Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Eerste buitenkweek

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » za jul 04, 2015 2:44 pm

Hallo,

Ik wil voor het eerst buiten een paar plantjes neer zetten, Nu heb ik al seeds en potgrond gehaald:

Seeds: northern light autoflower
Potgrond: DCM Groente en kruiden (100 dagen voeding) (30L)
Tuin riching: West/ZuidWest (Grote open tuin dus genoeg zonlicht)

Nu heb ik een paar vraagjes.

Is deze potgrond goed genoeg? of moet ik nog andere dingen halen?
Moet ik de seeds eerst laten ontkiemen of kan ik het zo in een 20L pot doen met de Potgrond er bij

Zijn er nog andere dingen die ik moet weten voordat ik ga beginnen?



UPDATE: Eerste foto!

Origineel
Laatst bijgewerkt door GeenNaam op ma jul 13, 2015 7:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor snuifduif » za jul 04, 2015 4:19 pm

Je bent véél te laat daar voor.
Wachten tot volgend jaar en dan in april beginnen met ontkiemen
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » za jul 04, 2015 4:29 pm

snuifduif schreef:Je bent véél te laat daar voor.
Wachten tot volgend jaar en dan in april beginnen met ontkiemen


Ben al 2 seeds aan het ontkiemen.... Want vorige maand was nog echt kut weer. Is er echt geen kans meer dat het nog gaat werken of?
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor Poseidon » za jul 04, 2015 5:44 pm

Als we een Indian Summer krijgen is er kans op een mooie oogst mister nobody :smokin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » za jul 04, 2015 6:17 pm

Poseidon schreef:Als we een Indian Summer krijgen is er kans op een mooie oogst mister nobody :smokin:


Ik ga het gewoon proberen :P Mischien heb ik geluk, Anders next year beter
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor snuifduif » za jul 04, 2015 6:24 pm

Als je ze nu nog moet ontkiemen dan is het wel erg laat.
Het duurt zo een maand voor ze van zaadje naar fatsoenlijk plantje zijn, dan zitten we al in augustus. Dat is eigenlijk de bloei periode.

Ik denk dat je geluk hebt als je er een gram of 5 per plant af haalt als ze de sterke zon al overleven. Want ze zijn nu nog ontzettend klein en teer en kunnen sterke zon niet aan
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor Try-out » za jul 04, 2015 11:52 pm

Helemaaaal niet te laat!

Autoflower kan nog prima!!

Negeer de andere posts aub! Autoflower mag vanaf dag 1 zelfs op 12-12 qua licht dus je hebt nog RUIM de tijd.
En een maand vanaf zaad tot plant ... Wat een onzin! Mijn planten zijn van 15 mei. Daarvoor is nog een risico! Geen IJsheiligen geweest... En gemiddeld (geen grapje maar foto was te groot om te posten) 1.45m..
Try-out
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: vr apr 10, 2015 11:03 am

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » zo jul 05, 2015 12:58 am

Try-out schreef:Helemaaaal niet te laat!

Autoflower kan nog prima!!

Negeer de andere posts aub! Autoflower mag vanaf dag 1 zelfs op 12-12 qua licht dus je hebt nog RUIM de tijd.
En een maand vanaf zaad tot plant ... Wat een onzin! Mijn planten zijn van 15 mei. Daarvoor is nog een risico! Geen IJsheiligen geweest... En gemiddeld (geen grapje maar foto was te groot om te posten) 1.45m..


Hmmmmm. Ik probeer het wel gewoon :P Ik zal wel een Foto dagboek maken hier op DF
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » zo jul 05, 2015 1:09 am

snuifduif schreef:Als je ze nu nog moet ontkiemen dan is het wel erg laat.
Het duurt zo een maand voor ze van zaadje naar fatsoenlijk plantje zijn, dan zitten we al in augustus. Dat is eigenlijk de bloei periode.

Ik denk dat je geluk hebt als je er een gram of 5 per plant af haalt als ze de sterke zon al overleven. Want ze zijn nu nog ontzettend klein en teer en kunnen sterke zon niet aan


Ik kan er altijd wat overheen maken dacht il
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor Perry » zo jul 05, 2015 1:23 am

Try-out schreef:Helemaaaal niet te laat!

Autoflower kan nog prima!!

Negeer de andere posts aub! Autoflower mag vanaf dag 1 zelfs op 12-12 qua licht dus je hebt nog RUIM de tijd.
En een maand vanaf zaad tot plant ... Wat een onzin! Mijn planten zijn van 15 mei. Daarvoor is nog een risico! Geen IJsheiligen geweest... En gemiddeld (geen grapje maar foto was te groot om te posten) 1.45m..

Er is een verschil tussen kweken en kweken. Een auto flower is een leuk energie arm projectie, maar een echt goede, lekkere, sterke en grote plant kost heel wat meer tijd, moeite en precisie. Dan heb je uiteindelijk een ziek grote opbrengst en heb je een kindje grootgebracht.

Maar ook bij een auto flower kan genoeg misgaan, het grootste verschil is alleen dat een auto flower in zekere zin in voorgeprogrammeerd van/tot wanneer hij groeit en wanneer hij bloeit. Onafhankelijk van zijn grootte en gezondheid. Met dit warme en extreme weer zou ik denken dat je ook een auto flower erg precies moet verzorgen. Veel water en niet in volle zon (of voeding geven, maar dat mag geloof ik officieel niet.)

Ach, veel verstand heb ik er ook niet van. Een maat van me heeft vroeger twee keer 3 planten grootgebracht met veel teveel inzet. Kwam ook een gigantische oogst vanaf echt niet normaal. Ik hoorde er vaak verhalen over en dit is een beetje t idee wat ik er nu bij heb. Correct me if I'm wrong.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » zo jul 05, 2015 2:19 am

Zal ik ze anders 2 weken binnen bij het raam zetten? Want we hebben van die zon werende folie (50% minder zon kracht)
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor Hassan » zo jul 05, 2015 6:33 am

achter die folie gaan ze wss strekken, je kunt ze dan beter opkweken onder een tl balk en buiten zetten wanneer de zonkracht wat minder is en dat rustig opbouwen.
Hassan
Offline
 

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor Try-out » zo jul 05, 2015 9:19 am

Check eens jointjedraaien via Google. Daar kom je genoeg verslagen tegen. Iig niet achter glas of folie nee dan strekken ze (langgerekte slappe planten) volle zon is prima mits voldoende water en je ze buiten opkweekt. Van binnen naar buiten zijn ze het niet gewend en verbrand je blad.

Autoflower is inderdaad HEEL anders dan regulier of gefeminiseerd. Veeeeel minder opbrengst. Wel een uitkomst als je reguliere planten in mei dood zijn gegaan door bv hagel, moordlustige kat (houden ook van jonge wietplantjes) etc.. Verder snap ik niet waarom mensen autoflowers nemen...
Try-out
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: vr apr 10, 2015 11:03 am

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor snuifduif » zo jul 05, 2015 11:28 am

Try-out schreef:Helemaaaal niet te laat!

Autoflower kan nog prima!!

Negeer de andere posts aub! Autoflower mag vanaf dag 1 zelfs op 12-12 qua licht dus je hebt nog RUIM de tijd.
En een maand vanaf zaad tot plant ... Wat een onzin! Mijn planten zijn van 15 mei. Daarvoor is nog een risico! Geen IJsheiligen geweest... En gemiddeld (geen grapje maar foto was te groot om te posten) 1.45m..

Nu alleen nog auto flower zaden regelen :#:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor Try-out » zo jul 05, 2015 11:43 am

GeenNaam schreef:Hallo,

Ik wil voor het eerst buiten een paar plantjes neer zetten, Nu heb ik al seeds en potgrond gehaald:

Seeds: northern lightautoflower
Try-out
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: vr apr 10, 2015 11:03 am

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » zo jul 05, 2015 3:15 pm

Ano schreef:achter die folie gaan ze wss strekken, je kunt ze dan beter opkweken onder een tl balk en buiten zetten wanneer de zonkracht wat minder is en dat rustig opbouwen.



We hebben ook een 250Watt broedlamp (Met soort van rood licht) Zou dat werken? Want dan zet ik het gewoon binnen onder die lamp.
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor snuifduif » zo jul 05, 2015 4:34 pm

Volgens mij zitten die aan het verkeerde eind van het spectrum, maar weet het niet zeker
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » zo jul 05, 2015 4:44 pm

heb heb hem gewoon buiten neergezet ik zie wel wat het wordt :P
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm

Re: Eerste buitenkweek

Berichtdoor GeenNaam » ma jul 13, 2015 7:43 pm

Heb hier de eerste foto:



Origineel
GeenNaam
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: za jul 04, 2015 2:40 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner