Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

GHB en hartproblemen?

Voor alles over GHB, in België ook wel "vloeibare xtc" genoemd.

GHB en hartproblemen?

Berichtdoor SjitHeppens » di aug 02, 2011 2:44 am

Half juni werd ik wakker met spierpijn rond de hartstreek. Fout gelegen tijdens het slapen, stress misschien (ik zou niet weten waarvan)? Of een serieus hartprobleem?
Mijn vriendin vertrouwde het niet. Ze reed me naar de dienstdoend huisarts (het was zondag). Die stelde me wat vragen en onderzocht wat dingen. Gaandeweg verminderde de pijn sterk, maar mijn antwoorden en de testresultaten waren voor de arts toch aanleiding om me naar de cardio afdeling van het plaatselijk ziekenhuis te sturen. Daar heb ik die middag aan de monitor gelegen. een interessante ervaring!
Evengoed bestond er blijkbaar geen aanleiding om me in het ziekenhuis te houden, dus 's avonds was ik gewoon weer lekker thuis.

Vervolgens gingen mijn vriendin en ik kamperen. Als dagelijks gebruiker van GHB zorgde ik voor voldoende voorraad in mijn bagage.

Op de dag dat we zouden opbreken om weer naar huis te gaan, bijna een maand na het eerste vooval, voelde ik 's ochtends weer diezelfde pijn. Ik stond op en ging zitten afwachten of het vanzelf zou ophouden of erger zou worden. Na een half uur besloot ik bij ingeving om een dopje GHB te nemen. Normaal gebruik ik alleen 's avonds. Na tien minuten was de pijn verdwenen!

Dat is nu alweer een week geleden. Morgen heb ik een vervolgafspraak bij de cardio afdeling in het ziekenhuis: een fietstest en een afrondend gesprek. Zal ik daar vertellen dat ik dagelijks GHB gebruik? Hoe dan ook denk ik dat andere GHB gebruikers met hetzelfde soort symptomen baat zouden kunnen hebben bij dit verhaal.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor funky_skunk_junky » di aug 02, 2011 9:41 am

Als je denkt dat het gebruik van GHB er mee te maken heeft, kun je het misschien beter wel noemen.
--------------------------------- ---------------------------------

--------Excuse me while I light my spliff--------
funky_skunk_junky
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 749
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:11 pm

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor Dopey » di aug 02, 2011 10:58 am

Hartproblemen en GHB-verslaving gaan echt hand in hand, dat maakt de afkick ook zo gevaarlijk.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor SjitHeppens » di aug 02, 2011 8:36 pm

DaFunkstarr schreef:Als je denkt dat het gebruik van GHB er mee te maken heeft, kun je het misschien beter wel noemen.
Het staat in het GHB forum, het heeft GHB in de titel, ik vertel dat ik GHB gebruik... wat is daaraan nog onduidelijk dan? Ik beperk me trouwens liever tot de naakte feiten en houd mijn mening even vóór me :mrgreen:

Vanmorgen had ik een vervolgafspraak op de cardio afdeling. Een fietstest en een evaluatiegesprek met de cardiologe. De fietstest (70 rpm aanhouden terwijl de weerstand steeds hoger wordt ingesteld, waarbij ze een hartfilmpje maken en kijken naar je bloeddruk en hartslagfrequentie) scoorde prima, in de top 5%. De cardiologe vertelde dat ze niets afwijkends konden vinden. En dat terwijl ik vannacht een feestje had gevierd met wijn en GHB! :shock:

Wel vond ze dat ik medicatie moest hebben voor als het nog eens zou voorkomen. Een spuitflesje nitroglycerine voor onder je tong. Als ik het niet nodig heb, kan ik er altijd nog een stevige knal mee veroorzaken: nitroglycerine is vloeibare dynamiet :rock:
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor funky_skunk_junky » di aug 02, 2011 11:21 pm

SjitHeppens schreef:
DaFunkstarr schreef:Als je denkt dat het gebruik van GHB er mee te maken heeft, kun je het misschien beter wel noemen.
Het staat in het GHB forum, het heeft GHB in de titel, ik vertel dat ik GHB gebruik... wat is daaraan nog onduidelijk dan? Ik beperk me trouwens liever tot de naakte feiten en houd mijn mening even vóór me :mrgreen:


Ik zei toch niet dat je onduidelijk was? Maar je vroeg of je het tegen je arts zou zeggen. Dus ik zeg doen.
--------------------------------- ---------------------------------

--------Excuse me while I light my spliff--------
funky_skunk_junky
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 749
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:11 pm

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor SjitHeppens » di aug 02, 2011 11:48 pm

DaFunkstarr schreef:Ik zei toch niet dat je onduidelijk was? Maar je vroeg of je het tegen je arts zou zeggen. Dus ik zeg doen.
Oooo bedoel je tegen mijn behandelaars? Heb ik ook verteld. Mijn huisarts weet het al vanaf dat ik van plan was GHB te proberen. Vandaag vertelde ik het ook aan de cardiologe. Aan haar moest ik uitleggen wat GHB was, daarbij trok ze een gooi-maar-in-mijn-pet gezicht. Ik heb het maar zo gelaten. Blijkbaar is de combinatie van GHB en hartfalen nog niet expliciet in haar opleiding, bijscholing of praktijk langsgekomen.
Laatst bijgewerkt door SjitHeppens op wo aug 03, 2011 12:03 am, in totaal 2 keer bewerkt.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor funky_skunk_junky » di aug 02, 2011 11:50 pm

Hahaha juistem, dat bedoelde ik. Nouja dan weten ze er in ieder geval van toch. :)
--------------------------------- ---------------------------------

--------Excuse me while I light my spliff--------
funky_skunk_junky
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 749
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:11 pm

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor Elfquest » do aug 04, 2011 1:02 pm

Ik denk dat ze er in ziekenhuizen nog teveel vooroordelen tegen hebben om je echt een objectief antwoord te geven..

Zou het niet met je maag te maken kunnen hebben? Ik kan me herinneren dat ik zelf weleens last van mijn maag kreeg na GHB gebruik.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor SjitHeppens » do aug 04, 2011 11:28 pm

Mijn maag...? Ik geloof het niet, maar het zou zomaar kunnen. Hoewel... de pijn zat achter het borstbeen met uitstraling naar de schouders. Een pulserende, zeurderige pijn. Ook schijn ik erg bleek en zweterig geweest te zijn, maar dat kan zomaar het gevolg zijn van wat er over de oorzaak (het hart!) door mijn hoofd spookte.
De avond voor de eerste keer had ik trouwens volgens mij helemaal geen GHB gebruikt. Dus de maag zou wel kunnen, maar niet direct in verband met GHB.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor Docter_drugsfilosoof » do apr 19, 2012 11:47 pm

je neemt waarschijnlijk Natrium-GHB in....Van te veel natrium krijg je hoge bloeddruk en dus hartproblemen, waarschijnlijk had je ook tintilingen in je voeten of in andere lichaamsdelen...advies: zoek iemand die Kalium_GHB, of nog beter Calcium-GHB maakt -is goed voor je botten.
Docter_drugsfilosoof
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: do apr 19, 2012 11:35 pm

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor SjitHeppens » vr apr 20, 2012 9:43 pm

Van te veel natrium krijg je hoge bloeddruk en dus hartproblemen, waarschijnlijk had je ook tintilingen in je voeten of in andere lichaamsdelen...advies: zoek iemand die Kalium_GHB, of nog beter Calcium-GHB maakt -is goed voor je botten.
Snuifduif heeft elders een berekening gegeven, wat het keukenzoutgehalte is van NaGHB. Als ik een dosis neem waarin 2 gram GHB zit, krijg ik het equivalent binnen van 1,2 gram keukenzout. Drie doses per avond komt dan overeen met 3,6 gram `keukenzout´. Ongeveer de helft van wat een mens ongestraft per dag kan hebben.

Ik overweeg om over te stappen op K-GHB, want ik heb inderdaad een verhoogde bloeddruk :(
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB en hartproblemen?

Berichtdoor snuifduif » vr apr 20, 2012 11:08 pm

Docter_drugsfilosoof schreef:je neemt waarschijnlijk Natrium-GHB in....Van te veel natrium krijg je hoge bloeddruk en dus hartproblemen, waarschijnlijk had je ook tintilingen in je voeten of in andere lichaamsdelen...advies: zoek iemand die Kalium_GHB, of nog beter Calcium-GHB maakt -is goed voor je botten.


Ik weet niet of zulke hoeveelheden calcium goed zijn voor je botten.
Het beste is denk ik een halve liter natrium en een halve liter kalium ghb samengieten.
Zo krijg je van beiden niet teveel binnen.
Kaliumhydroxide verkopen ze volgens mij op wapwinkel
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken


Keer terug naar GHB

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron