Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

GHB op lijst harddrugs

Voor alles over GHB, in België ook wel "vloeibare xtc" genoemd.

GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Pff » di sep 06, 2011 10:25 am

"Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) zet de partydrug GHB op de lijst van harddrugs. Dat schrijft ze dinsdag aan de Tweede Kamer.

Ze hoopt dat plaatsing op de lijst met andere harddrugs als cocaïne en heroïne een duidelijke waarschuwing is aan consumenten over de risico’s van de drug.

GHB (gamma-hydroxyboterzuur) is een vloeibare drug die veel in het uitgaansleven wordt gebruikt. De drug geeft een euforisch gevoel maar vormt een groot risico voor de gezondheid."

Ik vind dit een goede maar toch kromme beslissing.
Qua effecten, verslavingsgevoeligheid etc. hoort GHB er zeker tussen te staan. Maar het is ook een lichaamseigenstof..
Reality is for people who can't handle drugs
Avatar gebruiker
Pff
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 216
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 4:18 pm

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Gonzo » di sep 06, 2011 11:32 am

Download hier de kamerbrief risicoschatting ghb van 06-09-2011...(pdf)

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2011.html
Laatst bijgewerkt door Gonzo op di sep 06, 2011 11:59 am, in totaal 1 keer bewerkt.
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor duplicity » di sep 06, 2011 11:34 am

Euhm... Duh.
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Avatar gebruiker
duplicity
Amoedergast
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1548
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 11:46 pm

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Dopey » di sep 06, 2011 1:21 pm

duplicity schreef:Euhm... Duh.


Dit.

Pff schreef: Maar het is ook een lichaamseigenstof..


Owja, dat is wel echt reden om het legaal te houden. :roll2:
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Azy » di sep 06, 2011 2:24 pm

nu pas, ze zijn ondertussen al lang over GHB aan het zagen, lijkt me ook maar een trage papiermolen om iets op de lijst te krijgen. Des te beter voor RC's?
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor SjitHeppens » di sep 06, 2011 2:54 pm

Interessant leesvoer, die risicoinschattingsrapportage. Voor GHB-adepten zoals ik dan he.

En ook fascinerend voor statistici. Er wordt bijvoorbeeld een innige relatie geconstateerd tussen GHB-verslaving en draaideurcriminaliteit. Maar wat blijkt? Als je door de politie wordt opgepakt en (zegt dat je) verslaafd bent aan GHB, durven ze je niet op te sluiten. Bang voor acute en mogelijk dodelijke ontwenningsverschijnselen. Dan word je dus "heengezonden", een duur woord voor vrijgelaten. Als zich dat op straat rondspreekt kun je op je vingers natellen dat binnen de kortste keren elke gearresteerde veelpleger zogenaamd verslaafd is aan GHB. En dat komt dan natuurlijk weer keurig terug in de statistieken :shock: :grin: :grin: :grin:
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor snuifduif » wo sep 07, 2011 12:43 am

Dat fragment vorige week ergens gezien.
Die minister zei: ghb bestaat uit schoonmaakmiddelen en ander chemische rommel, dat wil je toch niet in je lichaam hebben" :lol:
De onkunde van sommigen
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor SjitHeppens » wo sep 07, 2011 1:00 am

Nog maar enkele jaren geleden kon je GBL kopen voor een fractie van wat je nu betaalt, staat in dat rapport. En ook, dat de online verkopers jonge bedrijfjes zijn die niets met de schoonmaakbranche te maken hebben, hoewel de meeste bedrijfsnamen "clean" bevatten :D

Het zal nog wel even duren voordat de verkoop van GBL aan banden wordt gelegd, want dat moet in Brussel worden geregeld voor heel de Eurozone. Maar die "clean"bedrijfjes zien de bui hangen en willen nog even snel binnenlopen, dus reken er maar op dat de prijs van GBL binnenkort écht door het dak gaat. Waardoor die handel ineens óók interessant wordt voor de georganiseerde misdaad. Eeuwig zonde allemaal... :cry:
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Dopey » wo sep 07, 2011 4:24 pm

snuifduif schreef:Dat fragment vorige week ergens gezien.
Die minister zei: ghb bestaat uit schoonmaakmiddelen en ander chemische rommel, dat wil je toch niet in je lichaam hebben" :lol:
De onkunde van sommigen


Technisch gezien klopt die zin wel. Ik zou inderdaad geen schoonmaakmiddelen of andere chemische rommel in mijn lichaam willen hebben. Dat GHB niet zo schadelijk voor je lichaam is, is een ander verhaal.
Het suggereert alleen heel smerig iets anders.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Einstein » wo sep 07, 2011 11:03 pm

GHB bestaat niet uit schoonmaakmiddelen, het wordt gemaakt van schoonmaakmiddelen. Subtiel verschil. Verder wel lekker suggestief natuurlijk
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor MDMC » vr sep 09, 2011 8:28 pm

Dit gaat weer jaren duren ben ik bang voor.. :mrgreen:
go to the window, open it, then stick your head out and yell: I'M AS MAD AS HELL, AND I'M NOT GONNA TAKE THIS ANYMORE!


Make Raw not War
Avatar gebruiker
MDMC
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 910
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 4:40 pm
Woonplaats: De oudste stad van Nederland

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor Sublimo » vr sep 09, 2011 10:59 pm

Einstein schreef:Subtiel verschil.


The devil is in the details.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: GHB op lijst harddrugs

Berichtdoor egotripper » zo jun 10, 2012 9:25 am

Ik vind het wel begrijpelijk ergens, het is toch geen veilige drug vind ik hoor. Het wordt vaak gemaakt door mensen die er weinig verstand van hebben, vaak onzuiver en daarbij nog eens moeilijk te doseren.
Avatar gebruiker
egotripper
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 1:45 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar GHB

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner