Ik ben vrij nieuw hier maar al enige tijd geinteresseerd.
Het leek mij leuk om een eigen teeltje met stoeltjes te starten dus zo gezegd, zo gedaan!
En aangezien ik het zelf zo leuk vind om andere grow-verslagen te lezen, hierbij mijn eigen.
Het gevoel dat een eigen teeltje geeft is toch wel heel leuk. Creation!
Nu heb ik gistermiddag een Cubensis B+ growkitje binnengekregen van Azarius.
Gelijk gesoaked en op een warm plekje laten broeden
In mijn enthousiasme vergat ik even te berekenen hoelaat het dan in de zak gezet moest worden. Dat bleek dus half 4 's nachts te zijn. Ah, wth. Dan blijf ik wat langer op
Aangezien ik de kans op contaminatie zo klein mogelijk wil houden (waarschijnlijk beetje overdone maargoed), gelijk maar wat voorzorgsmaatregelen getroffen; Alles klaarleggen, handjes, armen grondig wassen, latex handschoentjes aan, met alcohol bak ontsmet, alufolie eromheen, folie ontsmet en water afgieten. In de zak ermee, de deksel eraf. Dicht!
En voila! Een (hopelijk) potente growkit.
Ik vind het nu al leuk en kan niet wachten tot de eerste pins hun kopjes laten zien.
Nu staat hij in mijn kamer op een temperatuur van rond de 24 graden. Ik hoop dat ik het een beetje constant kan houden. Aangezien wij een redelijk oud huis hebben wordt dat met 30 graden buiten misschien een beetje een uitdaging. (ik moet de kweek een beetje covert houden)
Maar ik heb ideeen voor wanneer het toch niet te houden is.
LV is volgens mij aardig goed, condens is al te zien.
Mochten jullie opmerkingen, aanmerkingen of tips hebben? Altijd welkom.
Veel leesplezier!