Peptalk schreef:Naar mijn weten is het gedoogd om 5 cannabis planten zonder hulpmiddelen op te kweken, mits je sociale omgeving daar geen last van onder vindt.
Maar als je natuurlijk meer dan 2kg wiet oogst, kun je dat lastig als kweken voor eigen gebruikt zien.
Uit mijn ervaring afleidend is dat wanneer je geen 5 bomen neerplant, maar het bij gewoon bij bescheiden planten houdt, en je verder niet ''professioneel'' opstelt in het kweken ervan je niet strafrechtelijk vervolgd kan worden.
Het gedoogbeleid houdt wel in dat wanneer er een klacht over komt, en de politie komt langs dat je ze wel kwijt bent. Ook kan er (ik weet dan niet of dit alleen geldt wanneer er sprake is van een officiele klacht van bijv. buren) een proces verbaal opgemaakt worden. Uit mijn omgeving hoor ik het bedrag 500euro hierin vaak passeren.
Aangezien er nu sprake is van strafbeschikkingen (straffen ''uitgedeeld'' door de officier van justitie ipv. een rechter, deze nieuwe wet is dacht ik sinds...1 februari aangenomen) kan dit veranderd zijn.
Deviance schreef:Als je wat specifieke vragen hebt wil ik die best voor je stellen aan mensen die er echt verstand van hebben
Wise Explorer schreef:DE vraag is eigenlijk:
Is het legaal om 5 wietplanten te laten groeien in jou tuin (eigen grond) met een opbrengst van 2 kg als geen andere mensen heir overlast van hebben?
Dat zou namelijk awesome zijn .
PoisonDrink schreef:http://www.drugsforum.info/viewtopic.php?f=24&t=1830
Wise Explorer schreef:Ik denk dat ongeveer iedereen wie op dit forum zit wel plantjes zet
PoisonDrink schreef:Wise Explorer schreef:Ik denk dat ongeveer iedereen wie op dit forum zit wel plantjes zet
Ik niet, toch geen wietplantjes. En volgens mij de meeste andere mensen ook niet hoor.
psychedelicious schreef:3 plantjes in de achtertuin kunnen de hele tuin laten ruiken
Peptalk schreef:Das 4.1 gram per dag. Als je alleen bent.
Wanneer je in dat pand met z'n 2en woont is het 2 gram buitenwiet per dag.
Das 4 jointjes per dag, opzich niet heel onredelijk vind ik.
Peptalk schreef:Wanneer je echt de ruimte, middelen en kennis hebt is een kilo per plant haalbaar.
Dreuge schreef:PoisonDrink schreef:Doe jij een halve gram in één joint?
Ik vind dat ook nogal veel, maar het is natuurlijk wel buitenwiet.
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten