Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Tolerantie na jaren?

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » za maart 01, 2014 10:04 pm

Hoi allemaal,

Ik slik nu al ruim twee jaar methylfenidaat.
Vijfmaal daags, 20mg. Bij elke keer ervoer ik een euforie. Uiteraard werd het in de loop
Der maanden weleens iets minder, maar het verdween nooit.

Ooit bleef dit effect voor een dag of 2/3, weg. Hierna kwam dit effect weer terug.
Nu al ruim een week of 4, bijna geen effect. Heel vaag op de achtergrond voel je wel iets, maar is verwaarloosbaar. Kan je na twee jaar intensief slikken, alsnog tolerantie opbouwen? Na twee jaar, zat dit niet meer in de lijn der verwachtingen eigenlijk.

Kan ik nu overstappen op dex? Of werkt dit volgens hetzelfde systeem?
Hoe ik van een tolerantie afkom, is gewoon pauzeren ( hoelang is echter de vraag ), maar hoe kan het dat een tolerantie nagenoeg weg blijft, en na twee jaar, van de een op andere dag. BOEM, weg genot.
Ook het innemen van een hogere dosering, wat mij geen goed idee lijkt, merk ik niets. Alsof het middel niet meer word opgenomen ofzo. Magnesium slikken? Ik let al op mn voeding en ik slaap goed.
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Perry » zo maart 02, 2014 4:17 am

Mijn arts zei dat ik niet over de 60mg per dag mag, omdat er dan gewenning optreedt, sowieso is 20mg best veel.
Euforie hoort er ook niet bij, het is puur functioneel bedoelt.
Overstappen op dex gaat je wss na verloop van tijd hetzelfde probleem geven.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 12:42 pm

Akkoord,

Maar ik las dat wannerr je dex gebruikt, je in de tussentijd de tolerantie voor ritalin
Laat verdwijnen. Tegen de tijd dat de dex, voor gewenning zorgt, kan je weer overstappen op ritalin. Tegen de tijd dat er weer tolerantie is voor ritalin, is de tolerantie voor dex, ook weer verdwenen.

Of denk ik nu verkeerd?
Ik ben een aantal keren de 60mg overschreden.
Dan nam ik 3x 25mg slow release, dit werkte dan langer door, maar idd..... Er kwam hoe dan ook meer dan 60mg uiteindelijk in mn donder. Hierbij slikte ik ook nog een dex van 5mg, en een wellbutrin.

Ook gebeurde het dat opeens de ritalin niet meer werkte, en opeens een paar dagen later de tolerantie weer helemaal weg was. De euforie was een bijwerking welke ik twee jaar lang, dagelijks had. Deze zorgde voor de onderdrukking van mijn woede uitbarstingen. Niets anders werkte, behalve de ritalin. De tolerantie is er, plotseling weer weg en komt weer terug.

Wel merkte ik dat de ritalin beter werkte, na gebruik van dex. Hoe zit dit nu eigenlijk? Tolerantie alsnog na twee jaar, of komt het echt door die 75mg ritalin van de regenboog apotheek, welke ik soms dagelijks innam? Daar ben ik nu mee gestopt.
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Perry » zo maart 02, 2014 12:53 pm

Je hebt een veel hogere dosis ritalin dan dex, neem maar ns een nakje pep ipv 5mg dex, dan zeg je dit niet meer.

Verder denk ik dat jij de medicijnen met de verkeerde intentie neemt, dat keur ik niet af, maar wel bij dagelijks gebruik.

Verder is het wel logisch dat dex en ritalin elkaar versterken.
Dex geeft meer dopamine af, ritalin remt de heropname.

Vraagje aan jou: Wanneer begonnen je driftbuien?
Reden voor deze vraag komt na je antwoord, zo blijft het onbeïnvloed :)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 1:15 pm

Driftbuien begonnen zo'n 5 jaar geleden.
Deze worden getriggered door bv gekrenktheid, stress, of wanneer je je gekwetst voelt.
Opp dat moment komt de uitbarsting op en kan ik bv een moord plegen. Met twee kleine kids in huis heeft de arts aangegeven, dat ieder middel gebruikt moet worden om uitbarstingen te voorkomen.

De euforie zorgde ervoor, dat de boosheid ( door het gevoel van blijheid) in een keer verdween.
Ook heb ik ADD. Dus prikkels komen ook extra hard binnen. Het middel zorgt voor onderdrukking van de ADD kenmerken, en de bijwerking ( euforie ), onderdrukt de plotselinge woede.

Voor mij was het een wondermiddel. Relatie werd weer beter en kinderen voelden zich prettiger in huis doordat ik minder scherp en boos was. Dus of het nu echt 100% voor recreatief gebruik was... Het voorkwam ook veel leed. Snap je?

Dus ik wil alles op alles zetten om het weer terug te krijgen... Maar hoe kan toch na twee jaar tolerantie ontstaan. Kennelijk was er geen gewenning in twee jaren, en nu opeens wel. NA TWEE JAAR INTENSIEF GEBRUIK!! :woeh:

Ook was de werking soms voor dagen weg, en kwam het weer terug. Ook zoiets vreemds. Tijdelijke tolerantie ofzoiets. Vaak had ik dagen dat het niet meer werkte, en daarna opeens weer wel zonder dat ik pauzeerde. Ik slikte er toen alleen Dex, bij, waarna ik weer alleen methylfenidaat gebruikte en de werking weer was zoals voorheen. Vreemd.

Wat de uitbarstingen betreft is er geen alternatieve behandeling mogelijk. Komt door een hersentumor, welke niet operabel is. Ik ben een patient die dus voor een groot deel een off-label behandeling krijgt. De dosering die ik op voorschrift heb is:

4x daags 20mg methyl. + 1x 20mg extra zonodig. ( max 5 doseringen dus)
2x daags 25 mg slow release methyl ( welke ik dus slikte tot een paar dagen geleden.)
2 maal daags 5mg dex ( welke ik niet slikte maar wel ophaalde bij de apo, omdat de methyl zijn werk al goed deed.
1 maal daags wellbutrin


Waarom in godsnaam tolerantie opbouwen. Mijn vader slikt al jaren pijnstillers. Geen gewenning en pijn verdwijnt nog steeds na inname. Gewenning voor anti epileptica ? ( mijn broer slikt het al jaren, en aanvallen blijven weg). Maar heel toevallig valt de prettige bijwerking van methylfenidaat, natuurlijk weer in een andere zone, waar je lichaam natuurlijk weer tolerantie voor opbouwt. Waarom geen tolerantie voor noradrenaline? Want daar had ik wel last van als ik nu meer zou nemen ( echt niet fijn ), maar de dopamine natuurlijk weer niet. Pffffff
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Perry » zo maart 02, 2014 1:40 pm

Achso, dan snap ik het ja.
Wat de oorzaak van deze stress kan zijn, is het onvermogen te plannen en organiseren zonder ritalin/dex. Het weten dat je de dingen wel kan, maar het onvermogen dat te laten zien.
Ik denk dat je de medicijnen niet als oplossing, maar als redmiddel moet zien en hiernaast een psycholoog zou kunnen zoeken die je helpt bij de oorzaak van de woede vinden en deze te temperen :)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 1:53 pm

Ik heb 6 psychologen gehad.
Niet te behandelen, omdat de uitbarstingen niet psychisch zijn, maar neurologisch.
Op psychisch gebied niet te behandelen, en op neurologisch vlak niet te verhelpen.

Kortom.. Klachten zullen met welke behandeling ook, niet verdwijnen.

Alleen succes gehad met methylfenidaat. Ik slikte me suf en het is slecht voor je lijf.
Maar als ik zag dat mn zoon naast mij met een glimlach in slaap viel, en geen angst kende bij het naar bed brengen, dan wist ik waar het goed voor was. Maar nogmaals de vraag.

Tolerantie na twee jaren pas? Zou het dan geen andere oorzaak kunnen zijn? Verder slik ik
Niks anders. Tolerantie zou je toch moeten ervaren in de eerste maanden? Anders is je lichaam kennelijk tolerantie vrij????
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Ivo » zo maart 02, 2014 2:30 pm

Slik je al 2 jaar zo vaak en zo veel? Tolerantie is sterk dosisgebonden...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 3:42 pm

Klopt

Al twee jaren. Ik slikte dan op zo'n dag.

In de ochtend: 2x 10mg
In de middag 3x25 mg xr.
Begin avond ( etenstijd ) 2x 10mg
Rond 20:00 nogeens 2x10 mg

Dus ik slikte nieteens de volledige aantal doseringen.
Hoe bedoel je ' tolerantie is sterk dosis gebonden'.?

Betekent dat tolerantie alleen bij bepaalde doseringen or komt? Dus als je daaronder blijft, dan
Is er 0,0 tolerantie. Lees ik het zo goed? Ik slik nu magnesium ( 725 mg) met 2x5mg dex. Hopelijk na twee weken is de tolerantie voor methylfenidaat afgezwakt?
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Ivo » zo maart 02, 2014 4:05 pm

Bij hogere dosis komt tolerantie sneller. Dat het bij bepaalde dosissen komt, durf ik niet te zeggen, maar het gaat in ieder geval een stuk trager.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 5:21 pm

Ok,

Dus ik stop nu met methylfenidaat.
Ik neem de komende weken alleen dex 20mg, met wellbutrin en magnesium 700mg tabl.
Is er een kans dat de tolerantie voor methylfenidaat is verdwenen? Of werkt de dex hetzelfde en blijf ik automatisch ook voor methylfenidaat tolerantie opbouwen?

Ik las ergens dat dex ook gebruikt werd als vervanger voor magnesium? ( iets met ca++) Ikheb nu magnesiumoxidum 375 mg, waarvan ik er twee neem. Wat zijn mn kansen op herstel?
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Kockar » zo maart 02, 2014 5:39 pm

Druks schreef:Waarom vraag je die niet even aan je huisarts?
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 8:59 pm

Mij arts is twee weken weg. Zijn vervanger geeft geen antwoord op dit soort vragen.
Naar mijn huisarts gaan is wat lastig. Deze heeft dan wel geheimhoudingsplicht, maar mijn huisarts zit met zijn praktijk naast mijn afdeling van een bereidingsruimte met veel werkzame stoffen en opiaten.

Ik zie mijn huisarts vaak langs lopen, of hij komt koffie drinken. Wat zal er gebeuren, als mijn huisarts het idee krijgt dat ik bezig ben met het verkrijgen van de neveneffecten van een middel op de opiatenlijst? Terwijl ik iedere dag alleen in een ruimte sta, waar alle opiaten in ruime hoeveelheden aanwezig zijn.?

Mijn huisarts is nogal conservatief. Off-label is bij hem een NO GO!.
Dat na jarenlang onderzoek, dit het beste resultaat heeft opgeleverd, gaat hij nooit begrijpen of accepteren. Bij hem aankloppen is niet handig. :lol:
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Perry » zo maart 02, 2014 9:07 pm

Druks schreef:Misschien wordt het tijd om na te denken waar de fuck je mee bezig bent... :mad:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Frog » zo maart 02, 2014 9:18 pm

Er komt een hele Rita retarded generatie aan mensen, maak de borst maar nat....... :#:
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 9:31 pm

[quote="Chamey1980"]. Waar ik mee bezig ben.
Zie onderstaande post:




Driftbuien begonnen zo'n 5 jaar geleden.
Deze worden getriggered door bv gekrenktheid, stress, of wanneer je je gekwetst voelt.
Opp dat moment komt de uitbarsting op en kan ik bv een moord plegen. Met twee kleine kids in huis heeft de arts aangegeven, dat ieder middel gebruikt moet worden om uitbarstingen te voorkomen.

De euforie zorgde ervoor, dat de boosheid ( door het gevoel van blijheid) in een keer verdween.
Ook heb ik ADD. Dus prikkels komen ook extra hard binnen. Het middel zorgt voor onderdrukking van de ADD kenmerken, en de bijwerking ( euforie ), onderdrukt de plotselinge woede.

Voor mij was het een wondermiddel. Relatie werd weer beter en kinderen voelden zich prettiger in huis doordat ik minder scherp en boos was. Dus of het nu echt 100% voor recreatief gebruik was... Het voorkwam ook veel leed. Snap je?

Verslaafd? Nee.. Dat niet....het middel HIELP tegen vele kwalen die ik had.
Geloof me.. This goes beyond your understanding
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 9:41 pm

Druks schreef:Misschien wordt het tijd om na te denken waar de fuck je mee bezig bent... :mad:



Uhm. Het voorschrift volgen op het etiket op mn doosje? Ik zit zelfs ONDER deze dosering.
Voorkomen dat er dingen gebeuren die ik liever niet zie gebeuren. Dig dus vanwege een hersentumor die niet is te verwijderen. Ik moet roeien met de riemen die ik heb. Dit middel hielp goed. Dit zag mijn psych ook in gelukkig. Helaas bestaat er iets dat heet 'tolerantie'.

Het maakt het er niet makkelijker op. Dus waar ik mee bezig? Zie de vorige posts en deze vraag
Was wat overbodig toch? Iig bedankt voor je inbreng
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 9:45 pm

Druks schreef:Ik doelde er meer op dat je zonder begeleiding van een arts werkt en blijkbaar zelf medicijnen meeneemt.

Bespreek deze dingen met je dokter en ga niet zelf aankloten. Als je op zoek bent naar euforie kan je net zo goed coke tot je nemen. Is in principe hetzelfde truukje als je met Ritalin doet.





Ik meld nergens dat ik middelen meeneem?
Nog nooit gedaan. Ben geen junk. Alleen een arts kan altijd het risico zien om iemand in zo'n ruimte te laten werken omdat hij in vertrouwen informatie tot zich heeft gekregen en uit voorzorg mijn baas informeert. Je weet maar nooit. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het is dan maar weer net hoe het over komt bij mijn baas ( zeker in tijden van bezuinigingen en crisis)

Ik weet dat het erg gevoelig ligt daar, terwijl ik nog nooit het idee heb gehad om inhoud mee te pikken. Wat ik gebruik, is niets meer dan ik krijg voorgeschreven. Sterker nog.... Daar kom ik nieteens aan. 4 x daags een dosis + 1 dosis extra indoen nodig. Ik zit vaak op drie
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » zo maart 02, 2014 9:54 pm

Mijn behandelend art is afwezig. Zelfs mijn arts gaf aan niet teveel te bespreken met zijn vervanger. Dit omdat ik een extreem off-label geval ben. Hij vindt het geoorloofd, maar wist mij te vertellen dat zijn waarnemer, hier totaal anders over denkt en mij als patient direct zou bestempelen als junk.

Nu mijn arts weg is voor de komende twee weken, en ik niet bij mn huisarts terecht kan en ik niet twee weken lang dex ga gebruiken om zo de tolerantie voor ritalin te verlagen, terwijl ik misschien door de dex, ook tolerantie opbouw voor ritalin.

Vandaar mijn vraag hier :hulde:
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Paradise » ma maart 03, 2014 3:25 am

Ik kan mis zijn maar ik denk dat hier niet zoveel mensen ervaring hebben met zulke dosis ritalin, op zulke tijd.
En ik weet ook niet of er zoiets bestaat als "tolerantie vrij"?

Zelf zonder tolerantie kan een middel gewoon wat anders gaan werken als je het lang gebruikt, je lichaam verandert en van die dingen.

Jij vindt het gek dat er tolerantie ontstaat NA TWEE JAAR INTENSIEF GEBRUIK!!
Mij lijkt dat zo gek nog niet, dat er zo tolerantie kan ontstaan.

Als je niet constant moordlustig loopt is het misschien gewoon niet nodig om zoveel en constant ritalin te nemen.
Maar je zit in een gekke situatie, dus weten wij veel eigenlijk.
Normaal gebruik voor Ritalin lijkt me eerder, die momenten dat het echt niet gaat zonder.
Zelf ADHD en voor mij is het eerder 3 of 4 keer in de week tot 0, liefst de kortwerkende, enkel op die momenten vol impulsen.
Loop ik een week op de slow release, dan begin ik me steeds meer te voelen alsof er iets niet klopt, kan prima maar vind het onaangenaam en ook niet echt gezond aanvoelen.

Als je met een deftig geplunderde dopamine voorraad zit zal het allemaal niet zoveel uitmaken en bouw je die best weer op,
en dat doe je niet met dex.

Mss ook niet vergeten dat als maar 1 arts in de wereld jouw gebruik ok/normaal vindt, goedkeurt en de rest jou zou bestempelen als junk, je ook met een groot probleem zit als die arts sterft in een auto ongeval ofzo ...
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » ma maart 03, 2014 10:10 am

Dank voor je bericht.
Je gaf aan dat ik met een geplunderde dopaminevoorraad zit.
Je bedoelt dus dat de dopamine in mijn hoofd alsware OP is? Deze wordt weer aangevuld door mijn hersenen? Dacht dat de dex, er juist voor zorgde dat er meer werd aangemaakt? Maar dan moet er kennelijk wel een voorraad in mn hoofd zitten?

Dus even pauzeren is genoeg dus. Ik vind het niet zozeer vreemd dat ik na twee jaren tolerantie zou hebben opgebouwd. Het vreemde vind ik dat dit juist PAS na twee jaar opeens gebeurdt. Ook wRen er periodes tussendoor waar het middel niet werkte, maar daarna opeens weer wel.

Zou dus geen tolerantie hoeven tezijn, maar een uitgeputte dopamine voorraad in mijn hoofd?
Hoelang duurt het eerdat dat weer is aangevuld? Dat verklaard dan ook de periodes in die twee jaren, waarin het op dagen soms ook niet leek te werken.
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Ivo » ma maart 03, 2014 10:16 am

Chamey1980 schreef: Dacht dat de dex, er juist voor zorgde dat er meer werd aangemaakt?

Dex zorgt dat er meer wordt vrijgegeven, niet dat er meer wordt aangemaakt als ik me niet vergis.

Dat het na 2 jaar pas komt vind ik ook vreemd als je de dosissen gelijk gehouden hebt, maar het is niet meer dan normaal dat die tolerantie er komt. Ik weet niet hoe lang het duurt voor je die euforie terug zult hebben, ik weet enkel dat het bij speed ongeveer onmogelijk om terug te krijgen.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » ma maart 03, 2014 10:30 am

Dat van speed, heb ik ook gehoort.
Ik heb de dosis altijd gelijk gehouden.

Ik vond het ook vreemd. Zeker de dagen tussentijds waarop ik dacht ' nu heb ik teveel tolerantie'
En dan twee dagen later was de werking weer terug.
Daarom twijfel ik of het tolerantie is. Kan het dat iemand serieus door zijn dopaminevoorraad heen is? En dat dit moet worden aangevuld? Ik voel me wel al een paar dagen wat somber. Dus 0,0 dopamine meer in mijn hoofd.

Ik las dat bij het eten van mucana pruriens, of vergelijkbare producten, de dopamine
Weer wat aangevuld kan worden. Ik ga dat proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor frozentoast » ma maart 03, 2014 10:34 am

Ja kan je proberen, l-tyrosine enzo kan misschien ook iets helpen. Je hebt nooit 0,0 dopamine in je systeem maar door de constant verhoogde afgifte worden op een gegeven moment receptoren in het beloningsdeel van je hersenen gedownreguleert oftewel minder gevoelig gemaakt. Als je een tijdje minder gebruikt kunnen deze zich wat herstellen.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » ma maart 03, 2014 10:52 am

Ok, ik las iets over levo-dopa?
Is er een verschil tussen de hoeveelheid dopamine in de hersenen, en dus de ongevoeligheid van de rceptoren.? Ongevoelige receptoren = minder aanmaak dopamine?

Dan zou toch levo-dopa, voor veel mensen een oplossing zijn?
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Paradise » ma maart 03, 2014 12:18 pm

Levo-Dopa is voor Parkinson Patiënten.
Daar word je als gewoon mens vooral misselijk van enzow.
Nuja jij krijgt alles zolang je niet gaat moorden :p
Maar je kan daar niet high/euforisch van worden denk ik.

Tofste is ongevoelige receptoren enz ... te vermijden.

Anders eens vragen om periodes van uppers af te wisselen met periodes van downers,
als je hiermee om kan, al vind ik downers minder effectief dan ritalin als je op ontploffen staat van de overimpulsen en speelt de euforie (ritalin) weinig rol in zo een situatie bij mij.
Jij vindt die erg belangrijk. Nicotine geeft ook zo een dopamine achtige euforie (dopamine imposter), neem maar eens een wat hogere dosis van een van de stop met roken middelen, vooral in combo met spullen als dex en ritalin. Als ik stevig inhaleer van de goede oude pijp, lig ik ook op de vloer, precies of er een lijn in gegaan is.

Kzou die euforie misschien even uit je hoofd zetten, kans dat die vlug terugkomt is klein,
en normaal is het functionele aspect van uppers bij ADHD genoeg om crisis situaties beter te managen. Voor de rest is er genoeg euforisch spul in de wereld, zeker als je een arts hebt die van mening is dat je kost wat kost moet nemen zodat je niet moordlustig wordt.

Als het aan een lage dopamine voorraad ligt, is het best even pauzeren met alles dat dopamine afgifte stimuleert.
En je vult het best aan met L-Tyrosine zoals Frozen Toast zei, daar maakt je lichaam dopamine van.
Volgens mij duurt het een poos, zeker niet van de ene dag op de andere, hoelang hang er vanaf of je met lage dopamine zit, hoeveel dat is en hoe snel je lichaam dat weer opbouwt als je supplementen slikt.

Maar het kan van alles zijn natuurlijk ... soms klikt iets in je lichaam en krijg je enkel nog een kuthumeur van het opiaat dat je al 10 jaar vrolijk maakte en dat is dan 2 keer in de maand voor de rug ofzo.

Wij zitten hier toch maar te gokken en te doen. Wat we hier wel weten is wat dex en ritalin doet met je kop en we weten hier ook best veel over "euforisch materiaal".
Maar we zijn geen artsen ofzo ... al weten sommige artsen dan toch weer een pak minder dan sommigen hier :)
Laatst bijgewerkt door Paradise op ma maart 03, 2014 1:10 pm, in totaal 13 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Poseidon » ma maart 03, 2014 12:40 pm

Chamey1980 schreef:
Dan zou toch levo-dopa, voor veel mensen een oplossing zijn?


Levo-dopa is idd het meest effectieve middel om een dopamine-tekort mee aan te vullen. Eventuele bijwerkingen treden bij de een wel en bij de ander niet op.
Naast de hierboven genoemde misselijkheid kan je ook last krijgen van hallucinaties of van hyperseksueel gedrag waarbij men zichzelf niet in de hand kan houden.
Zo zijn er gevallen bekend van Parkison-patienten die zich o.i.v. dit medicament probeerden te vergrijpen aan verpleegsters of thuishulp-vrouwen.

Oppassen met dat spul dus. Als je aan een hersentumor lijdt, zou je toch mogen verwachten dat je specialistische medische begeleiding krijgt :conf:
Anyway..dan geven ze het wellicht op voorschrift.
Mucua Pruriens is krachtiger dan L-tyrosine maar je gaat er wel bedenkelijk van ruiken.

Heb de indruk dat je iets zoekt om in weg te vluchten. Dat kan ik, gezien de medische staat waarin je verkeert, goed begrijpen. Als je kinderen hebt en er voor je familie wilt zijn, zou ik me niet in roesmiddelen gaan storten om een duister vooruitzicht te vergeten.
De kans op ernstige verslaving ligt dan levensgroot op de loer. :wink:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Chamey1980 » ma maart 03, 2014 2:42 pm

Dank voor jullie berichten.
Ik slik nu magnesium 725mg, en ik ga die tyrosine ook slikken.

Verder eet,drink en slaap ik goed. Verder geen drugs,nicotine of alcohol.
Klinkt gezond toch? Hopelijk hersteld het snel.

Thanx for the support
Chamey1980
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 253
Geregistreerd: do jun 06, 2013 4:15 pm

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Poseidon » ma maart 03, 2014 3:14 pm

Magnesium ontspant de spieren. Zodoende ga je jezelf daar chill van voelen.
L-tyrosine is de precursor van dopamine. Eenmaal in je lichaam word het in deze neurotransmitter omgezet.
Let wel op dat je anderhalf uur voor en na de inname van L-tyro capsules geen zuivel eet of drinkt. De eiwitten hierin belemmeren een effectieve opname ervan.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Tolerantie na jaren?

Berichtdoor Paradise » ma maart 03, 2014 3:44 pm

Ha we leren bij, de apotheek zei, nemen op een lege maag ( L-Tyrosine), waarom zijn dokters apothekers enz altijd zo onnozel vaag.
Dus ik neem het op een lege maag en daarna eet ik yogurt, thx Poseidon voor die info!
Bij mn eerste benzo's was de enige raad, topneuroloog, je moet het wel niet te lang nemen, je kan er soms moe van worden, en een andere neuroloog die het daarna moest aanvullen, haja gewoon blijven doornemen en de huisdokter WTF dat klopt toch niet ...

Ik heb meer dan 10 jaar dokters, neurologen, psychs enz ... gezien voor ik er eindelijk een tegenkwam die zn vak kende en me vooruit ipv achteruit kon duwen ...
Ik ben nog een neuroloog tegengekomen die niet wist dat er zoiets als paddo's/psilocybin bestond,
loop je 20 jaar ofzo rond op deze planeet als breinspecialist, dan moet je daar toch al eens van gehoord hebben? Of liefst daarvoor al als je interesse hebt in het brein en van die dingen ...
Iedereen in België kent dat praktisch omdat er in Amsterdam toeristen uit ramen springen.

En ja mss toch beter de euforie niet verder op zoeken, het is wat je mist nu en heeft idd wel iets escapistisch misschien wel verslaafderig, aangezien je er zo een punt van maakt en ritalin best goed werkt ook zonder euforie.
Maar zo een hersentumor, gaat die dan weg? Als die blijft en je gaat dood, vind ik wat anders dan als die weggaat,
toch in de keuzes die ik zou maken ivm de euforie enzow ...
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner