Ik gebruik te veel en te vaak, vind ik zelf. Elke avond om de 2,5 uur, gemiddeld 3x per avond, al sinds een jaar of zoiets. Per dosis genoeg voor een bescheiden feelgood-sensatie.
Over die hoeveelheid en frequentie begon ik me dus zorgen te maken, gezien alle griezelverhalen hier en elders. Dus besloot ik om vandaag eens meteen helemaal niks te nemen. En nu zit ik angstvallig te wachten op de beloofde lichamelijke afkickverschijnselen.
Nop! Niks! Nada! Alleen een iets dronkener gevoel dan anders van de fles wijn die ik normaal op een avond wegkantel. Maar geen opgejaagd gevoel, geen hartkloppingen, geen aandrang om 112 te bellen.
Ook helemaal geen geestelijke smachting naar GHB. Apart hoor....
Wel ben ik nu stukken minder slaperig dan voorheen, toen ik regelmatig spontaan wegdutte in mijn stoel.
Nah, als ik niks meer van me laat horen dan ben ik vannacht roemloos ten onder gegaan aan de volgens alle donderpreken onvermijdelijke hartstilstand. Of zit ik morgen op de PAAZ met een psychose. Wordt vervolgd
Toegevoegd 6 april 1:15 u: Nog steeds geen lichamelijke of geestelijke dip. Zelfs geen dipje!
Toegevoegd 8 april 15:35 u: Tot dusver nog altijd geen griezelige gevolgen van mijn cold-turkey afkick. Ik mis het ook nauwelijks. Zou er iets met me aan de hand zijn?
Toegevoegd 10 april 11:09 u: Zelfs geen dramatische veranderingen in mijn slaapduur of -frequentie! Ik neem aan dat de gevarenzone nu wel achter de rug is. Eind goed al goed