Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

prodrugs voor amfetamine (d-,l-,rac.) en metamfetamine

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

prodrugs voor amfetamine (d-,l-,rac.) en metamfetamine

Berichtdoor trulov » wo maart 21, 2012 10:44 am

Clobenzorex (Asenlix) is in sommige landen, Mexico bv,VS ook denk ik, als eetlustremmer op de markt.

De stof behoort tot de fenetylamines, waartoe oa ook de wekamines (amfetamine,metamfetamine en MDMA toe behoren), het is dus een upper

Clobenzorex( Asenlix) wordt bij metabolisering omgezet in d-amfetamine

Lisdexamfetamine (Vyvanse):In de VS gebruikt als middel tegen ADHD en veiliger alternatief voor Dexedrine (d-amfetamine) ook een prodrug die wordt omgezet in d-amfetamine

Selegiline (Eldepryl/Emsam): een MAO- remmer die in belgie gebruikt wordt bij Parkinsonisme

Fenetylline (Captagon): een stimulantium dat gedeeltelijk ( ca.25%) wordt omgezet in amfetamine

Famprofozone (Gewodin): dit is een NSAID ( middel gebruikt tegen ontstekingen, dat in sommimge landen OTC verkocht wordt. Het heeft ook een pijnstillende werking 15-20% wordt omgezet in metamfetimine (ICE)

Mefenorex (Rondimen, Pondinil, Anexate),het is een eetlustremmer, ondanks dat het een milde stimulerende werking en laag risico voor misbruik heeft, is het ondertussen al in heel veel landen verboden als geneesmiddel. Mefenorex is een pro-drug voor amfetamine (maw amfetamine wordt gevormd bij metabolisering)
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: prodrugs voor amfetamine (d-,l-,rac.) en metamfetamine

Berichtdoor Schism » wo maart 21, 2012 2:46 pm

Desoxyn staat hier niet in. Dat is methamfetamine in gewone vorm. Dat wordt gegeven aan ADHD'ers. Ronduit belachelijk.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: prodrugs voor amfetamine (d-,l-,rac.) en metamfetamine

Berichtdoor trulov » do maart 22, 2012 2:25 pm

Ja, klopt, vind het legale drughandel

Maar desoxyn is geen prodrug

Met prodrug bedoel ik een stof die als actieve metaboliet amfetamine of metamfetamine bevatten.

Maar jij vond de meth al op zich :)

Grtn :wave:
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: prodrugs voor amfetamine (d-,l-,rac.) en metamfetamine

Berichtdoor Schism » do maart 22, 2012 8:26 pm

Ja, maar zoals verwacht, zijn het allemaal drugs op recept.
En ik vind het ook legale drugshandel. Er zijn al genoeg gebruikers die hun medicijnen verkopen. Daarbij lopen ze dan ook nog risico om verslaafd te worden aan deze zware middelen.

Ik snap niet hoe Desoxyn door de keuring is gekomen. Nou ja, eigenlijk wel, omkoping natuurlijk. Ik hoop dat dit nooit in Nederland zal gebeuren.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: prodrugs voor amfetamine (d-,l-,rac.) en metamfetamine

Berichtdoor Thomas » di apr 17, 2012 3:05 pm

Pascal schreef:Ja, maar zoals verwacht, zijn het allemaal drugs op recept.
En ik vind het ook legale drugshandel. Er zijn al genoeg gebruikers die hun medicijnen verkopen. Daarbij lopen ze dan ook nog risico om verslaafd te worden aan deze zware middelen.

Ik snap niet hoe Desoxyn door de keuring is gekomen. Nou ja, eigenlijk wel, omkoping natuurlijk. Ik hoop dat dit nooit in Nederland zal gebeuren.


Vind ik ook, het is toch nutteloos, medisch beetje onverantwoord vind ik
Thomas
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: ma apr 16, 2012 6:19 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner