Chamey1980 schreef:hoi
vanwege mn epilepsie vanmorgen Domperidon genomen. Nu twijfel ik of dit een dopamine antagonist is, want het effect van de Dex, viel tegen.
Mocht het idd een antagonist zijn, dan zijn mn receptoren dus geblockt ofzoiets, maar betekent dit dat deze nu niet worden blootgesteld aan de dopamine en dat de tolerantie dan ook minder snel opbouwt vanwege de antagonist? minder dopamine bereikt immers de receptoren zou je zeggen.
Naast Domperidon, slikte ik ook Lamotrigine. Naast anti epileptica is dit een stemmingsstabilisator. Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben?
Chamey1980 schreef:Door de epilepsie word ik vaak misselijk. Ik had sinds de nacht aanvallen en ik zat op aanvalletje 21. Het werkt dan op je maag en ieder luchtje of hapje eten is aanleiding om te braken.
dan slik ik Domperidon in e treme gevallen, maar dat is tevens toch een D-antagonist
Chamey1980 schreef:Door de epilepsie word ik vaak misselijk. Ik had sinds de nacht aanvallen en ik zat op aanvalletje 21. Het werkt dan op je maag en ieder luchtje of hapje eten is aanleiding om te braken.
dan slik ik Domperidon in e treme gevallen, maar dat is tevens toch een D-antagonist
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Chamey1980 schreef:Ze zeggen dat je tolerantie kan voorkomen/verminderen door Magnesium te alikken tijdens de inname van Methylfenidaat of Dex. Maar is het erg als je in dat gevaal Magnesium citraat slikt? is zuur toch? en dat werk averechts op de absorptie?
Chamey1980 schreef:Maar als het mijn Dopamine niet is, hoe komt het dan dat ik niets merk van de inname, maar de volgende ochtend wel lichtelijk down, wakker word. Denk ik toch weer aan de dopamine. Downregulatie veroorzaakt dat gevoel toch niet? (Wakker worden met een down of lichtelijk depri gevoel had ik vroeger ook weleens, als ik niets voelde van een inname en dan ging bijpakken, waar ik vervolgens ook niets van merkte).
Chamey1980 schreef:vanwege mn epilepsie vanmorgen Domperidon genomen. Nu twijfel ik of dit een dopamine antagonist is, want het effect van de Dex, viel tegen.
zorginstituut Nederland schreef:Domperidon hoort bij de groep dopamine-antagonisten.
Fresh Popcorn schreef:In the future I'll be older
Italiano schreef:Zoals ik in een ander topic van je ook al schreef werkt je brein veel complexer dan dat. Er zijn meerdere systemen en pathways actief die weer allemaal met elkaar interacteren. Dat gebeurt niet op een Newtoniaanse wijze (stap voor stap), maar allemaal tegelijk. Dopaminepathways staan niet los van de rest. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat tolerantie voor stimulanten omlaag lijkt te gaan bij gebruik van NMDA-antagonisten* (zoals ketamine). Ik kan dat zelf uit ervaring bevestigen. Bij mij werkt het als een soort "reset". Maar neem dit niet te letterlijk. Het is van zoveel meer factoren afhankelijk. Jij staat niet los van je brein. Jouw gedrag beïnvloedt de staat van je brein en andersom.
(* ik heb zelf het idee dat tolerantie en downregulatie optreedt als een soort leermechanisme (structurele verandering in je brein ipv kortdurend) en dat je met NMDA-antagonisten dat leermechanisme deels kunt terugdraaien...)
Doordat je focus nu ligt op een bepaald aspect ben je geneigd de rest te negeren. Dus ik zou je willen adviseren om het los te laten. Ik heb volledig vertrouwen in het zelf functionerend vermogen van ons menselijk lichaam. Daarmee teveel je gaan bemoeien door het te willen controleren kan ervoor zorgen dat het juist in de war raakt.
Overigens denk ik ook dat je lichaam waardevolle informatie geeft. Misschien is deze situatie een signaal van jouw lichaam dat je wellicht even moet kappen met die medicatie. Vergelijkbaar met hoe mijns inziens depressie een signaal is van je lichaam dat je iets moet veranderen in je leven.Chamey1980 schreef:Ze zeggen dat je tolerantie kan voorkomen/verminderen door Magnesium te alikken tijdens de inname van Methylfenidaat of Dex. Maar is het erg als je in dat gevaal Magnesium citraat slikt? is zuur toch? en dat werk averechts op de absorptie?
De inhoud van je maag is ook zuur Ik weet niet zeker of het de absorptie negatief beïnvloedt, maar ik denk dat het wel mee valt. Je kunt er ook voor kiezen op andere momenten magnesium te nemen. In ieder geval kan het zeker geen kwaad om magnesiumcitraat te nemen** (doe ik zelf ook). Het idee dat magnesium de tolerantie kan voorkomen komt voort uit het feit dat het ook als lichte NMDA-antagonist werkt.
** Onderstaand artikel heeft me ooit overtuigd om magnesium te gaan nemen
http://intelegen.com/nutrients/magnesium.htmChamey1980 schreef:Maar als het mijn Dopamine niet is, hoe komt het dan dat ik niets merk van de inname, maar de volgende ochtend wel lichtelijk down, wakker word. Denk ik toch weer aan de dopamine. Downregulatie veroorzaakt dat gevoel toch niet? (Wakker worden met een down of lichtelijk depri gevoel had ik vroeger ook weleens, als ik niets voelde van een inname en dan ging bijpakken, waar ik vervolgens ook niets van merkte).
Stimulanten werken niet alleen op je dopamine, maar ook op je noradrenaline. Noradrenaline heeft een negatieve invloed op de kwaliteit van je slaap (als je al kunt slapen). Dit zou wellicht kunnen bijdragen aan een licht depri gevoel bij het wakker worden.
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten