On demand een growlog, om mijn spam in het paddo's diagnosetopic tegen te gaan

Type: Growbox
Soort: Ecuadoriaans
Groeitijd: ~3 weken
Oogst: ~4 porties (10gr droog)
Soaken: 1x 24 uur, daarna 12uur
Eerste flush
Mooie doos vol. Wel veel en hoge witte haartjes, dit komt door hoge vochtigheid. Op zich geen probleem maar ik had niet één keer per twee dagen hoeven bewateren.

Veel kleintjes die aan de zijkant groeien en nooit zullen uitgroeien. Een rotwerk om ze eruit te krijgen; dit door middel van een gesteriliseerde pincet.

Geplukt en aan 't drogen. Dit duurde ongeveer een week. Een keer in de paar dagen even omdraaien en/of nieuw papier; ze plakken best snel vast.

Eerste flush is medemogelijk gemaakt door de mental support van PoisonDrink en anderen

Ik heb al een theetje getrokken uit ongeveer 1.5-2gr droog en 't waren zes uur die best te genieten waren!
Tweede flush
Ik heb van de vorige flush geleerd dat er beter afdekking op de zijkant kan zitten om die zijkant groeiers tegen te gaan. Een mooi bakkie met aluminiumfolie. Dit keer maar ~12uur soaken.

Het begint zeker goed op een gek donker plekje na.

Ze worden groter

NOG groter!

En toen, op een donkere aprilnacht, is er een ongeïdentificeerde grijze massa ontstaan

Nood, alarm, help! Grijze kek! Het gaat om Cobweb, dit komt door te hoge luchtvochtigheid. Ook zijn sommige 'caps' te lang nat geweest en zijn daardoor licht gecontamineerd.
Deze flush is dus iets minder blij maar door elke dag een goed muziekje op te zetten hoop ik dat ze toch alle nadelen die ze ondervinden in voordelen weten om te zetten.

Ik stop in ieder geval even met bewateren! Dat schijnt deze tweede flush bijna niet nodig te zijn
Er is weer wat leven in de flush. Sommige paddeau's zien er een stuk gezonder uit maar er is nog steeds cobweb en wat ongemotiveerde shrooms.

De volgende foto is ruwweg 6 uur later genomen. Er zijn nu een paar explosief groeiende gezonde paddeau's aan 't werk. De rest lijkt alleen echt... tja...dood? Het zou erg jammer zijn als dit zo is, gezien hoe vol de bak zit zou dit een MEGAflush zijn geworden. Maar goed, van fouten leren we

Ik heb de ene shroom die al lang was en waarvan de steel kapot ging, de kap open, eruit gehaald. Nu staat nog een stukje van de stam maar aangezien ik heel binnenkort toch ga oogsten trek ik de rest er dan ook uit.

Overnachts zijn de gezonde paddeau's nog verder gegroeid en al hebben deels al sporen laten vallen! Tijd om te plukken wat er te redden valt dus!

De magere oogst. Links is gezond, rechts is onbekend. Van 't zelfde soort gruis heb ik 't boven beschreven theetje getrokken, dus misschien is het rechtse gedeelte daar in ieder geval nog goed voor!

Aaah... En het Cobweb, het gaat niet vanzelf weg! T'is nu Pasen, dus dinsdag kan ik waterstofperoxide (3%) halen bij de drogist. Dit spul spuit je op de hele oppervlakte en waar Cobweb zit zal het direct wegbranden (schijnt een sissend geluid bij te komen).

Misschien heb ik de komende dagen ergens tijd om een theetje te proberen maar aangezien 't nog even hard studeren is blijven de grote trips uit