde:
I create ripples in the space time continuum that alter future realities in the third dimension
Avatar gebruiker
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 835
Geregistreerd: zo dec 21, 2014 7:51 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Ivo » wo aug 05, 2015 11:54 am

Ja :p wateroplosbaarheid bepaalt hoe goed het nasaal opfenomen wordt dacht ik.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Poseidon » wo aug 05, 2015 12:11 pm

Lekker je neus dichtplamuren met vulmiddel :#:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Rudolph » wo aug 05, 2015 2:18 pm

Poseidon schreef:Lekker je neus dichtplamuren met vulmiddel :#:

Wellicht om een eerste verdedigingslinie op te bouwen tegen de meer corrosieve stoffen die het reukorgaan betreden...? :lol:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Moonlight Fanatic » wo aug 05, 2015 3:12 pm

Ivo schreef:Ja :p wateroplosbaarheid bepaalt hoe goed het nasaal opfenomen wordt dacht ik.
Ah, ik snoof het zo, zonder water:)

Lekker is het niet, maar ook niet weer zo erg dat je een pluk tabak opsnuift.
Het zit ergens tussen pep en coke in. Het lijkt wel een poeder dat voor de neus gemaakt is. Om dit te bewijzen omdat ik geen bron heb en uit ervaring spreek, raad ik de twijfelaars twee pillen te 'grinden.' Een benzo en Dominal.

De benzo wordt zo opgenomen door je neusslijmvlies, en je voelt dat ook.
Die dominal is precies een lijn zand dat je opsnuift. Een half uurtje over de grond kruipen met ogen die lijken alsof men er twee bussen pepperspray ingespoten heeft en je kan zonder braakneigingen terug rustig beginnen ademen.
Het gaat, en het werkt, maar misschien ja, dat het effect met water sterker is. Heb ik geen idee van. :D :blowkiss:

-edit- Wat zeg ik pos, je neus geraakt er niet verstopt van. Het gaat door tot vanachter en wordt daar opgenomen. :wave:
I create ripples in the space time continuum that alter future realities in the third dimension
Avatar gebruiker
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 835
Geregistreerd: zo dec 21, 2014 7:51 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Rudolph » wo aug 05, 2015 3:17 pm

Het gaat er niet om of je met water snuift of niet. Wateroplosbaarheid is een indicatie of het nasaal goed opgenomen wordt, of je het nou met water snuift of zonder.
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Moonlight Fanatic » wo aug 05, 2015 3:36 pm

Wel, dat wist ik niet. :hulde:
I create ripples in the space time continuum that alter future realities in the third dimension
Avatar gebruiker
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 835
Geregistreerd: zo dec 21, 2014 7:51 pm

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Poseidon » wo aug 05, 2015 8:13 pm

Bij mijn weten is midazolam (Dormicum) de enige in water oplosbare benzo die je intranasaal zou kunnen proberen. In die pillen zit alleen veel vulmiddel dat de opname niet bepaald bespoedigd. Werkt oraal lekker snel dus zie niet in waarom het via de neus moet. Is echter ook in neusspray voorhanden. Voor alle andere benzo*S zou ik ze gewoon doorslikken. Ff half uur wachten op effect is toch geen halszaak?
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Oxazepam VS Diazepam

Berichtdoor Poseidon » wo aug 05, 2015 8:21 pm

Idd. Die ook. Thanx voor de toevoeging makker.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner