Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

E621

Hier kun je terecht met al je vragen die betrekking hebben op je gezondheid: supplementen, voeding en sport. Topics over noötropica horen hier ook thuis.

E621

Berichtdoor Klimtox » za maart 15, 2014 12:03 pm

Wat is E621?

E621 is een synthetische smaakversterker die aanwezig is in vrijwel alle zoute en hartige voorverpakte levensmiddelen. Het heeft een onmiskenbaar hartige smaak die ook wel bekend staat als ‘unami’, en naast zoet, zout, zuur en bitter de vijfde smaak is. Andere namen voor E621 zijn ‘Vetsin’ en ‘mononatriumglutaminaat’ (MSG), en tegenwoordig wordt steeds vaker de term ‘gistextract’ gebruikt om aan te geven dat een product E621 bevat.

Ondanks dat E621 een door de Europese Unie goedgekeurde hulpstof is, is het niet onomstreden. Vetsin werkt eetlustopwekkend, en is daarom een indrediënt in vrijwel alle hartige snacks. E621 wordt in verband gebracht met kwalen als obesitas en diabetes, omdat het aan lijkt te zetten tot overmatige consumptie van calorierijk voedsel.

Overmatige consumptie van E621 zorgt bij veel mensen voor migraineaanvallen, hartkloppingen en opgezwollen ledematen en lippen. Ondanks de grote overeenkomsten in de klachten die mensen ervaren, blijft grootschalig onderzoek naar de schadelijke effecten van E621 blijft tot op heden uit. Dit is met name te wijten aan sponsoring vanuit het bedrijfsleven, die voor dergelijk onderzoek gebruikelijk is. De levensmiddelenindustrie wijst claims over de gezondheidsrisico’s van smaakversterkers ondertussen van de hand door te wijzen op de tijfelachtige kwaliteit van het bestaande onderzoek en onbetrouwbare onderzoeksresultaten.

Alle gezondheidsclaims ten spijt, blijven E621 en overige smaakversterkers een geliefd ingrediënt in de levensmiddelenindustrie.

Het is vrijwel onmogelijk om hartige snacks, sauzen of magnetronmaaltijden te kopen zonder kunstmatig toegevoegde smaakversterkers. En dat is vreemd, want wanneer voegde u voor het laatst gistextract toe aan uw zelfgemaakte stampot boerenkool?
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: E621

Berichtdoor Dreuge » za maart 15, 2014 12:04 pm

cr0ky b0l0gnaise :hulde:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: E621

Berichtdoor Radical » za maart 15, 2014 12:10 pm

Ben zelf groot fan van hartig. Chips is mijn liefde. Daarnaast zit het ook bijvoorbeeld in de Hot wings van de KFC herinner ik me. Top spul niks op tegen :D
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: E621

Berichtdoor Partypipo » za maart 15, 2014 12:24 pm

Het smaakt smerig, serieus.
Als je gewend bent aan hartig eten zonder e621 proef je het gigantisch als je iets eet met e621. Bah bah.
Het is een dopamine releaser: ondanks dat het smeriger smaakt met e621 geven de hersens het signaal dat we meer van deze rommel moeten eten.
Coke op je eten gooien zou hetzelfde doen. Ook smerig, maar wel dikke dopamine release dus je hersens zeggen: goede shit. Vaker doen!
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: E621

Berichtdoor Klimtox » za maart 15, 2014 12:30 pm

Ik merk zelf ook altijd dat ik soms extreme cravings heb naar een Big Mac. En dan heb je eindelijk zo'n stinkende lopende band burger, en dan neem je die eerste hap.

En dan is het helemaal niet zo lekker. Dan eet je hem helemaal op, en voel je jezelf daarna echt helemaal vies en zit je met een gevoel van WAAROM?

Vervolgens heb je 5 minuten later het idee dat hij wel lekker was. 10 minuten later lust je er eigenlijk nog wel een. En 15 minuten later sta je alweer in de rij voor een nieuwe.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: E621

Berichtdoor Trippie » za maart 15, 2014 12:31 pm

Volgens mij is dat toch niet echt hetzelfde hoor pipo. Die dopaminerelease bij smaken is een natuurlijk systeem en doet je lichaam zelf, als reactie op die smaak.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: E621

Berichtdoor Dopamientje » za maart 15, 2014 1:35 pm

Het overstimuleert hersencellen, tot het punt dat deze afsterven.

Neurons that receive too much glutamate or aspartate allow a flood of calcium - calcium is used for turning neurons on and off - into the cell. The neurons under these conditions become swollen and damaged and eventually die. So a little glutamate and aspartate is essential for the brain but too much is neuronal death.

http://www.peaktestosterone.com/Testost ... oxins.aspx

Hoe dan ook, eten met MSG erin smaakt gewoon stukken beter. Ik heb in het verleden geprobeerd al die rommel te mijden, maar dat is praktisch onmogelijk en erg duur. De enige manier is om zelf je eten samen te stellen met verse ingrediënten en vooral niet uit eten te gaan.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: E621

Berichtdoor Klimtox » za maart 15, 2014 1:37 pm

Op een drugsforum is het natuurlijk heel logisch dat het merendeel voor de dopamine kiest :roll2:
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: E621

Berichtdoor Einstein » za maart 15, 2014 1:40 pm

Dopamientje schreef:Het overstimuleert hersencellen, tot het punt dat deze afsterven.

Glutamaat komt in hoge concentraties overal in je lichaam voor, met name in de hersenen waar het een essentiële neurotransmitter is :#: Zonder glutamaat geen ketamine, PCP en piracetam.
Als de concentratie glutamaat in het brein door zeer onnatuurlijke oorzaken té hoog wordt kan er inderdaad wel veel geks gebeuren, maar het verorberen van een paar Big Macs zal daar niet direct toe leiden :woeh: :woeh: :woeh:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: E621

Berichtdoor Klimtox » za maart 15, 2014 1:44 pm

Druks schreef:Een soort RC dus. Is het te snuiven?

:roll2: Dit is zeker geen RC.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: E621

Berichtdoor Einstein » za maart 15, 2014 1:44 pm

Het is wateroplosbaar, dus moet lukken :)
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: E621

Berichtdoor Dreuge » za maart 15, 2014 2:02 pm

ik heb een q0t h0td0gs gek0cht :grin: zitten 3 Enummers in, maar geen 621
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: E621

Berichtdoor Maanvos » za maart 15, 2014 2:02 pm

Het schijnt zeer lust opwekkend te zijn.
Zelf heb ik dat ook wel ervaren, maar dat is heel persoonlijk.
E621 is er in vele uitvoeringen.
Bijna iedereen wordt er wel gelukkig van.
:sweet: :wub:


NSFW! :
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: E621

Berichtdoor Dreuge » za maart 15, 2014 2:21 pm

Maanvos schreef:Het schijnt zeer lust opwekkend te zijn.
Zelf heb ik dat ook wel ervaren, maar dat is heel persoonlijk.
E621 is er in vele uitvoeringen.
Bijna iedereen wordt er wel gelukkig van.
:sweet: :wub:


NSFW! :


:lol:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: E621

Berichtdoor Maanvos » vr maart 10, 2017 7:31 am

Bump
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: E621

Berichtdoor Kikkerr » vr maart 10, 2017 1:39 pm

....
Door wie weet ik niet, maar het is je gegund, ook vossen moeten zo nu en dan een pounding, in hun vossenhol..
Yiff safe


...
If you go down to the woods today
You're sure of a big surprise.
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: E621

Berichtdoor gachiBASS » vr maart 10, 2017 1:53 pm

kanker vachtflikker
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: E621

Berichtdoor Kikkerr » vr maart 10, 2017 2:01 pm

Prinses Preksie schreef:kanker vachtflikker

Je bent lief :wub:

...
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: E621

Berichtdoor snuifduif » wo maart 15, 2017 1:19 am

Ik moest ooit door heel Duitsland met een vrachtwagen ingrediënten bezorgen bij Chinese restaurants. Bij de wat grotere zaken gingen er 25 kilo zakken MSG 99.99% naar binnen :lol:
Ik was wel nieuwsgierig dus ik ramde een sleutel door zo'n zak en proefde wat. Het smaakte in principe naar normale kroepoek, maar dan heel intens.

Dat het slecht voor je zou zijn is net zulke bullshit als haten op Monsanto en tegen vaccinaties zijn. Gewoon weer zo'n dingetje waar hippe mensen boos over kunnen zijn en petities tegen kunnen tekenen en van die superkekke facebook plaatjes delen met huilende babies enzo.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: E621

Berichtdoor FRESH » wo maart 15, 2017 11:55 am

Vertel mij eens waarom Monsanto en Bayer goed zouden zijn?
FRESH
Offline
 

Re: E621

Berichtdoor Partypipo » wo maart 15, 2017 4:29 pm

snuifduif schreef:Ik moest ooit door heel Duitsland met een vrachtwagen ingrediënten bezorgen bij Chinese restaurants. Bij de wat grotere zaken gingen er 25 kilo zakken MSG 99.99% naar binnen :lol:
Ik was wel nieuwsgierig dus ik ramde een sleutel door zo'n zak en proefde wat. Het smaakte in principe naar normale kroepoek, maar dan heel intens.

Dat het slecht voor je zou zijn is net zulke bullshit als haten op Monsanto en tegen vaccinaties zijn. Gewoon weer zo'n dingetje waar hippe mensen boos over kunnen zijn en petities tegen kunnen tekenen en van die superkekke facebook plaatjes delen met huilende babies enzo.

Nou ja, het smaakt gewoon smerig en het geeft heel veel dopamine vrij om je een goed gevoel te geven over je smerige eten.
Coke op je eten of ritalin op je eten ofzo is ook kenker smerig, maar geeft ook een goed gevoel.
Het voegt dus niks toe qua smaak, alleen qua beleving omdat je dopamine op maximaal gaat.
Van mij hoeft het dus allemaal niet, ik hou meer van het goede gevoel dat lekker eten mij geeft.
Maar ik ben dan ook heeeeeeeel erg verwend qua eten. Ik heb een meesterbakker als moeder.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: E621

Berichtdoor snuifduif » wo maart 15, 2017 8:09 pm

FRESH schreef:Vertel mij eens waarom Monsanto en Bayer goed zouden zijn?

Omdat zonder dit soort onderzoek en producten de hele voedselproductie in zou storten?

Partypipo schreef:Nou ja, het smaakt gewoon smerig en het geeft heel veel dopamine vrij om je een goed gevoel te geven over je smerige eten.
Coke op je eten of ritalin op je eten ofzo is ook kenker smerig, maar geeft ook een goed gevoel.
Het voegt dus niks toe qua smaak, alleen qua beleving omdat je dopamine op maximaal gaat.
Van mij hoeft het dus allemaal niet, ik hou meer van het goede gevoel dat lekker eten mij geeft.
Maar ik ben dan ook heeeeeeeel erg verwend qua eten. Ik heb een meesterbakker als moeder.


Het voegt wel degelijk smaak toe, ik heb t zelf puur geproefd. Het smaakt hartig, zoals kroepoek.
Tomaten, kaas, champignons en vlees bevatten ook MSG, het is gewoon een smaakstof die je maaltijd kan aanvullen.
Zo kan je ook stellen dat keukenzout, suiker of kruiden alleen maar toegevoegd zijn om je flauwe eten meer smaak te geven.

En dat goede gevoel van lekker eten is juist door de dopamine, anders zou geen enkel beest nog gemotiveerd zijn om te eten, en glutamaat is een van de vele manieren om smaak te geven.

Heb je daar trouwens een degelijke bron voor, dat dopamine verhaal? Want ik kan er niks over vinden, alleen maar van die bionatuurnu.info.nu websites en de een zegt dat je er juist minder dopamine van krijgt en depressief wordt, terwijl de ander zegt dat je meer dopamine krijgt.
Zou ook wel frappant zijn, anders ging iedereen MSG gebruiken ipv speed :rock:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: E621

Berichtdoor Partypipo » wo maart 15, 2017 8:22 pm

Hmm, kan nu zo snel alleen rattenstudies vinden die stellen dat je dopamine juist afneemt ofzo. Behalve wazige voedingsadvies sites, die zeggen dat dopamine toeneemt.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: E621

Berichtdoor Kikkerr » wo maart 15, 2017 8:50 pm

...
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: E621

Berichtdoor Vinnie » wo maart 15, 2017 8:52 pm

gatverdamme frog :s

daarnaast vind ik het sws raar als jij je drukt maakt om smaakversterkers in eten terwijl jij zo goed als elk weekend chemische middelen tot je neemt :p
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: E621

Berichtdoor Kikkerr » wo maart 15, 2017 8:55 pm

Vinnie schreef:gatverdamme frog :s

daarnaast vind ik het sws raar als jij je drukt maakt om smaakversterkers in eten terwijl jij zo goed als elk weekend chemische middelen tot je neemt :p

Valt best wel mee hoor..... laatste 2 maanden dan....
maar er is wat voor te zeggen he, kijk dat spul of het nu slecht is of niet, daar kies ik niet voor bij me chinees, bij drugs weet ik dat het slecht is, iets met keuzes, maar ik snap je redenatie ^_^
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: E621

Berichtdoor Vinnie » wo maart 15, 2017 8:57 pm

had het eigenlijk tegen partypipo op dat gatverdamme frog na :p
bovendien kan je er bij eten ook voor kiezen om iets te bereiden/kopen zonder smaakstoffen :roll2:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: E621

Berichtdoor Kikkerr » wo maart 15, 2017 9:02 pm

Vinnie schreef:had het eigenlijk tegen partypipo op dat gatverdamme frog na :p
bovendien kan je er bij eten ook voor kiezen om iets te bereiden/kopen zonder smaakstoffen :roll2:

kan ja, maar soms wil je iets bestellen.
:roll:
Maar jij moet stemmen tellen :hulde:
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: E621

Berichtdoor Partypipo » wo maart 15, 2017 9:09 pm

Vinnie schreef:had het eigenlijk tegen partypipo op dat gatverdamme frog na :p
bovendien kan je er bij eten ook voor kiezen om iets te bereiden/kopen zonder smaakstoffen :roll2:

Ikzelf vind het ook heel vreemd dat ik para word in de supermarkt. Dat ik dan het gevoel heb dat de voedingsmiddelenindustrie ons wil vergiftigen. Maar dat ik wel chemische shit snuif of slik. Medicijnen die om een stom kletsverhaaltje voorgeschreven worden (beetje mist in je hoofd en wel eens afgeleid raken als je saaie kutdingen moet leren is gelijk adhd en heeft dex of ritalin nodig) voelen ook hetzelfde para. Diezelfde drugs nemen als het niet voorgeschreven is voelt wel prima.
Raar, maar waar.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: E621

Berichtdoor FRESH » do maart 16, 2017 2:54 pm

Pringles zitten barstens vol E621
Daarom was die sloagan ook altijd, once you pop u can't stop.
Door dat spul blijf je vreten :shock:
FRESH
Offline
 

Volgende

Keer terug naar Gezondheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron