Beste forum gangers,
Ik zoek jullie proffesionele hulp met het uitzoeken van 1 simpele vraag:
Wat is de standaard procedure als er een pakket met jouw adres en een nep naam op de envelop niet aankomt bij u. Het pakket is betaald door een onbekende ...... via Western Union.
1) U ontvangt een officiele brief waarin staat dat er een pakket is achtergehouden bij de douane. Er zat een verboden substatnie in die is verwijdert en een brief is erin toegevoegd. Er staat in de brief dat het niet mag en de volgende keer wordt er vervolgd.
2) U hoort er maanden niets van ontvangt ook niets maar plots staat er een rechercheur voor de deur voor een "vriendelijke huiszoeking" zonder huiszoekingsbevel.
3) U ontvangt alleen een boete en daarmee is het klaar.
4) U hoort nooit meer wat en het pakket is gestolen door personeel of de politie/douane.
5) Er is een standaard periode waarin de politie zou moeten reageren op een onderschept pakket er moeten protocollen zijn als er iets wordt asangetroffen maar ik vind ze niet.
Ik vind de regels van BPost ja ..... die komen overeen met alle pakket en post bedrijven.
Ik zoek al dagen naar antwoorden op internet ik krijg teveel verschillende antwoorden.
Het schijnt in andere landen vrij normaal te zijn dat je eerst een brief ontvangt.
Logisch ook anders zou ik de moderator stiekum een 500 tal; valiums toesturen en hopen dat ik de nieuwe moderator word.
Persoolnijk heb ik keuze 4 meegemaakt in Nederland.