Feelsgood schreef:Na 5 dagen 24/7 Ben je lichamelijk niet verslaafd. Zodra je de 2 weken passeert word het gevaar. Geestelijk is het wel zwaar na 5 dagen gebruik.
Als ex 24/7 gedurende 7 jaar lang gebruiker kan ik zeggen dat dit niet voor iedereen geldt. Als ik weer eens wat g haal is een dagje genoeg om slapeloze nachten te veroorzaken en klachten zoals zweten, negatieve vibes na bijv koffie of een peuk, stemmingswisselingen en depressieve gedachtes.
Feelsgood schreef:Ik heb dit ook een aantal keer gedaan en los dat dan op met alcohol. 4 uur na mijn laatste buis drink ik vodka puur uit de fles. Dan die avond slaap je heerlijk. Want die dagen dat je 24/7 aan de g bent doe je eigelijk alleen maar g slaapje en rust je niet zo uit dan als je normaal slaapt.Als je langer dan 2 weken aan de g bent raad ik het af om met alcohol te eindigen. Het beste is dan om hulp te zoeken met de afbouw. Dan zou je het beste kunnen afbouwen met Baclofen en gabapentine wat ik ook heb gedaan.
De allerbeste manier van afbouwen is imho afbouwen met ghb. Ontwenning van ghb is hoe dan ook een hel. Er is geen middel wat het een wandelingetje door het park maakt en uitwijken naar andere middelen vergroot in mijn ervaring de kans op een terugval en/of een extra verslaving. Iedere vermindering in je dosis is een stap in de goede richting. Neem er daarom de tijd voor en ga niet je grenzen opzoeken. Naast lichamelijke ontwenning speelt vooral ook geestelijke ontwenning een grote rol. Afhankelijk van hoelang je verslaafd bent geweest is het nuchtere leven totaal anders dan hoe je het onder invloed ervaarde. Het totaal lusteloze gevoel dat met de ontwenning komt, angsten voor de kleinste dingen en twijfelen aan alles vergroot de kans op een terugval.
Als je te ver gegaan bent neem dan dezelfde weg terug en probeer geen shortcut te vinden, die is er namelijk niet.