Thanks for reading!
Dit wordt mijn eerste kweek ooit, eerste topic ooit en ik heb er goede moed in!
Foto's komen morgen.. Was vandaag vergeten foto's te maken
Laten we beginnen,
De SpotIk heb al even geleden een hele mooie spot gevonden.
Véél zon, geen mensen en een rivier op ongeveer 25 meter(De rivier is niet bevaarbaar voor kleine boten dus ook geen pottekijkers vanuit het water)
130 [1600x1200].jpg
De zaadjesIk heb een 20-tal Power Plant zaadjes. Omdat ze al redelijk oud zijn had ik schrik dat ze nietmeer gingen ontkiemen. Maar wie niet waagt, wie niet wint!
IMAG0174.jpg
Het ontkiemenIk heb 4 zaadjes in een potje met water gestoken voor ongeveer 4-5 dagen. Na deze periode was er maar 1 zaadje ontkiemd dus om het sneller te laten gaan heb ik nog 4 zaadjes in watten gelegd en nat gemaakt.
De wattenmethode werkte stukken beter, er was na 1 dag al 1 zaadje ontkiemd
IMAG0172.jpg
Het plantenDe 2 best ontkiemde zaadjes ben ik maar gaan planten dan!
Normaal zou ik een put opgevuld hebben met potgrond maar door omstandigheden (examens) kon ik niet aan mijn (gratis) zak potgrond komen en ik had ook geen tijd om snel een nieuwe zak aarde te gaan kopen..
Dus moest ik maar de grond die daar aanwezig was gebruiken. Ik heb een putje uitgegraven van ongeveer 50x25cm groot en 40cm diep. Ik heb nog een andere put gegraven waar ik de aarde van zou gebruiken om mijn putje op te vullen.
Toen alles klaar was heb ik met mijn vinger 2 gaatjes gemaakt in de grond van 1-2cm diep en de zaadjes met het worteltje naar beneden erin gestoken. Daarna nog wat water geven en klaar!
Nu hopen dat alles goed gaat.
Updates en foto's volgen
Blessings
Run run run, as fast as you can. You can't catch me, I'm the green green man!