Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Venlafaxine

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Venlafaxine

Berichtdoor Drugskonijntje » zo feb 17, 2013 4:57 am

Goedendag,

Ik slik elke dag 150mg Venlafaxine retard (merknaam Efexor). Ik had gelezen dat dit medicijn de effecten van XTC blokkeert (?). Daarom vroeg ik me af hoelang het duurt voordat dit medicijn volledig uit je lichaam verdwenen is waardoor je weer van de leuke effecten van XTC kan genieten.

Groeten,

Drugskonijntje
Drugskonijntje
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 157
Geregistreerd: vr jun 01, 2012 11:19 pm

Re: Venlafaxine

Berichtdoor trulov » wo feb 20, 2013 1:40 am

Venlafaxine moet om de 24 u genomen worden, halfleven is ongeveer 12 uur.
Dus denk dat het afhangt van de duur dat je het nam, als je het al een jaar neemt ofzo
dan kan het wel een week of weken duren denk ik, voordat alles eruit is?
Weet dat niet zeker, anders zou het na enkele dagen al eruit zijn.
Zou me goed bevragen hierover, kwestie van optimaal te kunnen genieten van je mdma
want idd antidepressiva en mdma gaan niet samen, blokkage ja, heb het zelf ook al gehad,
zonde van je pil

Het ineens stoppen met je Venlafaxine is wel niet zonder risico's.
Er is kans op vrij zware ontwennning zelfs en vermits het een middel tegen depressie is,
dreig je terug in een depressie te vallen, met alle gevolgen vandien.
Weet daarom niet of het echt nu op dit moment ideaal is om xtc/mdma te gaan gebruiken.

Misschien wacht je beter nog een tijdje en hoef je binnekort geen antidepressivum meer te nemen.
Dan is het zeker al veiliger voor je geest toch om mdma te gaan nemen.
Vergeet niet dat sowel venlafaxine ( efexor xr) als mdma of xtc met je serotonine huishouding rommelen.
Je normale afgifte wordt bij combinatie of als er nog restjes inzitten van venlafaxine in je bloed,
dan kan dat ook soms leiden tot een serotonine-syndroom een teveel aan serontonine, algemeen uitgelegd.

Ik heb ook antidepressiva genomenneem er nu nog altijd en heb sinds toen nog wel enkele keren maar xtc gehad en voelde er nauwelijks tot niets van,en heb me daarom, denk ik, die vraag als jou ook al gesteld en voortaan stop ik met mn AD een dikke week als ik xtc in mn handen heb, maar ben dat niet meteen van plan dus voor mij geen xtc voorlopig!
Naast mijn antidepressiva slik ik nog andere medicijnen, voorall benzo''s eigenlijk en een opiode.
Daarom vind ik het wat risky, met al die medicijnen en eventuele interacties.

heb mijn ervaringen maar als advies mee te geven, mogelijk advies dan.

Hoop op meer reacties voor je ofwel kan je het voorstellen als vraag van de week.
Mijn steun enzo heb je alvast.
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Venlafaxine

Berichtdoor Drugskonijntje » za feb 23, 2013 12:44 am

Bedankt voor je reactie! :)

Als het een week of meer zou duren voordat het volledig uit mijn systeem is weet ik niet of het wel de moeite waard is om er zolang mee te stoppen voor 1 leuke avond. Misschien is het dan maar beter om dit idee uit te stellen.

Van welke drugs zou je wel gewoon volop kunnen genieten tijdens het gebruik van dit medicijn?

En bedankt voor de tip, ik zal mijn vraag voorstellen als vraag van de week.

EDIT: voorstellen-vraag-vd-week/antidepressiva-en-drugs-t6730.html
Drugskonijntje
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 157
Geregistreerd: vr jun 01, 2012 11:19 pm

Re: Venlafaxine

Berichtdoor J0rrit » di jun 04, 2013 4:11 pm

Je neemt de Venlafaxine voor een reden toch? De reden lijkt mij een depressie (kan ook angstoornis zijn though). Als je aan een depressie leidt is een van de domste dingen om te doen MDMA gebruiken, aangezien dit juist leidt tot depressieve symptomen (depressieve huishouding in je hersenen). Dat de MDMA zijn werk niet goed doet als je Venlafaxine slikt komt omdat Venlafaxine competitief bindt aan de SERT (serotonine re-uptake transporter). Normaal gezien zou MDMA hieraan binden en door een chemisch proces zou deze transporter (nadat deze in de synaps teruggekeerd was) de resten van de MDMA en afvalstoffen hiervan 'terugdumpen' in her neuron om te recyclen.

-->

Omdat Venlafaxine (Efexor) ook aan de SERT bindt kunnen Serotonine en MDMA hier veel moeilijker aan binden en zorgt het ervoor dat Serotonine minder heropnome wordt en dus langer in de synaps blijft om zn werk te doen. MDMA bindt ook aan de SERT maar op zon manier dat de SERT de neuron ingaat, en zodra hij dat doet fosforyleert de MDMA de SERT zodanig dat de SERT andersom gaat werken ---> de SERT gaat opeens vanbinnen het neuron naar de synapsspleet en werkt zodanig als een Serotonine-transporter eiwit vanuit het neuron naar de pre-synaptische spleet, waardoor ongelooflijk VEEL serotonine de synapsspleet bereikt --> effect MDMA
J0rrit
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 80
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:39 pm

Re: Venlafaxine

Berichtdoor BOOBS » di jun 04, 2013 6:12 pm

Drukskonijntje klinkt wel geil.

Tenzij je niet de geile chick bent die ik nu voor me zie.
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Venlafaxine

Berichtdoor Ricardo1G2 » wo maart 26, 2014 3:28 am

Normaal na een week ( ook al neem je het al jaren)....

Maar beter wachten tot je op doktersadvies mag stoppen na afbouw met die snri

Begin na je xtc ook maar snel terug dan met je Efexor eventueel de eerste dagen dubbele dosis ( ok is tegen doktersadvies), maar van xtc kan je je echt depri gaan voelen en vermits je een middel daartegen neemt....

Rust ook goed, neem vitamines, rook wat joints dag erna of benzo's en eet wat en drink voldoende frisdrank....en vooral...neem niet teveel xtc ( 1 pil max.) en geen andere serotonerge drugs ofzo...
Avatar gebruiker
Ricardo1G2
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 28
Geregistreerd: di jun 19, 2012 9:45 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron