Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

klachten na festivalbezoek

Hier kun je terecht met al je vragen die betrekking hebben op je gezondheid: supplementen, voeding en sport. Topics over noötropica horen hier ook thuis.

klachten na festivalbezoek

Berichtdoor onoffdey » vr jun 29, 2018 3:59 pm

De laatste paar keer nadat ik een festival bezocht heb houd ik hier steeds rare klachten aan over.
De klachten zijn niet ernstig en gaan na een tijdje weer weg, maar toch wou ik graag weten of anderen dit ook toevallig voelen.

Het is een soort 'schokkerig' gevoel achter in mijn hoofd. Een gevoel net alsof je in slaap valt en weer wakker schrikt, maar dan voel ik alleen de schok. Ook komt hier dan lichte duizeligheid bij kijken, maar dit is ook dan weer niks ernstigs. Heeft iemand toevallig ervaring met dezelfde klachten of een link naar een topic dat hier ook over gaat?

mvg
onoffdey
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 29, 2018 3:46 pm

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor PiraatPanda » vr jun 29, 2018 4:05 pm

Ja, dat komt wel vaker voor na mdma gebruik. Vooral als je te vaak/veel gebruikt, vaak op de dinsdag erna. Komt doordat je seronine systeem is ontregeld. Teken dat je beter wat rustiger aan kan doen, om te voorkomen dat je langdurige of ernstige klachten krijgt.

Of heb je op t festival iets anders gebruikt dan mdma?

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor onoffdey » vr jun 29, 2018 4:27 pm

Afgelopen keer was op defqon en toen ben ik wel even mn boekje te buiten gegaan.
Xtc, M, pep, ket en sos. verdeeld over de meerdere dagen dan.
Normaal gesproken pep en Xtc met een beetje ket op het einde.
Enig idee over de herstel periode waar ik van uit moet gaan? een soort vuistregel?
onoffdey
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 29, 2018 3:46 pm

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor Perry » vr jun 29, 2018 7:32 pm

Er wordt bij MDMA (oftewel XTC) vaak een tussenperiode van een maand aangeraden, maar er zijn onderzoeksresultaten die erop wijzen dat er nog veel langer nodig is voor volledig herstel. Daarom raden wij hier meestal aan er 3 maanden tussen te laten per keer. Zo weet je eigenlijk zeker dat je niet je hersenen na verloop van tijd langzaam steeds meer beschadigt.
Deze 'vuistregel' geldt overigens alleen wanneer je de aanbevolen dosis aanhoudt en wanneer je niet in het verleden al teveel/te vaak gebruikte.

Wanneer je in het verleden al teveel of te vaak gebruikte, is het aan te raden een veel langere periode te wachten voor je volgende gebruik. Bijvoorbeeld een jaar of misschien zelfs 2. Voor mij was zelfs dat niet genoeg voor echt volledig herstel, helaas.
Wees voorzichtig met MDMA misbruik iig.

Wat betreft pep en coke is het primaire risico de verslaving die erin sluipt bij herhaaldelijk, frequent gebruik. Daarna ontwikkelt de serieuzere schade zich pas echt. Zorg er hierbij dus vooral voor dat het geen gewoonte wordt.

Tot slot: Ketamine. Hierbij zou mijn advies zijn er minimaal een week tussen te laten, maar er vooral op te letten dat je het niet gebruikt voor escapisme. Hier is het namelijk iets te geschikt voor.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor onoffdey » vr jun 29, 2018 8:10 pm

Perry schreef:Er wordt bij MDMA (oftewel XTC) vaak een tussenperiode van een maand aangeraden, maar er zijn onderzoeksresultaten die erop wijzen dat er nog veel langer nodig is voor volledig herstel. Daarom raden wij hier meestal aan er 3 maanden tussen te laten per keer. Zo weet je eigenlijk zeker dat je niet je hersenen na verloop van tijd langzaam steeds meer beschadigt.
Deze 'vuistregel' geldt overigens alleen wanneer je de aanbevolen dosis aanhoudt en wanneer je niet in het verleden al teveel/te vaak gebruikte.

Wanneer je in het verleden al teveel of te vaak gebruikte, is het aan te raden een veel langere periode te wachten voor je volgende gebruik. Bijvoorbeeld een jaar of misschien zelfs 2. Voor mij was zelfs dat niet genoeg voor echt volledig herstel, helaas.
Wees voorzichtig met MDMA misbruik iig.

Wat betreft pep en coke is het primaire risico de verslaving die erin sluipt bij herhaaldelijk, frequent gebruik. Daarna ontwikkelt de serieuzere schade zich pas echt. Zorg er hierbij dus vooral voor dat het geen gewoonte wordt.

Tot slot: Ketamine. Hierbij zou mijn advies zijn er minimaal een week tussen te laten, maar er vooral op te letten dat je het niet gebruikt voor escapisme. Hier is het namelijk iets te geschikt voor.


bedankt voor je reactie :)
vind het erg informatief, maar wanneer is teveel of te vaak gebruiken nou teveel of te vaak. Snap je? ik ga ongeveer 1x per maand naar een feestje, en ik ga dan standaard aan de xtc(+wat pep en ketamine). meestal ongeveer 2 pillen van ongeveer 200-220mg.
in hoeverre valt dit onder de categorie teveel/te vaak?

Ook als je het niet erg vindt om te beantwoorden. Wat houdt bij jou in dat je niet volledig hersteld bent?
Wat voor hinder ondervindt je hiervan (of heb je lange tijd hiervan ondervonden)?
Hoe regelmatig gebruikte je hiervoor en met wat voor hoeveelheden?

gewoon nieuwschierig ivm mijn eigen gebruik, en of het verstandig is om wat te minderen.

mvg
onoffdey
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 29, 2018 3:46 pm

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor verneukeratief » vr jun 29, 2018 8:13 pm

Je doet dit 1x per maand en maakt je zorgen?
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor onoffdey » vr jun 29, 2018 8:32 pm

verneukeratief schreef:Je doet dit 1x per maand en maakt je zorgen?


niet per sé, maar ik vroeg me af waardoor dat schokkerige gevoel in mijn hoofd kwam.
En als iemand dan reageert dat ze er blijvende schade ondervonden hebben aan xtc gebruik, dan is het niet helemaal onverstandig om even wat meer informatie te vragen toch? de een is er meer vatbaar voor dan de ander.

Zorgen maken is niet het goede woord, eerder nieuwsgierig.
onoffdey
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 29, 2018 3:46 pm

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor Frissa » vr jun 29, 2018 10:17 pm

Heb je nog wat aan je mdma gevoel als je elke maand mdma gebruikt ?
Bij mij was dat leuke gevoel snel weg toen ik het te vaak deed.
Heb het gevoel nu gelukkig wel terug gevonden. Nu zondag na ong 6 maanden nog eens wat :kleuter:
Maar ben wel nieuwsgierig naar dat gevoel van jou
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Avatar gebruiker
Frissa
Legendary
Moderator
Offline
 
Posts: 2321
Geregistreerd: za maart 22, 2014 11:28 am
Woonplaats: Belgie

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor onoffdey » vr jun 29, 2018 11:12 pm

Frissa schreef:Heb je nog wat aan je mdma gevoel als je elke maand mdma gebruikt ?
Bij mij was dat leuke gevoel snel weg toen ik het te vaak deed.
Heb het gevoel nu gelukkig wel terug gevonden. Nu zondag na ong 6 maanden nog eens wat :kleuter:
Maar ben wel nieuwsgierig naar dat gevoel van jou


Ik krijg wel nog steeds dat mdma gevoel elke keer, het is natuurlijk wel minder sterk aanwezig, maar het is nog steeds daar. qua energie blijft het volgensmij wel ongeveer hetzelfde. krijg er nog altijd genoeg energie van.
Zou ook niet echt weten wat ik anders moet doen op festivals, de hele dag aan de sos dat zoek ik niet echt, veel te duur en veel te veel op en neer lopen de hele tijd.
Denk dat ik over een paar weken op dominator is ga proberen om de hele dag op pep en ket te gaan. volgensmij zijn er ook niet heel veel alternatieven.
onoffdey
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 29, 2018 3:46 pm

Re: klachten na festivalbezoek

Berichtdoor Frissa » vr jun 29, 2018 11:22 pm

onoffdey schreef:
Frissa schreef:Heb je nog wat aan je mdma gevoel als je elke maand mdma gebruikt ?
Bij mij was dat leuke gevoel snel weg toen ik het te vaak deed.
Heb het gevoel nu gelukkig wel terug gevonden. Nu zondag na ong 6 maanden nog eens wat :kleuter:
Maar ben wel nieuwsgierig naar dat gevoel van jou


Ik krijg wel nog steeds dat mdma gevoel elke keer, het is natuurlijk wel minder sterk aanwezig, maar het is nog steeds daar. qua energie blijft het volgensmij wel ongeveer hetzelfde. krijg er nog altijd genoeg energie van.
Zou ook niet echt weten wat ik anders moet doen op festivals, de hele dag aan de sos dat zoek ik niet echt, veel te duur en veel te veel op en neer lopen de hele tijd.
Denk dat ik over een paar weken op dominator is ga proberen om de hele dag op pep en ket te gaan. volgensmij zijn er ook niet heel veel alternatieven.

Ja wou net zeggen dat je wel wat kan peppen, en zo kan je je mdma pauzes we doorkomen. Maar zou de mdma even wat laten liggen beter voor je hersenen en volgens mij ga je er na een langere pauze ook gewoon meer plezier aan beleven. :kleuter:
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Avatar gebruiker
Frissa
Legendary
Moderator
Offline
 
Posts: 2321
Geregistreerd: za maart 22, 2014 11:28 am
Woonplaats: Belgie


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Gezondheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner