Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Bipolaire stoornis

Hier kun je terecht met al je vragen die betrekking hebben op je gezondheid: supplementen, voeding en sport. Topics over noötropica horen hier ook thuis.

Heb jij een bipolaire stoornis?

Ja
8
19%
Nee
21
49%
Misschien
14
33%
 
Totaal aantal stemmen : 43

Bipolaire stoornis

Berichtdoor Dopey » ma feb 21, 2011 3:55 pm

Hoe ervaar je het, hoe ga je er mee om, heb je tips? Hier kun je praten over een bipolaire stoornis.

Wat is een bipolaire stoornis?
Een bipolaire stoornis is een stoornis die wordt gekenmerkt door wisselende stemmingen, dan weer manisch of hypomaan, dan weer depressief. Het wordt gerekend tot het schizoïde spectrum. De manische periode is het tegenovergestelde ofwel de tegenpool van een depressieve periode, vandaar de term bipolair.

De stemmingswisselingen kunnen af en toe optreden, met periodes van een normale stemming tussendoor, maar ook snel achter elkaar. Snelle en wisselende op elkaar volgende vormen van stemmingen heet "rapid cycling". Ook gemengde episodes komen soms voor.

Deze stoornis openbaart zich vaak voor het eerst tussen de 15- en 25-jarige leeftijd.

In het verleden sprak men van een "manisch-depressieve stoornis (MDS)", een term geïntroduceerd door de Duitse psychiater Emil Kraepelin. De term bipolair werd in 1953 voor het eerste gebruikt door Karl Kleist. Deze term benadrukt de tweepoligheid van de ziekte: van tijd tot tijd extreem uitgelaten of juist extreem neerslachtig.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Koxbox » di feb 22, 2011 2:12 am

Nope. :ugeek:
Avatar gebruiker
Koxbox
Acieeeed
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 385
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:19 pm
Woonplaats: 9000 Gent City

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Vode » di feb 22, 2011 2:19 am

Schoonvader is bipolair. Best vermoeiend.


"You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
Avatar gebruiker
Vode
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 891
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:42 am
Woonplaats: Limburg

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Vanadesse » vr feb 25, 2011 2:47 am

-knip-

Ik vind het zelf lastige stoornis om te begeleiden (dan heb ik het over mensen die daardoor niet meer op zichzelf kunnen wonen), maar hoe ervaar je het zelf in de praktijk? Ondervind je er echt last van in je dagelijks leven (werk, sociale contact etc.?). En krijg je ook medicatie tegen?
And you could have it all!
Avatar gebruiker
Vanadesse
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 535
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:59 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Rabbithole » zo feb 27, 2011 3:36 pm

Beide ouders zijn bipolair, alleen ze hebben beide niet echt extreme manische periodes, dus ze waren lange tijd gewoon vooral erg depressief. Gelukkig hebben ze inmiddels - na jaren zoeken - wel goede medicijnen en goede dosissen gevonden, maar soms heeft één een terugslag en dat is voor niemand leuk. Vond het als kind soms wel erg moeilijk, bijvoorbeeld vaak chagrijnige en lichtgeraakte vader. Maar ik neem hen niets kwalijk, als je zo depressief bent merkt gewoon iedereen daar wat van. Het is wel vaak erfelijk, dus ik hoop niet dat ik het ook krijg. :)
War was always here. Before man was, war waited for him. The ultimate trade awaiting its ultimate practitioner.
Avatar gebruiker
Rabbithole
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:01 pm
Woonplaats: Alleen voor het geld

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor trippelh » za maart 05, 2011 4:31 am

Mijn vrouw is bipolaire en heeft ook bordeline.
Ik moet zeggen dat ze er fantastisch mee omgaat .
De juiste medicatie en de linehantherapie heeft het voor haar gedaan.

En juist door er open over te praten weet je snel hoe te handelen en te reageren
Love is a highway .
Oordeel niet over anderen als je jezelf niet beoordeeld hebt
Avatar gebruiker
trippelh
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 142
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 11:59 am
Woonplaats: Never wonderland

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Frog » zo maart 06, 2011 5:22 am

Een tante van mij heeft het, dat is gewoon eng soms, die kan flippen om helemaal niks af en toe.
Dan is ze maanden best oke, dan is ze zwaar manich weer, en ze kan ook een enorme dip hebben, en dan is niks goed, en trekt ze de mond amper open.
Het is een leuk mens maar,je weet niet zo goed waar je aan toe bent vaak met der :(
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor FryskHynder » ma maart 07, 2011 9:16 pm

I'M BI WINNING!
So relentless, oh yeah!
Avatar gebruiker
FryskHynder
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:48 pm
Woonplaats: Megacat City

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Bloxnix » zo maart 20, 2011 3:23 am

Ik heb hier geen diagnose van ofzo, maar ik herken me hier echt wel in.
Soms heb ik een periode dat ik echt gewoon depressief ben, en dat kan dan na 1 heel klein voorval weer omslaan in echt denken dat ik de wereld aankan, en omgekeerd.
Echt vreemd voelt dat.
Nu kom ik uit een dip van ongeveer 2 maand, met soms eens een blij stukje.
Nu ga ik de superblije en 'ik kan alles aan'-kant op.
Bloxnix
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 5:03 am
Woonplaats: België

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor herejezus » zo maart 20, 2011 10:56 am

Rabbithole schreef:Beide ouders zijn bipolair, alleen ze hebben beide niet echt extreme manische periodes, dus ze waren lange tijd gewoon vooral erg depressief. Gelukkig hebben ze inmiddels - na jaren zoeken - wel goede medicijnen en goede dosissen gevonden, maar soms heeft één een terugslag en dat is voor niemand leuk. Vond het als kind soms wel erg moeilijk, bijvoorbeeld vaak chagrijnige en lichtgeraakte vader. Maar ik neem hen niets kwalijk, als je zo depressief bent merkt gewoon iedereen daar wat van. Het is wel vaak erfelijk, dus ik hoop niet dat ik het ook krijg. :)

Jij bent vanaf nu afgeschaft als potentieel voortplanting materiaal :woeh:
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Rabbithole » zo maart 20, 2011 7:14 pm

herejezus schreef:
Rabbithole schreef:Beide ouders zijn bipolair, alleen ze hebben beide niet echt extreme manische periodes, dus ze waren lange tijd gewoon vooral erg depressief. Gelukkig hebben ze inmiddels - na jaren zoeken - wel goede medicijnen en goede dosissen gevonden, maar soms heeft één een terugslag en dat is voor niemand leuk. Vond het als kind soms wel erg moeilijk, bijvoorbeeld vaak chagrijnige en lichtgeraakte vader. Maar ik neem hen niets kwalijk, als je zo depressief bent merkt gewoon iedereen daar wat van. Het is wel vaak erfelijk, dus ik hoop niet dat ik het ook krijg. :)

Jij bent vanaf nu afgeschaft als potentieel voortplanting materiaal :woeh:


Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:
War was always here. Before man was, war waited for him. The ultimate trade awaiting its ultimate practitioner.
Avatar gebruiker
Rabbithole
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:01 pm
Woonplaats: Alleen voor het geld

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor herejezus » zo maart 20, 2011 7:19 pm

Rabbithole schreef:
herejezus schreef:
Rabbithole schreef:Beide ouders zijn bipolair, alleen ze hebben beide niet echt extreme manische periodes, dus ze waren lange tijd gewoon vooral erg depressief. Gelukkig hebben ze inmiddels - na jaren zoeken - wel goede medicijnen en goede dosissen gevonden, maar soms heeft één een terugslag en dat is voor niemand leuk. Vond het als kind soms wel erg moeilijk, bijvoorbeeld vaak chagrijnige en lichtgeraakte vader. Maar ik neem hen niets kwalijk, als je zo depressief bent merkt gewoon iedereen daar wat van. Het is wel vaak erfelijk, dus ik hoop niet dat ik het ook krijg. :)

Jij bent vanaf nu afgeschaft als potentieel voortplanting materiaal :woeh:


Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:

:mrgreen:

Zullen we dan maar gewoon dfvriendjes worden? :woeh:
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Ivo » zo maart 20, 2011 7:20 pm

Rabbithole schreef:
herejezus schreef:
Rabbithole schreef:Beide ouders zijn bipolair, alleen ze hebben beide niet echt extreme manische periodes, dus ze waren lange tijd gewoon vooral erg depressief. Gelukkig hebben ze inmiddels - na jaren zoeken - wel goede medicijnen en goede dosissen gevonden, maar soms heeft één een terugslag en dat is voor niemand leuk. Vond het als kind soms wel erg moeilijk, bijvoorbeeld vaak chagrijnige en lichtgeraakte vader. Maar ik neem hen niets kwalijk, als je zo depressief bent merkt gewoon iedereen daar wat van. Het is wel vaak erfelijk, dus ik hoop niet dat ik het ook krijg. :)

Jij bent vanaf nu afgeschaft als potentieel voortplanting materiaal :woeh:


Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:

:lol: :lol: :lol:
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Rabbithole » zo maart 20, 2011 7:21 pm

herejezus schreef:
Rabbithole schreef:
herejezus schreef:Jij bent vanaf nu afgeschaft als potentieel voortplanting materiaal :woeh:


Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:

:mrgreen:

Zullen we dan maar gewoon dfvriendjes worden? :woeh:


Ja, onze gektes heffen elkaar op, dus we zijn geknipt voor elkaar :love:
War was always here. Before man was, war waited for him. The ultimate trade awaiting its ultimate practitioner.
Avatar gebruiker
Rabbithole
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:01 pm
Woonplaats: Alleen voor het geld

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor herejezus » zo maart 20, 2011 7:22 pm

Jaaa :love:
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Exceptional » zo maart 20, 2011 8:37 pm

Rabbithole schreef:Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:

Nu voel ik me helemaal niet meer welkom bij jullie :(
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Rabbithole » zo maart 20, 2011 9:02 pm

Exceptional Insight schreef:
Rabbithole schreef:Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:

Nu voel ik me helemaal niet meer welkom bij jullie :(


Hoezo, jij hebt toch geen AD(H)D? :P
War was always here. Before man was, war waited for him. The ultimate trade awaiting its ultimate practitioner.
Avatar gebruiker
Rabbithole
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:01 pm
Woonplaats: Alleen voor het geld

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Exceptional » zo maart 20, 2011 9:07 pm

Cute.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo maart 23, 2011 10:29 pm

Rabbithole schreef:
Exceptional Insight schreef:
Rabbithole schreef:Hahaha, hoor wie het zegt, Mr. AD(H)D/borderline/asperger/contactgestoord/narcist/perverseling/half geretardeerd :grin:

Nu voel ik me helemaal niet meer welkom bij jullie :(


Hoezo, jij hebt toch geen AD(H)D? :P

8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Exceptional » wo maart 23, 2011 11:54 pm

Tomzeur schreef:
Rabbithole schreef:Hoezo, jij hebt toch geen AD(H)D? :P

8-)

Ja ja, we begrijpen allemaal dat ze hiermee benadrukt dat ik de rest wel heb/ben. Maar ik ben altijd blij als jij het even met die smiley benadrukt.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo maart 23, 2011 11:54 pm

:?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Gonzo » do maart 24, 2011 12:24 am

Ik herken me er ook wel in..
Ik heb adhd, en zo ie zo last van best wel zware depressies op zijn tijd...,maar door de juiste medicatie en een hoop cognitieve gedrags-therapie is er best mee om te gaan..

Het heeft er denk ik ook wel mee te maken hoe "je in het leven staat", ik heb schijt aan wat de wereld over mij of mijn gewoontes denkt..
Als ik me kut voel, voel ik me kut...
Als ik blij ben, ben ik blij...
Als ik deprie, ben ben ik deprie...
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Onderzoek naar voorspelling van manische periodes

Berichtdoor Onderzoek EUR » ma mei 23, 2011 10:13 am

Vanuit een samenwerking tussen de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit Gent is een wetenschappelijk onderzoek opgezet naar de voorspelling van manische en depressieve periodes bij de bipolaire stoornis. Hiervoor zoeken we mensen die een manisch-depressieve stoornis hebben.

Doel van het onderzoek:

Een depressieve stoornis en de terugval daar van kan al voorspeld worden door een test waarbij men willekeurige autobiografische herinneringen moet ophalen aan de hand van kernwoorden. Helaas is nog nooit onderzocht of dit ook voorspellend werkt voor zowel de depressieve- als manische episodes van mensen met een bipolaire stoornis. Het doel van het onderzoek is het voorspellen van deze episodes en daar op in te spelen met een behandeltraining via de computer.

Wat houdt deelname in:

Het onderzoek duurt twee keer ongeveer anderhalf uur en wordt op de Erasmus Universiteit te Rotterdam afgenomen. In overleg zou het ook bij jou thuis afgenomen kunnen worden. Je dient een aantal vragenlijsten in te vullen en een aantal computer taken te maken. Dit zal niet belastend voor je zijn. Aan dit onderzoek zitten geen nadelen verbonden. Je kunt je therapie of medicijnen gewoon vervolgen, je bent ook niet verplicht het aan je huisarts of behandelend arts/psycholoog te vermelden.

Aanmelden of meer informatie:

Je kunt zich aanmelden of meer informatie vragen via telefoonnummer 010-4088797 bij Sabine Wanmaker, Promovendus Klinische Psychologie of via http://www.clinicalcognitionlab.com onder het tabblad deelname.
Onderzoek EUR
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: vr mei 20, 2011 11:25 am

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Oom Klaas » ma mei 23, 2011 12:07 pm

Ik schijn zoiets te hebben net als m'n pa had, ik noem het gewoon een emotionele rollercoaster en ga m'n gang. Heb eigenlijk nergens last van 8-)
I'm a simple man. All I want is enough sleep for two normal men, enough whiskey for three, and enough women for four.
Avatar gebruiker
Oom Klaas
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 462
Geregistreerd: di feb 22, 2011 4:03 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Frog » ma mei 23, 2011 12:41 pm

bloxnix schreef:Ik heb hier geen diagnose van ofzo, maar ik herken me hier echt wel in.
Soms heb ik een periode dat ik echt gewoon depressief ben, en dat kan dan na 1 heel klein voorval weer omslaan in echt denken dat ik de wereld aankan, en omgekeerd.
Echt vreemd voelt dat.
Nu kom ik uit een dip van ongeveer 2 maand, met soms eens een blij stukje.
Nu ga ik de superblije en 'ik kan alles aan'-kant op.

Het kan zijn dat je er aanleg voor hebt, maar zal zeker met je leeftijd te maken hebben ook.
Vanaf een jaar of 18 en later is zoiets pas goed vast te stellen.
Wil niet de bijhante oudere uithangen, maar beter pas je beetje op met drugs enzo als je nu al dit soort dingen merkt.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor herejezus » ma mei 23, 2011 3:33 pm

shit, manische periodes en depressieve periodes herken ik toch echt wel, maar in mijn geval hoort dit bij mijn autisme en adhd denk ik.
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Vant-Hoekie » wo aug 14, 2013 7:58 am

Ik ben de definitie van een bipolaire stoornis.
Kben constant bezig met het NIET zorgen maken over mijn toekomst.
En ik zeg telkens tegen mezelf, het leven is te kort om sip en depressief te zijn.
Maar dat helpt voor geen meter, het enige wat helpt is tijd.... die voorbij tikt... en zo komt er weer stabilisering en stagnering van de depressie. En dan Ineens komt er weer een natuurlijke glimlag op mijn gezicht.., Wat later komt er zelfs weer een echt vrolijke Hoekie bij zitten van lang weggeweest. Die vrolijkheid is prima te doen en houdt effe aan en functioneer dan prima.. ... > Steeds optimistischer impulsiever wilder drukker, overal kleren kopen en solliciteren, feesten, geld smijten, online max shoppen, maximaal leven!!, je denkt dan echt gelukkig te zijn maar je voelt je niet zo, absoluut niet zo...

deze toestand loopt soms zo erg uit de hand door slaaptekort eetgebrek drugsgebruik en stress eindig ik voordat ik uberhaupt in de gaten had dat ik in een manische episode zat, zit ik alweer in een psychose/moment van bezinning. Hierna komen de donkere lelijke dagen, meestal minstens een week suicidaal, Dan kan ik nix anders als iets zoeken wat me vermaakt, comedy central helpt.... en zo wordt het erna dan weer geleidelijk aan minder erg. Maar de diepe diepe depressie vervolgt zich dan nog ongeveer 3 tot 4 (slome) maanden. .... .......... tijdens je hypomanie en manie... benik altijd overtuigd dat ik nix mankeer en gewoon super gezond ben veel sport, veel onderneem etc. Maar dan komt ineens ACUUUT die steeds erger worden en dodelijke depressie, en dan besef ik weer dat ik bipolair ben. maar na verloop van tijd ga ik weer....... en bagetaliseer ik alles weer en komt de hypomanie.........weer..... enzovoorts.

Sterkte allemaal!
Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen
Avatar gebruiker
Vant-Hoekie
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma aug 01, 2011 5:15 pm

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor Maus » ma sep 02, 2013 6:08 pm

Vant-Hoekie schreef:Ik ben de definitie van een bipolaire stoornis.
Kben constant bezig met het NIET zorgen maken over mijn toekomst.
En ik zeg telkens tegen mezelf, het leven is te kort om sip en depressief te zijn.
Maar dat helpt voor geen meter, het enige wat helpt is tijd.... die voorbij tikt... en zo komt er weer stabilisering en stagnering van de depressie. En dan Ineens komt er weer een natuurlijke glimlag op mijn gezicht.., Wat later komt er zelfs weer een echt vrolijke Hoekie bij zitten van lang weggeweest. Die vrolijkheid is prima te doen en houdt effe aan en functioneer dan prima.. ... > Steeds optimistischer impulsiever wilder drukker, overal kleren kopen en solliciteren, feesten, geld smijten, online max shoppen, maximaal leven!!, je denkt dan echt gelukkig te zijn maar je voelt je niet zo, absoluut niet zo...

deze toestand loopt soms zo erg uit de hand door slaaptekort eetgebrek drugsgebruik en stress eindig ik voordat ik uberhaupt in de gaten had dat ik in een manische episode zat, zit ik alweer in een psychose/moment van bezinning. Hierna komen de donkere lelijke dagen, meestal minstens een week suicidaal, Dan kan ik nix anders als iets zoeken wat me vermaakt, comedy central helpt.... en zo wordt het erna dan weer geleidelijk aan minder erg. Maar de diepe diepe depressie vervolgt zich dan nog ongeveer 3 tot 4 (slome) maanden. .... .......... tijdens je hypomanie en manie... benik altijd overtuigd dat ik nix mankeer en gewoon super gezond ben veel sport, veel onderneem etc. Maar dan komt ineens ACUUUT die steeds erger worden en dodelijke depressie, en dan besef ik weer dat ik bipolair ben. maar na verloop van tijd ga ik weer....... en bagetaliseer ik alles weer en komt de hypomanie.........weer..... enzovoorts.

Sterkte allemaal!

Moeilijk allemaal voor je... :#:

Je schreef over psychotische verschijnselen. Wat ervaar je dan precies?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor kevinoow » di dec 31, 2013 11:52 pm

yes... :oops:
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Bipolaire stoornis

Berichtdoor kevinoow » wo jan 01, 2014 2:16 pm

maar bipobulair en manie liggen toch heel dicht bij elkaar of zit ik verkeerd?
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Volgende

Keer terug naar Gezondheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner