Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wellbutrin en Dexamfetamine combineren?

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Wellbutrin en Dexamfetamine combineren?

Berichtdoor Ludactus » vr feb 12, 2021 3:30 pm

Hoi,

Ik heb een tijd voor mijn ADHD verschillende soorten medicatie geslikt, waaronder ritalin, Dexamfetamine, Elvanse(Lisdexamfetamine) en nu dus Wellbutrin(bupropion). Ik slik Wellbutrin nu ruim een half jaar, en het werkt goed tegen mijn depressies :hulde: . Echter, het werkt averechts voor mijn andere ADHD symptomen (zie: niet kunnen concentreren, snel afgeleid zijn, slecht tijdsbesef, impulsiviteit), die zijn juist verergerd :woeh: . Dit heeft een grote invloed op mijn dagelijks functioneren en daar baal ik van.

Ik vroeg me af of ik bij de Wellbutrin zo nu en dan een lage dosering dexamfetamine kan slikken, om me beter te kunnen concentreren wanneer dat nodig is. Ik heb beide medicijnen op voorschrift liggen (al is de dex wel oud, die krijg ik niet meer nu) dus ik zou het zo kunnen proberen.

Kan dit, of hebben deze medicijnen een gevaarlijke interactie? :conf:

Het enige wat ik er zelf over kon vinden was dat de kans op beroertes groter zou zijn bij het nemen van beide middelen?

Qua info over mijzelf:
Vrouw, 22 jaar, 178cm, 59kg.
Ik heb bij beide middelen toen ik die gebruikte dagen mijn bloeddruk bij moeten houden van de psychiater, en ik weet daardoor dat ik altijd een vrij lage bloeddruk heb, zowel in de tijd dat ik dex slikte als nu met wellbutrin. (Geen idee of dat nuttig is nu maar ik schrijf 't er maar bij)

Hopelijk heeft iemand van jullie wat advies. Alvast bedankt! :wave:
Gedaan; wiet, hasj, alcohol, tabak, dexamfetamine, speed, xtc, mdma crystals, codeine, lachgas, 2cb, herbal xtc, ketamine, poppers, truffels, coke, morfine
Avatar gebruiker
Ludactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 27
Geregistreerd: ma okt 17, 2016 12:11 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Wellbutrin en Dexamfetamine combineren?

Berichtdoor Jmths » za feb 13, 2021 1:05 am

Hoi,

Ik lees dit en ik denk, ik ook, plus 8 jaar, 3cm, genderswap en 25kg.

Je gewicht, lengte en stimulanten kan gok ik wel een dingetje wezen.

Als je fatsoenlijk eet, voor jezelf zorgt en met beleid doseert (noteert wanneer wat en hoeveel) denk ik dat het wel kan afgaand op deze informatie. Maar de vraag die bij mij dus wel dus wel een beetje op komt of je niet teveel van je lichaam vraagt afgaand op lengte, gewicht en bloeddruk met oog op stimulant gebruik dus.

Als je de combinatie zou nemen op een dag dat je je wat minder goed voelt kan ik mij de mogelijkheid voorstellen dat iemand het risico loopt om zogezegd een beetje wit weg te trekken. Iets dat meestal wel 'recht trekt' (no pun intended) als je even gaat liggen. Maar op het moment dat je het inneemt kun je jezelf de vraag stellen of je de energie er voor kunt opbrengen.

Als advies zou ik zeggen probeer een beetje naar je lichaam te luisteren aangezien het nog wel eens makkelijker is om over je (energie) grenzen heen te gaan wanneer je deze middelen in neemt.

Graag gedaan. :wave:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Wellbutrin en Dexamfetamine combineren?

Berichtdoor Ludactus » do apr 01, 2021 6:27 pm

Update:

Ik heb het een tijdje uitgeprobeerd, een voor mij vrij lage dosering dex (3xdaags 5mg, toen ik het nog slikte zat ik op 3xdaags 12,5mg) en het werkte eigenlijk heel erg goed voor mij! Ik heb wel het idee dat ik gevoeliger ben geworden voor de dex (deels natuurlijk omdat ik geen tolerantie meer heb voor het middel maar ik denk ook door de Wellbutrin) en ik merkte een stuk minder van de bij effecten die ik vroeger heel naar vond aan dex (niet kunnen eten, gejaagd gevoel hebben, niet kunnen slapen, depressief worden) dus al met al een prettige ervaring.
Ik heb wel een keer per ongeluk uit het verkeerde potje dex geslikt (normaal 2 pilletjes van 2,5, nu per ongeluk 2 van 10mg!) en ja toen stond ik wel strak, was een hele nare nacht van plafonddienst draaien en mijn seroquel kon er niet tegenop boxen dus ik lag met een hartslag van heb ik jou daar moe te zijn in mn bed.... Gelukkig ook toen niks mis gegaan!

Ik ben via mijn behandelaar bezig om het nu legaal voor elkaar te krijgen dat ik het gewoon voorgeschreven krijg. Ik heb een paar dagen terug bloed laten prikken en heb morgen een afspraak om mijn bloeddruk te meten en dergelijke, dus ik word even helemaal gecontroleerd op hoe mijn lichaam er voor staat voordat ze daar aan toe gaan geven, wat ik ook wel een prettig idee vind. Wie weet kan ik dus nog eens een lange termijn update geven over mijn ervaring! :)
Gedaan; wiet, hasj, alcohol, tabak, dexamfetamine, speed, xtc, mdma crystals, codeine, lachgas, 2cb, herbal xtc, ketamine, poppers, truffels, coke, morfine
Avatar gebruiker
Ludactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 27
Geregistreerd: ma okt 17, 2016 12:11 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Wellbutrin en Dexamfetamine combineren?

Berichtdoor Amvitamientje » za apr 03, 2021 11:58 pm

Huh, dus je koopt nu je ADHD medicatie illegaal? Duur grapje!
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner