Flameon schreef:Mercie Boekoe!
Vode schreef:Als je echt zwaar ADHD hebt dan hoef je niet defensief te reageren hoor.
Ik kan gewoon niet ontkennen dat het nu ook een modeziekte is want in de afgelopen jaren (en dan maak ik geen grapje) heb ik zeker meer dan 10 mensen in mijn omgeving het labeltje ADHD zien krijgen. En ik hoor daar niet over te oordelen uiteindelijk, maar ik heb bij 5 mensen toch twijfels. Ik heb er zelfs een enkele achteruit zien gaan omdat hij/zij zich begon te -gedragen- naar zijn labeltje.
Dusja, don't hate. Ik zeg nergens dat ADHD niet bestaat. Er bestaat wel zoiets als overdiagnosticeren. Kijk maar naar Amerika. Daar worden alle kinderen op de lagere school gestest en lijkt het enigzins op een psychische afwijking: hoppa stempeltje en pillen erin.
Koxbox schreef:Hier zou ik wel eens last van kunnen hebben.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:Koxbox schreef:Hier zou ik wel eens last van kunnen hebben.
Same, maar ik ben er nooit op getest.
Ik zie het nut ook niet in van me te laten testen. Elke dag relatine ga ik toch nooit nemen, en ik ga het ook niet gebruiken als excuus voor mijn slechte schoolresultaten.
Enige reden dat ik me misschien zou laten testen is om het zeker te zijn, maar voorlopig is de omschrijving die volledig klopt en het effect dat ik van speed krijg zekerheid genoeg voor mij.
Azgaza schreef:Ik heb volledige ADHD, met de H er bij, de H onderdruk ik zo veel mogelijk met cannabis waardoor ik in de praktijk meer over kom als een onrustige bewegelijke praatgrage ADD-er. Dat de diagnose te makkelijk gegeven wordt en het daardoor een 'mode-ziekte' lijkt vind ik eigenlijk maar storend voor mij en andere mensen die het echt hebben. Ik heb alle bekende symptomen, inclusief de hyperfocus waar ik overigens wel weer blij mee ben, het enige jammere er van is dat die niet van nature op te wekken is en gewoon spontaan moet gebeuren en dat ik dus geen énkele controle heb over mijn eigen concentratie. Hyperfocus gaat gelijk zo diep dat ik de rest van de wereld vergeet en niet meer reageer op prikkels van buitenaf anders dan het geen waar de focus op zit. Hyperfocus komt meestal voor bij creatieve activiteiten en informatie opnemen of verwerken dus in de praktijk is het vaak nuttig en het past bij mij als autodidact; in de maatschappij loopt het echter sneller vast; ik maak dingen niet af, ben enorm slecht met deadlines, soms doe ik dagen achtereen helemaal niks productiefs terwijl er wel het storende gevoel blijft hangen dat ik iets moet doen, mijn gedachtes staan áltijd aan, er is gewoon geen inwendige pauze knop waardoor ik in niet-hyperfocus chaotisch ben en me op alles tegelijk richt, overal door afgeleid wordt en de normale concentratie zoals mensen zonder ADHD die hebben ken ik eigenlijk helemaal niet. Ik beweeg altijd wel ergens mee, kan niet niet pielen en als ik niet stoned ben uit de H zich in enorme rusteloosheid.
Het lullige is wel doordat ik veel tijd door breng in hyperfocus en men al mijn symptomen afschreef op hoogbegaafd zijn (incl de slechte concentratie, men nam aan dat ik nooit geleerd had te werken omdat alle normale informatie te makkelijk was) heb ik heel lang niet geweten waarom ik het niet voor elkaar kreeg met mijn intelligentie school op een normale manier af te maken, ik wist niet waarom ik zo chaotisch was, en m'n familie ook niet, heeft tot veel conflicten, stress en andere ongein geleid in der tijd, het weten wat het nou is was een enorme opluchting, ineens viel alles op zijn plek en ik wou eigenlijk dat ik wel een vroege diagnose gehad want in dingen falen die je makkelijk hoort te kunnen is ook geen enorme boost voor eigenwaarde.
Smiley schreef:Jup ADD![]()
Tot nu toe meer mensen die AD(H)D (denken te) hebben dan mensen zonder.. intresting..
Drientje schreef:Als je ADHD hebt en je neemt speed voel je echt wel de up. Gewoon meer nemen (met een hardere kater als gevolg).
herejezus schreef:ADHD is kut. Ik verlang de hele tijd naar compensaties ervan, en dat uit zich in verlangens me vol te stoppen met vreten, hele dagen muziek te luisteren, belachelijk veel drugs te gebruiken, hard over straat te rennen, mensen te choqueren met rare opmerkingen, gewelddadige situaties opzoeken, mensen te pesten, de hele tijd slap te ouwehoeren, continue rond te lopen, het steeds willen praten, steeds in de belangstelling willen staan, steeds van onderwerp veranderen (korte concentratiespan), en nog meer van die hoerige kut dingen. Als ik totaal geen zelfcontrole had, dan had ik echt een ontzettend groot probleem...Ja, ga daar maar vanuit
Ik dacht dat het een verzinsel was voor mensen die hun kind niet konden opvoeden, maar inmiddels na de nodige research voelt het alsof alle puzzelstukjes op hun plaats vallen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast