Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Hier kun je terecht met al je vragen die betrekking hebben op je gezondheid: supplementen, voeding en sport. Topics over noötropica horen hier ook thuis.

Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Koekert » vr okt 05, 2012 2:02 am

Ik ben al een tijdje bezig om gezonder te gaan leven. En ik slik daarom dagelijks multivitaminen en gebruik minder drugs (1 x per maand wat pep en paar keer per jaar mdma) En ik zorg dat ik elke dag wat beweging heb. (Elke dag ongeveer 30 min fietsen).

Ook ben ik aan het minderen met blowen. Maar nu heb ik veel moeite om in slaap te komen.
Nou leek mij melatonine wel een goed plan maar bij de kruidvat hebben ze volgens mij alleen 0,2mg tabletten. En goedkoop is het ook niet bepaald ongeveer 10 euro ofzo.

Gaat die 0,2mg echt helpen? Of kan ik beter bij de huisarts vragen om 2mg tabletten?


Ook wil ik 5htp of L-Tryptofaan gaan slikken. Omdat ik altijd een kleine winter depressie ervaar. En omdat ik lees dat dit ook mogelijk je slaap verbeterd en een hoop andere dingen. Ik wil het wel eens proberen.

Maar wat kan ik beter kopen 5htp of l-tryptofaan :conf:
En weet iemand een goedkope site hiervoor misschien?
Avatar gebruiker
Koekert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 283
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 9:09 pm

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Koekwaus » vr okt 05, 2012 7:25 am

Volgens mij is l-trypto beter geschikt dan 5-htp na pillengebruik, zonder pillengebruik zou ik het niet weten. Met een winterdip zou ik ook sowieso eerder denken aan een lamp. Je hebt daar speciale lampen voor en het gaat eigenlijk allemaal om de hoeveelheden licht die je dagelijks krijgt. Wat betreft die melatonine, bij mij werkt dat goed zelfs in kleine hoeveelheden ik heb ze van 0,1 en die werken zelfs. Als ik er meerdere tegelijk neem dan val ik als een blok in slaap. Dus het kan best de moeite zijn om daar een tientje voor te betalen.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor frozentoast » vr okt 05, 2012 11:20 am

Die potjes van de etos hebben zowel melatonine (0,1mg) als l-tryptofaan erinzitten (400mg). Wel prijzig inderdaad.. tryptofaan word trouwens gewoon omgezet in 5-htp (5-hydroxytryptofaan) dus maakt niet veel uit.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Davinci » vr okt 05, 2012 11:44 am

Na pillengebruik is het zinloos om tryptofaan te nemen, omdat het enzym om tryptofaan in 5-htp om te zetten door mdma kapot wordt gemaakt. Pas na een maand zijn ze terug aangemaakt. Ik vraag mij af of melatonine veel gaat helpen als je al gezond leeft. Placebo? 5-htp is ook maar een tijdelijke oplossing... Misschien wordt het tijd om al die dubieuze supplementen achterwege te laten.
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Koekwaus » vr okt 05, 2012 4:18 pm

Davinci schreef:Na pillengebruik is het zinloos om tryptofaan te nemen, omdat het enzym om tryptofaan in 5-htp om te zetten door mdma kapot wordt gemaakt.



Toch wel raar dat after-e bij de smartshop dan l-tryptofaan bevat en geen 5-htp.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Einstein » vr okt 05, 2012 4:35 pm

Die enzymen sneuvelen inderdaad niet in zulke mate dat er echt helemaal geen 5-HTP geproduceerd wordt. Misschien is 5-HTP wel wat efficiënter. Zelf twijfel ik een beetje aan het nut van die supplementen. Lijkt me dat zenuwcellen niet graag platgebombardeerd worden met een overload aan 5-HTP. L-tryptofaan krijg je als het goed is toch wel binnen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Koekwaus » vr okt 05, 2012 4:49 pm

Einstein schreef:Die enzymen sneuvelen inderdaad niet in zulke mate dat er echt helemaal geen 5-HTP geproduceerd wordt. Misschien is 5-HTP wel wat efficiënter. Zelf twijfel ik een beetje aan het nut van die supplementen. Lijkt me dat zenuwcellen niet graag platgebombardeerd worden met een overload aan 5-HTP. L-tryptofaan krijg je als het goed is toch wel binnen.



Dat is meen ik ook de reden te hebben gelezen dat l-trypto beter is na pillen gebruik. 5-htp is sneller maar niet beter, als je lichaam het zelf omzet is het rendement hoger. Althans zo meen ik te hebben gelezen. Ik vind trypto overigens gewoon het aanraden waard icm fruit e.d. genoeg vitamientjes erbij en je kater verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Davinci » vr okt 05, 2012 6:35 pm

Een echte pillenkater bij abuse is moeilijk te bestrijden met vitaminen en supplementen vind ik.
Alleen benzo's en opiaten verlichten de pillenkaterhorror :beer:
Persoonlijk zou ik voor de puur natuur gaan en meer tryptofaan rijke voeding eten.
Sport is en blijft nog altijd de belangrijkste factor. Het stimuleert bloeddoorstroming, BDNF etc.
Beweging is geen sport eigenlijk :p Bij sport heb ik het gevoel dat ik dood ga neervallen en mijn organen zelfmoord plegen, bij beweging kan ik gewoon 36u door bewegen zonder moe te worden :woeh:
5-htp en tryptofaan zijn te luguber en placebo om geld in te steken :s
De chemie daar vanboven in mijn uitgemolken hersenen wil ik niet te lui laten worden.

Sint-Jan's kruid is misschien meer het proberen waard voor een winterdepressie, dat is wel volledig bewezen effectief. Mijn dokter schrijft het anno 2012 nog steeds voor (wel bij zware depressies).
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Dopamientje » za okt 06, 2012 1:14 am

L-tryptofaan werkt bij mij wel degelijk. Ik heb nu in totaal zon 30-40 capsules van op, potje is ook leeg, maar mijn gemoedstoestand is aanzienlijk verbeterd. Ik was eerst altijd chagrijnig en moe en nu ben ik gewoon de hele dag vrolijk, socialer en ik verslaap me minder.

Alleen hoe het zit na XTC weet ik niet.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Emerica. » ma maart 18, 2013 5:50 pm

je hebt ook 1.5 mg tabletten van het merk sleepzz kan je online bestellen of bij de apotheek zonder recept neem er 2 van en je zit op 3mg melatonine, dit werkt bij mij heel goed nu ik ook niet meer zoveel blow
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”
― Bob Marley
Avatar gebruiker
Emerica.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di feb 26, 2013 5:22 pm

Re: Vraag melatonine en 5htp/l tryptofaan

Berichtdoor Italiano » wo maart 20, 2013 10:46 am

Klopt die heb ik ook vaak! Je kunt ze ook kopen bij De Tuinen.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Gezondheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner