Zes maanden geleden heeft een Belgische vriend van mij een bestelling geplaatst bij een online benzo-dealer uit India, één pakketje werd goed ontvangen, het tweede pakketje is nooit aangekomen. Deze week stond de politie voor de deur en werd hij meegenomen voor een verhoor. Er werd hem verteld dat zijn pakket uit India was onderschept door de Indische douane. De politie had het pakket niet bij zich en konden het ook niet tonen, volgens hen ligt het pakket in India bij de douane. Het adres op het pakket is het adres waar mijn vriend woont, het pakket stond echter niet zijn naam.
Nu vraag ik me af of dat hele verhaal wel kan kloppen. Als de douane in India iets onderschept, wordt dit dan altijd doorgegeven aan de politie in het bestemmingsland? En is het dan niet logisch dat het pakketje ook naar de politie gestuurd wordt? Scant de douane in India de uitgaande pakketjes eigenlijk wel en waarom doen ze dat dan, het is toch veel logischer dat dit gebeurt als het pakketje binnenkomt in Europa? En wat is de normale procedure in België als er een pakketje onderschept wordt? In Nederland krijg je een brief van justitie dat er iets onderschept is en dat de zaak (de eerste keer) geseponeerd wordt. Het lijkt moeilijk te geloven dat de politie zich persoonlijk met elk pakketje met 100 pillen erin gaat bemoeien.
Jullie begrijpen dat ik me zorgen maak over de toevoer van mijn dagelijkse dosis. De nachtrust wordt zwaar verstoord door de 70 procent amfetamine. Is het nog wel veilig om via die website uit India zelf een bestelling te plaatsen? Heeft er iemand ervaring met de Belgische justitie als het gaat over online farmaceutische middelen bestellen? Er is wel informatie te vinden over het Pangea-programma, maar dat is gericht op inbeslagname bij binnenkomst in België, ik vind nergens informatie over inbeslagname in het buitenland en de procedure die daarop volgt.
Het wordt een lange nacht jongens, wish me luck!
Welterusten, Irritantje!