Davinci schreef:Tijdens een opiatenhigh bestaat er zoiets als schuldgevoel niet

Ik snap wat je bedoelt in de zind van dat een opiaat je zo sterk kan hersenspoelen, ik heb dit vroeger aan de levende lijve ondervonden. Nu heb ik echter geen behoefte meer aan zo sterk onder invloed zijn dat alle negatieve gedachten en/of gevoelens worden onderdrukt, ik gebruik het om te genieten, niet om te vergeten.
Davinci schreef:Afspraken en regels maken rond opiaten is een tragedie voor 99.99999999999% van alle gevallen. Sterk dat jij het nu zo volhoudt, maar voor hoe lang?
Hierom heb ik ook zo'n lange periode geen opiaten meer gebruikt, ik vond dat mijn leven niet goed genoeg op orde was om het 'veilig' te kunnen gebruiken, het risico op verslaving was gewoon te groot. Nu heb ik veel meer m'n leven op orde en zit ik ook goed in m'n vel. Dit laat mij een opiaathigh op een compleet andere manier beleven dan wanneer ik niet goed in m'n vel zat. Desalniettemin besef ik me terdege dat het altijd een risico met zich meebrengt, zelfs wanneer ik genomen heb denk ik altijd van "dit moet ik niet te vaak doen". Ik wil nu echter zo beperkt gebruiken dat ik er nog echt van kan genieten, zonder tolerantie. Een beetje hetzelfde idee als bij MDMA voor mij.
Davinci schreef:Ik wil je niet persoonlijk aanvallen ofzo, maar als ik je dokter was zou ik je willen laten inzien dat je best nooit meer een opiaat aanraakt.
Vergeet niet dat er nog altijd de endogene opiaten zijn
Runner's high is daar een goed voorbeeld van.
Ik voel me zeker niet aangevallen hoor, ik stel dit soort discussies altijd erg op prijs, daarvoor ben ik immers op DF.

Al wil ik dit niet teveel op een verweer gaan laten lijken, snap je?
Maar het nooit meer aanraken zal er denk ik nog niet van komen, daarvoor blijft het gewoon teveel genieten. Ik moet wel zeggen dat ik voor ketamine veel verslavingsgevoeliger ben dan voor opiaten
Oja, het maakt bij mij wel erg uit welk opiaat ik pak, als ik morfine, heroïne of methadonn zou nemen is de kans groot dat het verkeerd zou gaan, hier waag ik me dan ook niet aan. Met Oxycodon heb ik gewoon zoveel positieve ervaring, dit durf ik wel aan om af en toe te gebruiken.
Van endogene opiaten geniet ik ook regelmatig trouwens, soms nog wel meer zelfs dan van de exogene soorten, al vind ik het toch moeilijk te vergelijken.