Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor Peptalk » di apr 12, 2011 8:05 pm

project.groen schreef:de plek zelf, is zeer veilig. het ligt circe 100 meter van het spoor af, en je kunt er niet zomaar komen zonder een nat pak te krijgen. nu al in de lente kun je vanuit het spoor nix meer zien betreffende de groeiplek(ken) daar. dus ideaal.


Inderdaad, dat klinkt beter dan dat ik het eerst begreep!
de 5 die er al staan, staan idd in een soort van zandbak ja. ik heb een stuk van 1 m2 ongeveer uitgegraven. bovenste 15 cm waren wortels van riet en brandnetels enzo. dat was van dat bruine zand. daarna kwam klei. eerst donker klei, toen meer grijzig en bruinig. ik heb ergens ook gelezen dat klei een zeer vruchtbare grond is.


Dat bruine zand is waarschijnlijk wel goede grond.
De klei er onder is misschien vruchtbaar, maar de dichtheid ervan is te groot voor de cannabis wortels. Althans, zo heb ik dat ervaren. Ik had in de volle grond (klei) vorig jaar geen planten van drie meter, ze kwamen niet hoger dan 1.20.

in de zandbak heb ik een lading van ong 20 cm potgrond gedaan ( universele, hoe stom kan ik zijn:( )
( want bij de 2de lading 5 plantjes die nog op men vensterbank staan, gaat het veel beter met growzand van de shop)

Hoezo stom? Universele potgrond is in principe een goede basis om op te kweken.
Maar dan moet je dus wel toevoegingen geven zoals die kippenmestkorrels.
De grond van de growshop is voorbemest.
Maar je zegt dat je zaailingen het beter doen op de aarde van de growshop dan op normale potgrond? Dan hebben ze je waarschijnlijk zaai- en stekgrond mee gegeven.
Met voorbemeste grond kun je bij jonge plantjes namelijk last krijgen van overvoeding.

met direct in de grond stampen bedoelde ik eigenlijk of ik het miniplantje in de grond kan doen, zonder speciale zand/grond erbij te doen. dus gewoon alleen gebruik maken van de grond die al aanwezig is, omdat brandnetels het er ook erg goed doen.
of is het beter om een klein kuiltje te graven van 10 cm ofzo met een beetje vers growgrond erin, en dan de plant zen gang laten gaan?
desgewenst/desnoods knip /verwijder ik de omringde brandnetels, zodat men plantje de grond voor zichzelf kan gebruiken, zonder brandnetels die vocht enzo stelen:P

Dat kan wel ja. Maar met die klei op de spot zou ik er toch voor kiezen om je grond flink op te waarderen. Dat die vergelijking met: ''Brandnetels doen het er ook goed, dus wiet ook'' niet opgaat en waarom heb ik al eerder uitgelegd. En het is bewezen. De wortels zaten alleen in het bruine zand, tot op zo'n 15cm diepte.

Wat ik zou doen in jouw positie:
Geen grootte ''zandbak'' maken, maar aparte plantgaten.
Elk zo'n 20-30 liter, en dan vooral diep ipv. breed. Rondom wel goed al het onkruid verwijderen.
Daarna knikker je in die kuil een mix van 75% universele potgrond, 25% kokos, en per 10L aarde een half theekopje kippenmestkorrels.

met dat kippekorrels volg ik nog niet zo helemaal. heb daar weinig van gelezen tot nu toe namelijk.

Dan lees je niet genoeg, of alleen voor indoor kweken.
KippenmestKORRELS is een van de beste, meest gebruikte, en goedkoopste meststof voor wiet.
Het probleem is alleen dat je het wel in korrelvorm moet hebben (bij elk tuincentrum/doe het zelf zaak te krijgen), en dat het lang duurt voordat het daadwerkelijk voedingsstoffen gaat afgeven.

zodra ik heb uitgevist hoe ik fotos hier zet, zal ik eens een foto van de grond/klei laten zien.

Uploaden op tinypic of imageshack, of via de ''bijlage toevoegen'' knop.


ik moest er wel elke dag heen om 2 liter water met voeding te geven, anders ging het mis.

Elke dag voeding? Dat vind ik toch wel wat vreemd...Waarom? Welke voeding? En hoeveel?
2liter water per plant is niets. Een volwassen (lees 2-3meter) plant in de zomer slurpt er wel 50 weg.

heb ze om de zoveel tijd ook wel een iets grotere pot gegeven. mja niet genoeg. een grote fout die ik toen dus had gemaakt is denk ik, geen volle grond, maar een pot gebruikt.

Het enige wat mislukt was dus dat ze in plaats van drie, twee meter zijn geworden?

Voor je eerste keer 5/5 plantjes (en dan zeker stekjes) afbloeien terwijl je planten hebt van 2 meter klinkt toch al een oogst van minimaal een kilo. Da's toch zeker niet slecht???
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor project.groen » di apr 12, 2011 9:29 pm

hoi hoi,

ja idd, de wortels groeien maar tot zon 15-20 cm, en stoppen ong bij de klei. de klei laat ook veel minder goed water door.
de 5 stuks die er nu staan in de zandbak, die had ik eerst, vanaf 3 feb ofzo, in potje op vensterbank met normale universele binnen/buiten potgrond.
na 4 weken begonnen ze egt witte blaadjes te krijgen. ik maar googlen en googlen en kwam tot de conclusie dat de voeding in het zand op was. dus hup naar de growshop, en growvloeistif gekregen>>canna terre vegra voor groeien. daarna ging het beter, ze werden niet snel meteen groter/breder, maar begonnen wel weer gezonde kleine blaadjes te krijgen.
zoals iedereen wel weet, beginnen ( de meeste?) plantjes met 4 blaadjes boven, en dan wat lager op de steel 2 blaadjes, en enkele dagen later weer 2 blaadjes ietjes lager. nou, die 2de lading blaadjes, die begon dus te wit te worden, en heb ik eraf moeten halen. de bovenste begonnen ook toen, maar heb ze deels nog kunnen redden toen ik met groei spul begon.
waar ik nu dus bang voor ben, is dat in de zandbak waar ze nu staan, ze ook op een gegeven moment op het punt komen dat de zand voedingloos is. want dat is hetzelfde zand, en ze staan er nu 1 week in. vandaag nog geweest, en ze doen het op zich wel goed, lkkr veel kleine blaadjes op de kruin aant komen. maar de grootste blaadjes beginnen aan de punt een heel klein beetje wit te worden. dus ik ben bang voor ondervoeding in het zand. het gestorte zand in de zandbak is btw iets van 25/30 cm diep. daarna begint dus die klei.

de 5 op de vensterbank gaan volgens men planning over dik 2 weken naar buiten.
het idee van een diepe kuil graven vind ik wel ok, dus dat ga ik dan maar doen deze week, of volgende week.

als ik het goed begrijp dan ben ik dus eigenlijk telaat voor het opwaarderen van de grond van de 'nieuwe zandbak' mbv kippekorrels. zodat het goed effect heeft? hoelang duurt het normaal dan eigenlijk?
en wat bedoel je precies met kokos? in korrelvorm of poedervorm? en wat doet kokos precies in dit plaatje?
en met deze mix hebben de plantjes dus genoeg basisvoeding voor enkele maanden?:D of af en toe bijwateren met groeispul? ( groeispul meet ik precies af met wat op de fles staat natuurlijk. lang leven rekenen:D

als ik het dus goed begrijp zullen de wortels goed naar beneden groeien in een diepe kuil, en niet naar links/rechts.
maar krijg je dan geen wateroverlast als het goed heeft geregend? dat het water niet snel genoeg weg kan en dus de wortels te nat worden? ik merk nu al in de huidige zandbak dat het zand erg nat en pratserig kan worden.

hoe diep, maar ook hoe breed zal ik het gat maken voor 1 plant per gat?
moet ik de mix erg hard aanstampen? of gewoon erin laten vallen and thats it?
hoe diep/groot kunnnen de wortels worden?

bij de oogst van 2 jaar trug die in potten stonden, was de opbrengst in totaal 150 gram:P
komt omdat 2 planten op het iende gestolen werden, 1 een mannetje was, en de overige 4 flink spint hadden, en rot door vocht. dat had ik toendertijd flink onderschat, spint en rot. dus veel moeten weggooien helaas. maar ach, leren we van he.
Laatst bijgewerkt door project.groen op di apr 12, 2011 10:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
project.groen
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 90
Geregistreerd: ma apr 11, 2011 10:07 pm

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor project.groen » di apr 12, 2011 10:23 pm

heb nog even wat meer gezocht op kippenmestkorrels en cocos, want dat was new voor mij.
kan dit dus met gemak kopen overal hier in de buurt:D
bij het mixen en de verhoudingen van de ingredienten ( alsof je kookt lol) dan als eenheid gram nemen?
in de potgrond die ik van de growshop heb, zit, op het blote oog en google te zien in:
zand:D
perliet ( kleine korrels van vulkanen of iets)
growshop zegt dat dit voeding geeft voor 3-4 weken.
dus als de mix die jij voorstel veel langer voeding geeft, dan ga ik snel mixen:D
project.groen
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 90
Geregistreerd: ma apr 11, 2011 10:07 pm

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor PoisonDrink » di apr 12, 2011 11:02 pm

project.groen schreef:perliet ( kleine korrels van vulkanen of iets)


Perliet heeft volgens mij ongeveer dezelfde werking als vermiculiet. Dat wordt ook veel gebruikt voor paddo growboxen en dergelijke. Het dient om water te absorberen en traag terug af te geven aan de omgeving (het omliggende zand). Kan ook dienen om de grond wat luchtiger te maken dacht ik.

Mijn vriendin is onlangs vermiculiet gaan kopen, en zegt dat ze daar ook perliet verkochten. Dat was in een terrariumwinkel. Nu begrijp ik niet goed of dat je zelf een mix gaat maken met deze ingrediënten, maar dan heb je toch al een idee waar te zoeken moest je het zelf gaan doen. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor project.groen » wo apr 13, 2011 1:07 pm

kheb een winkel gevonden hier in de buurt waar ze plagron batmix verkopen, voor de gehele cycles. dus dan ga ik me daar es op focussen:P perliet kon ik ook vinden, maar kippenmestkorrels niet, alleen gemixt met koemestkorrels. dus toen gezocht op kant en klare en dat was dus de batmix:D als het goed is zit daar alles in. de verkoper zei wel via de phone dat ik er een klein beteje cocos doorheen kon mengen. zometeen eens de bus pakken en de zakken gaan kopen;)
project.groen
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 90
Geregistreerd: ma apr 11, 2011 10:07 pm

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor Peptalk » wo apr 13, 2011 8:22 pm

Pff, ben ff te :stoned: om alles netjes te gaan quoten, daar benk niet zo'n kei in namelijk...

Batmix is goede (en relatief dure)grond, met vleermuizenpoep inplaats van kippenstront.
Maar als het voor jou betaalbaar is, dan kun je die ook nemen en zoals de verkoper al zei wat kokos door mengen. Dit doe je niet voor voedingsstoffen, maar voor luchtigheid. Cannabis houdt namelijk van luchtige grond, geen klei dus.
In die grond van de GS die je nu hebt zit als het goed is wel wat meer in dan alleen zand(wat heb je toch met zand? Dat ligt op't strand, en kun je niet op kweken. Op aarde of grond wel.)
Die perliet zorgt zoals poisondrink al zegt alleen voor dat het water wat beter vast gehouden word.

De wortels groeien officieel horizontaal, maar de penwortel groeit verticaal.
Maar ook de horizontale wortels zullen een stuk dieper zitten dan dat bij de brandnetel het geval is, vandaar.

Ik graaf plantgaten meer op gevoel en in Liters.
Meestal tussen de 25-50 liter per plantgat. Als je goed in wiskunde bent kun je precies uitrekenen hoeveel cmXcmXcm dat is. De grond gooi je er gewoon in, met een hoopje erop.
Daarna plantje erin, en goed bewateren. Niks aandrukken oid.
De (pen)wortel is meestal anderhalf keer de lengte van de plant.
Dus een plant van 3 meter, heeft een penwortel van ongeveer 4,5 meter.
Afhankelijk van de grootte van de plant zou ik qua wortels een diameter van ongeveer 2/3 meter nemen. Maar da's een gok!

Als je in België woont kun je kippenmestkorrels inderdaad alleen gemengt met koemestkorrels kopen. Is ook geschikt, maar zoals ik al zei een beetje laat. Die korrels kun je toch het beste minimaal 3 maanden voor dat de plantjes erin gaan voorbereiden.

Dat jouw plantjes al voedingstekorten vertonen na een paar weken vind ik erg vreemd.
Ik heb vorig jaar op universele potgrond heel de zomer gekweekt ( vanaf mei tot eind oktober) en heb alleen vanaf bloeiweek 3 tot bloeiweek 7 canna flores gegeven..
Maar goed, als het na het bijvoeden wegtrok is het goed lijkt me.

Je uitleg over hoe plantjes groeien klopt niet helemaal.
Bij mij beginnen ze toch echt altijd met 2 blaadjes (zoals de meeste plantjes, maar lang niet allemaal). Daarna beginnen er niet steeds van onder 2 blaadjes bij te komen, maar van boven.

Over je oogst van vorig jaar: Ja rot is in Nederland een van de vervelendste problemen voor kwekers. Je hebt vele andere problemen doorstaan, en opt einde van de rit verrot alles.
Daarvoor kun je misschien ook beter geen (commerciele) stekjes nemen maar buitensoortjes die vroeger afbloeien dan al die binnengrow strains.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor project.groen » wo apr 13, 2011 8:37 pm

wederom weer goede info:D
thnx daarvoor:D
jah die 5 stuks die ik had waarvan de blaadjes eraf moesten omdat ze zompleet wit waren, die kregen volgens mij geoown zijblaadjes/stengeltjes op de steel, ietjes lager. vandaar ook dat ik het zo uitlegde.
de grond waar de 5 op de vensterbank atm instaan, is, heb ik ff gecheckt op de zak haha, plagron grow mix.
dus deze is goed voor de eerste 3 weken.
volgende week eens wat zakken plagron batmix halen en cocos en wat gaten graven.
ik had dus in gedachten. gaten van ong 60-80 cm diep en zon 20 cm diameter. lijkt me rond de 30-35 liter.
miss dat ik die die er nu al staan, deze maand uit de zandbak haal en ook omzet naar plagron grond in diepe kuilen.
maar wat ik me nog afvroeg, krijg je geen waterkuil met pratserig grond als het goed heeft geregend? of maakt dit niets uit voor de plantjes?

grtjs
project.groen
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 90
Geregistreerd: ma apr 11, 2011 10:07 pm

Re: De guerrilla gids. Alles wat je moet weten als beginner.

Berichtdoor Peptalk » wo apr 13, 2011 11:26 pm

Waarom zou je wateroverlast krijgen?
Als je spot daar normaal geen last van heeft, dan heeft je plantgat dat ook niet hoor.
Juist dat luchtige mengsel zorgt ervoor dat het water veel sneller wegzakt i.t.t. de klei.
Als je weet dat het wel te nat gaat worden (wat absoluut niet goed is voor je plantjes) kun je voor een andere spot of kweken in potten kiezen.

Afmetingen van plantgaten lijkt me goed, hoewel je met 20cm doorsnee weinig ruimte hebt om een 80cm diep te komen.. Maar da's afhankelijk van je spitgerei natuurlijk.

Ik zou die planten die nu al staan niet meer gaan ''verpotten'', hun wortelstelsel en vooral die belangrijke penwortel (mits het zaadplantjes zijn, weet ik even niet meer..) zul je dan beschadigen.
Gewoon laten staan en er nog wat koe/kippenmestkorrels overheen (voor later in't seizoen) en evt. wat NPK korrels (geeft iets sneller voedingsstoffen af). Klooien met vloeibare voeding is in de volle grond niet te doen. Alles zakt zo diep de grond in na een flinke regenbui.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner