Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Nootropics + Drugs

Hier kun je terecht met al je vragen die betrekking hebben op je gezondheid: supplementen, voeding en sport. Topics over noötropica horen hier ook thuis.

Nootropics + Drugs

Berichtdoor Ahote » vr okt 04, 2013 8:05 pm

Ik heb gisterenvoormiddag 2 Topixx Plus pillen (merkproduct) genomen en s'avonds een perfect normale dosis 2C-C (35 mg). Nu was mijn ervaring gisterenavond wel redelijk mind-blowing ivm met andere keren dat ik 2C-C nam, ik was nog veel meer euforisch als anders en ik had vette visuals (wat ik enkel al heb gehad op 65 mg + wiet en dat was nog altijd minder als gisteren). Nu was dat wel super leuk natuurlijk maar ik vraag mij af of iemand hier wat uitleg voor heeft?

Ingrediënten van zo één pil: 750 mg acetyl-L-carnitine (nootropic), 50 mg co-enzyme Q10 (anti-oxidant en dus ook nootropic), nog wat vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12 en biotine en zink

Volgens mij ligt mijn ervaring van gisteren zeker aan het feit dat ik eerder op de dag dat had genomen en ik heb al eerder eens gehoord dat LSD enorm versterkt kan worden door noopept. Het was trouwens ook de eerste keer dat ik die Tonnix Plus heb genomen.

En als iemand weet of het één of ander risico inhoud hoor ik het ook graag natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Ahote op za okt 05, 2013 12:20 am, in totaal 2 keer bewerkt.
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Nootropics + Psychedelica

Berichtdoor Basshoven » vr okt 04, 2013 8:15 pm

Je had het goed naar je zin ja :grin: :kleuter:
Basshoven
Offline
 

Re: Nootropics + Drugs

Berichtdoor Ahote » vr okt 04, 2013 10:53 pm

Ik heb er verder wat over opgezocht en blijkbaar kan het gebruik van nootropics allerlei drugs een boost geven. Niet alleen psychedelica maar ook andere dope zoals MDMA kan een stuk versterkt worden hierdoor. Blijkbaar is er niemand die echt goed weet hoe het juist werkt/waarom dit zo is maar er zijn toch heel wat mensen die dit ervaren.
Verder lijkt er nergens iemand te denken dat het echt kwaad kan dus dat is wel goed.
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Nootropics + Drugs

Berichtdoor Basshoven » vr okt 04, 2013 11:35 pm

In dat geval zou ik, als je dagelijks nootropics gebruikt, in het vervolg toch het zekere voor het onzekere nemen en beginnen met een lagere dosis dan gewoonlijk. Een te hoge dosis kan akelig uitpakken.

Wel fijn dat het jou een aangename avond heeft bezorgd :)
Basshoven
Offline
 

Re: Nootropics + Drugs

Berichtdoor Ahote » vr okt 04, 2013 11:45 pm

Basshoven schreef:In dat geval zou ik, als je dagelijks nootropics gebruikt, in het vervolg toch het zekere voor het onzekere nemen en beginnen met een lagere dosis dan gewoonlijk. Een te hoge dosis kan akelig uitpakken.

Wel fijn dat het jou een aangename avond heeft bezorgd :)


Ik ga zeker en vast met een lagere dosis als normaal beginnen in het vervolg als ik nootropics op heb. Heb trouwens ook ontdekt dat co-enzyme Q10 zorgt voor een verbeterde opname van de Acetyl L-Carnitine (en andere nootropics), dat zal ook wel meegespeeld hebben denk ik.
Blijkbaar is coQ10 ook een goed antioxidant en zou daarmee een beschermende werking hebben voor de hersenen (goed tegen bijvoorbeeld de neurotoxiciteit van MDMA)
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Nootropics + Drugs

Berichtdoor FranX » za okt 05, 2013 8:49 am

Ahote schreef:.... Nu was dat wel super leuk natuurlijk maar ik vraag mij af of iemand hier wat uitleg voor heeft? En als iemand weet of het één of ander risico inhoud hoor ik het ook graag natuurlijk


Ik had daar wat meer info over in de vorm van een onderbouwd PDF'je maar helaas kan ik het document niet meer terug vinden. Dus even uit het hoofd:

Nootropics (en ik wil me hier beperken tot de klassieker Piracetam want het stuk dat ik had beperkte zich tot die stof) zorgt voor een optimale communicatie tussen linker en rechter hersenhelft. Juist door die optimalisatie zouden de cognitieve vaardigheden toenemen.
Je kan je voorstellen dat als je een 'optimale communicatie' tussen linker en rechter hersenhelft hebt ook drugs helderder en duidelijker ervaren wordt.

"Cognitieve vaardigheden of vermogens hebben te maken met de mate waarin je in staat bent om kennis en informatie op te nemen en te verwerken. Bij het verwerken van informatie spelen allerlei mentale processen een rol. Je hebt je geheugen nodig, maar ook taal, oriëntatie, aandacht en het vermogen om problemen op te lossen, concepten te vormen en dingen voor je te zien. Daarnaast zijn redeneren, rekenen, lezen en schrijven, plannen maken en initatieven nemen cognitieve functies. Je gebruikt je cognitieve vaardigheden dus voortdurend."
http://www.gezondheidsnet.nl/hersenen-en-geheugen/artikelen/9325/cognitief-wat-betekent-dat


Stoffen zoals piracetam hebben een gunstige invloed op het centrale zenuwstelsel (CNS) en bevatten zenuwcelstimulerende factoren (BDNF zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/BDNF .)
Met name dat laatste is interessant omdat het hier gaat om de bevordering in aanmaak nieuwe verbindingen in het brein.

Hier een verwijzing naar de effecten van een andere smartdrug (Noopept) die wijzen op een positief effect op het brein:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21986202

Hopelijk kan je iets met deze aanknopingspunten.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Nootropics + Drugs

Berichtdoor Ahote » za okt 05, 2013 12:08 pm

FranX schreef:Hopelijk kan je iets met deze aanknopingspunten.


Bedankt!
Van het PubMed artikel snap ik wel niet veel maar mss dat ik er meer van snap als ik er nog wat over opzoek.
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Nootropics + Drugs

Berichtdoor Einstein » za okt 05, 2013 6:19 pm

Het komt erop neer dat noopept het samenklonteren van bepaalde eiwitmoleculen (verantwoordelijk voor de ziekte van Parkinson) kan verhinderen :P Vooral relevant als je daarmee te maken hebt.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Gezondheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner