Einstein schreef:Daarvoor moet je wel op redelijk hoge temperatuur voor langere tijd koken (kookpunt GBL: 204°C), maar dat kan inderdaad wel
Volgens mij klopt dat laatste niet, maar ik heb nu even geen zin om dat uit te leggen. Daarom maak ik maar weer reclame voor mijn formule, en de volgens mij eenvoudigste manier om daarmee de concentratie van in water opgeloste NaGHB te bepalen.supermario schreef:Nog een domme vraag. Als ik het gewicht weeg vooraleer ik het in de oven plaats, en daarna opnieuw het gewicht weeg. Kan ik hieruit dan afleiden hoe de concentratie is toegenomen? Bv. gewicht voor het opkoken = 200 gr, gewicht na het opkoken = 100 gr, dus concentratie is verdubbeld.
supermario schreef:Bv. gewicht voor het opkoken = 200 gr, gewicht na het opkoken = 100 gr, dus concentratie is verdubbeld.
Einstein schreef:supermario schreef:Bv. gewicht voor het opkoken = 200 gr, gewicht na het opkoken = 100 gr, dus concentratie is verdubbeld.
Dit klopt inderdaad niet, de formule van SjitHeppens is vermoedelijk een betere benadering, al blijft het een benadering. Eigenlijk zou er iemand vakkundig onderzoek moeten doen naar het verband tussen de dichtheid en de concentratie van GHB
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten