Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

2de keer paddo's kweken! GoldenTeacher...

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

2de keer paddo's kweken! GoldenTeacher...

Berichtdoor AltijdAnders » wo jul 10, 2019 11:55 pm

L.S.

De laatste tijd begon het toch allemaal wel weer een beetje te kriebelen: paddo's. In het verleden heb ik vrij vaak paddo's gedaan maar de laatste aantal jaren hoor je er vrij weinig over - daarnaast kende ik niemand die ze verkocht.

Wat natuurlijk ook meehelpt, is het fenomeen microdosing. Dit klinkt reuze interessant en iets waarmee ik zeker wil experimenteren (maar daar een andere thread over?).

Ik ben vanavond rond 20 uur begonnen met growen. Eerst natuurlijk even de habitat van mijn setje schoongemaakt - het staat op mijn kamer in de hoek, en daar vinden spinnetjes en andere onwenselijken het wel prettig om te verblijven.

In deze hoek moet ik wel opletten dat het raam niet teveel koude lucht aantrekt deze week. Ik heb zilverfolie om de kit gedaan zodat de stoelen vooral naar boven zullen groeien. Dit kan voorkomen dat je bij het oogsten kleine onvolgroeide paddenstoelen uit de zijkant moet verwijderen, voordat je opnieuw soakt voor een nieuwe flush.

Als laatste nog een paar benodigheden:
- Handschoentjes;
- Desinfectiespul;
- Thermometer*

*Vanuit mijn eerdere growlog heb ik geleerd;

PoisonDrink schreef:Laat ik het zo zeggen: Zolang je in je T-shirt kunt zitten op je kamer zonder het koud te krijgen, is het warm genoeg om paddo's te groeien. Temperatuur fluctuaties maken eigenlijk niet zo veel uit, een kamer gaat toch nooit overdreven hard afkoelen. En nogmaals, het is zomer. Je hebt écht géén fancy opstellingen nodig. Je maakt het moeilijker dan het is! :grin:

.
AltijdAnders
Newbie

Re: 2de keer paddo's kweken! GoldenTeacher...

Berichtdoor AltijdAnders » do jul 11, 2019 10:37 pm

Goedenavond,

Nadat ik mijn set lekker heb laten soaken, vond ik het bijna exact 24 uur later hoog tijd om het water eruit te laten. Nu kan het groeien beginnen.

Ik heb niet meer gekeken hoe het mycelium eruit zag onder de bovenste bruine laag. Geen onzuiverheden waren zichtbaar toen ik ‘m kocht, dus dat zal wel goed zitten.

Heb de kit in de filterzak gezet. Ik hou de zak juist nu in het begin even wat kleiner zodat het mycelium alvast wat aan zuurstof en de rest van de habitat kan wennen. Ook heb ik ‘m in de doos gezet – eigenlijk een beetje overbodig omdat er ook al aluminiumfolie om de set zit. Maar minder licht op de zijkanten van de substraat = minder vervuiling van de substraat door wildgroei.

Het is vandaag warmer dan gisteren, 25 graden volgens het nieuws. Ik maak me alleen wel nog een beetje zorgen over hoe de set zich gaat verhouden tot de tocht die toch wel door het open raam trekt. Misschien dat ik in de toekomst een ander plekje voor ‘m vind.

That’s it for now.
AltijdAnders
Newbie

Re: 2de keer paddo's kweken! GoldenTeacher...

Berichtdoor AltijdAnders » za jul 13, 2019 2:49 pm

Niet veel veranderd, dus wordt een korte update.

Heb de set op een aantal dekens gezet. Dit heb ik gedaan omdat de kit op de grond staat, direct boven de 2 koelste ruimtes in mijn huis, en ik toch een beetje angstig ben over de temperatuur in de kit zelf.
Ik heb een warmwaterkruik die ik er onder kan leggen (dit zal ik wellicht 's nachts doen als het enorm koud is). Hierdoor trekt warmte naar boven en neemt het geleidelijk aan weer af totdat de dag begint en de warmte 'natuurlijk' komt.

Dat gezegd hebbende; er is wel genoeg condensvorming en het ziet er naar uit alsof de set de luchtvochtigheid in zijn habitat voldoende reguleert.

Ik heb daarnaast even naar het weer gekeken en de komende kan het ’s nachts afkoelen tot 13 graden! Dit is wel veel te laag, minimaal 5 graden eigenlijk.
Rond de 17e zou het weer aan moeten trekken en wordt het tenminste overdag tussen de 23-28 graden – dat houdt ’s nachts dan ook wel aan.

Ik heb voor mezelf bedacht dat ik omstreeks de 17-07-2019, gezien de aantrekking van de warmte buiten, de eerste pins zal zien.

Als laatste een tip voor de lezers: in het begin wil je vanalles zo goed mogelijk proberen te regelen voor je setje omdat je je zorgen maakt. Net als ik nu doe. Let er alleen op dat je niet ‘teveel’ wil doen aangezien dit meestal averechts werkt. Build it and they will come.
AltijdAnders
Newbie

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek