De laatste tijd begon het toch allemaal wel weer een beetje te kriebelen: paddo's. In het verleden heb ik vrij vaak paddo's gedaan maar de laatste aantal jaren hoor je er vrij weinig over - daarnaast kende ik niemand die ze verkocht.
Wat natuurlijk ook meehelpt, is het fenomeen microdosing. Dit klinkt reuze interessant en iets waarmee ik zeker wil experimenteren (maar daar een andere thread over?).
Ik ben vanavond rond 20 uur begonnen met growen. Eerst natuurlijk even de habitat van mijn setje schoongemaakt - het staat op mijn kamer in de hoek, en daar vinden spinnetjes en andere onwenselijken het wel prettig om te verblijven.
In deze hoek moet ik wel opletten dat het raam niet teveel koude lucht aantrekt deze week. Ik heb zilverfolie om de kit gedaan zodat de stoelen vooral naar boven zullen groeien. Dit kan voorkomen dat je bij het oogsten kleine onvolgroeide paddenstoelen uit de zijkant moet verwijderen, voordat je opnieuw soakt voor een nieuwe flush.
Als laatste nog een paar benodigheden:
- Handschoentjes;
- Desinfectiespul;
- Thermometer*
*Vanuit mijn eerdere growlog heb ik geleerd;
PoisonDrink schreef:Laat ik het zo zeggen: Zolang je in je T-shirt kunt zitten op je kamer zonder het koud te krijgen, is het warm genoeg om paddo's te groeien. Temperatuur fluctuaties maken eigenlijk niet zo veel uit, een kamer gaat toch nooit overdreven hard afkoelen. En nogmaals, het is zomer. Je hebt écht géén fancy opstellingen nodig. Je maakt het moeilijker dan het is!
.