herejezus schreef:Dus volgens jou richten drugs geen permanente schade aan?
Hoe kan ik er trouwens voor zorgen, dat Trimbos reageert op mijn vraag?
Ivo schreef:Fase 8 van Amfetamine-gebruik: de Stupor, hersenschade
In deze fase geeft het gebruik van amfetamine geen enkel effect meer en de drang om amfetamine te nemen gaat omlaag, ook al is het een dagelijkse gewoonte. Zolang amfetamine gebruikt wordt kan de gebruiker niet “genezen”. De gebruiker reageert niet meer en ontkoppelt van de echte wereld.
Amfetamine zorgt dat de gebruiker veel moeite in alles steekt en dus geen mentale rust heeft, maar in dit stadium gebeurt het omgekeerde. De geest van de gebruiker is in een diepe slaap gegaan en zelfs denken wordt niet volbracht als de gedachte te veel moeite kost. In deze fase kan de intelligentie van de gebruiker zienderogen achteruit gaan.
Laatste effecten:Langere periodes van stupor
Extreme vermoeidheid
Verminderde intelligentie en mental efficiëntie
Onomkeerbare psychologische schade
Mogelijks hersenschade
De gebruiker kan beginnen stotteren, iets wat door gaat lang na de laatste amfetaminedosis
Het kan voorkomen dat de gebruiker permanent moeite heeft met praten, juiste grammatica gebruiken en zinstructuur. Ook gedachten uitdrukken wordt moeilijk. De manier van praten kan nu erg lijken op dat van een schizofrene persoon.
Op dit punt is de geest van de gebruiker onomkeerbaar in het gedrang. Zijn persoonlijkheid kan voor altijd veranderd zijn, hij kan makkelijker irriteerbaar geworden zijn, en zo verder.
Hij zal nooit meer denken zoals hij hiervoor dacht. Ook al geneest de gebruiker zo goed als volledig, hij zal steeds met het gevoel blijven zitten dat er iets niet klopt in zijn hoofd, of dat er iets ontbreekt. Sommige mensen kunnen bijna volledig (en bijna miraculeus) herstellen en een productief lid van de samenleving worden maar jammer genoeg zijn er ook mensen die nooit meer hetzelfde gaan zijn.
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Einstein schreef:Sowieso is ook niet alle hersenschade omkeerbaar...
... maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Einstein schreef:Opiaten zijn vergeleken met bijvoorbeeld alcohol of speed een stuk minder schadelijk voor je hersenen, dacht ik, maar er kan volgens mij wel enige hersenschade optreden bij frequent gebruik. Sowieso is ook niet alle hersenschade omkeerbaar, hangt een beetje van de drug af, denk ik, maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
beanhead schreef:Teveel dopamine terwijl de receptoren daarvoor niet gebouwd zijn lijkt me nu niet zo positief. Ik denk dat het een lange tijd zal duren eer je terug voldoening hebt na een lange periode van opiaatmisbruik.
beanhead schreef:Amfetamine lijkt me dan de veiligere van de twee hoor, wanneer je de dosis in de perken houd is er geeneens sprake van neurotoxiciteit of enige problemen (onder de 100mg)
Vant-Hoekie schreef:Ja ZEKER,
Ik heb in een betrouwbare bron gelezen dat amfetaminen direct zorgen voor het afsterven van grote aantallen neuronen in het brein. Die afgestorven neurologische-verbindingen in het brein kunnen niet meer hersteld worden.
herejezus schreef:Dus volgens jou richten drugs geen permanente schade aan?
Hoe kan ik er trouwens voor zorgen, dat Trimbos reageert op mijn vraag?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten