Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Wise Explorer » do apr 21, 2011 2:19 pm

Beste telers,

Het gedoogbeleid is een pain-in-the-ass als je iets concreets wil weten over de werkelijke strafbaarheid van het gedoogbeleid. Ik wil slechts weten of 5 planten zijn toegestaan indien men geen gebruik maakt van officiële hulpmiddelen zoals UV-lampen, de sociale omgeving geen stankoverlast heeft. Als dan toch nog iemand klaagt en de politie komt, kan ik ze dan vriendelijk afstaan aan de politie zonder een boete of een schikken te krijgen?

Er zijn wilde kreten op internet te vinden dat er een maximale hoeveelheid aan nat gewicht van toppen aan die wietplanten is, waardoor je alsnog een boete zou krijgen. Dit zou bijvoorbeeld het aantal planten kunnen inperken waardoor men bij grote hoeveelheden toppen minder wietplanten gedoogd. Is dit gegeven waar?

Nu heb ik zelf ook een hekel aan mensen die hun research niet goed uitvoeren, dus hieronder heb ik mijn redenering waardoor ik tot de conclusie kom dat ik altijd safe zit dat als ik 5 plantjes heb die onder de 2180 gram nat gewicht zit ik geen schikking of boete krijg.

In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen zonder het gebruik van groeilampen wordt gerekend tot niet bedrijfsmatige teelt (zie opiumwet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/g ... 19-04-2011). Dit is een strafbaar feit maar wordt niet vervolgd door de rechter. Er is een artikel van een rechtszaak waar kort samengevat een teler zijn 5 planten heeft afgestaan aan de politie en geen boete heeft gekregen door het gedoogbeleid. Oorspronkelijk had deze persoon een werkstraf van 60 uren maar na hoger beroep is hij vrijgesproken. Deze uitspraak heeft plaatsgevonden op 17 december 2008.

Een samenvatting van dit artikel is (http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=bg7141):
“Gedoogbeleid. Openbaar Ministerie niet ontvankelijk in de strafvervolging ter zake van het telen c.q. aanwezig hebben van niet meer dan vijf hennepplanten en 2180 gram hennep, nu aangenomen moet worden dat de losse hennepproducten van diezelfde planten afkomstig zijn.”

Persoonlijk vind ik een leuk citaat:
“Anders dan de advocaat-generaal is het hof van oordeel - in aanmerking nemende, zoals hiervoor overwogen, dat de door het openbaar ministerie opgestelde en openbaar gemaakte beleidsregels geen verdere details bevatten ten aanzien van bijvoorbeeld de omvang van de door het telen van niet meer dan vijf hennepplanten te verkrijgen hoeveelheid afgescheiden hennepproducten – dat een burger, die er op mag vertrouwen dat de overheid niet strafrechtelijk optreedt tegen het bezit van niet meer dan vijf hennepplanten, er in redelijkheid ook op mag vertrouwen dat niet strafrechtelijk wordt opgetreden tegen het bezit van het van diezelfde planten afgescheiden hennepproduct.”

De grote vraag is nu, sta ik in mijn gelijk?

Alvast bedankt :beer: ,
Wise Explorer

PS: Ik weet niet of ik wel goed zit met het onderwerp over de wetgeving van het gedoogbeleid in de kweek- en crea- hoek, maar desalniettemin interessant voor de gemiddelde teler.
Wise Explorer
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do apr 21, 2011 2:07 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Sodagod » do apr 21, 2011 4:54 pm

Zeer interessant topic!

Wat je zegt zal waarschijnlijk over het gedoogbeleid in Nederland gaan, maar weet je misschien iets meer over het 'gedoogbeleid' van België? Iedereen die ik spreek zegt er iets anders over.
Good luck met je gelijk of ongelijk te zoeken :grin:

Peace :stoned:
Run run run, as fast as you can. You can't catch me, I'm the green green man!
Avatar gebruiker
Sodagod
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 227
Geregistreerd: do maart 03, 2011 7:35 pm
Woonplaats: Zion

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » vr apr 22, 2011 4:16 am

Naar mijn weten is het gedoogd om 5 cannabis planten zonder hulpmiddelen op te kweken, mits je sociale omgeving daar geen last van onder vindt.

Maar als je natuurlijk meer dan 2kg wiet oogst, kun je dat lastig als kweken voor eigen gebruikt zien.

Uit mijn ervaring afleidend is dat wanneer je geen 5 bomen neerplant, maar het bij gewoon bij bescheiden planten houdt, en je verder niet ''professioneel'' opstelt in het kweken ervan je niet strafrechtelijk vervolgd kan worden.
Het gedoogbeleid houdt wel in dat wanneer er een klacht over komt, en de politie komt langs dat je ze wel kwijt bent. Ook kan er (ik weet dan niet of dit alleen geldt wanneer er sprake is van een officiele klacht van bijv. buren) een proces verbaal opgemaakt worden. Uit mijn omgeving hoor ik het bedrag 500euro hierin vaak passeren.
Aangezien er nu sprake is van strafbeschikkingen (straffen ''uitgedeeld'' door de officier van justitie ipv. een rechter, deze nieuwe wet is dacht ik sinds...1 februari aangenomen) kan dit veranderd zijn.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Wise Explorer » vr apr 22, 2011 3:05 pm

Peptalk schreef:Naar mijn weten is het gedoogd om 5 cannabis planten zonder hulpmiddelen op te kweken, mits je sociale omgeving daar geen last van onder vindt.

Maar als je natuurlijk meer dan 2kg wiet oogst, kun je dat lastig als kweken voor eigen gebruikt zien.

Uit mijn ervaring afleidend is dat wanneer je geen 5 bomen neerplant, maar het bij gewoon bij bescheiden planten houdt, en je verder niet ''professioneel'' opstelt in het kweken ervan je niet strafrechtelijk vervolgd kan worden.
Het gedoogbeleid houdt wel in dat wanneer er een klacht over komt, en de politie komt langs dat je ze wel kwijt bent. Ook kan er (ik weet dan niet of dit alleen geldt wanneer er sprake is van een officiele klacht van bijv. buren) een proces verbaal opgemaakt worden. Uit mijn omgeving hoor ik het bedrag 500euro hierin vaak passeren.
Aangezien er nu sprake is van strafbeschikkingen (straffen ''uitgedeeld'' door de officier van justitie ipv. een rechter, deze nieuwe wet is dacht ik sinds...1 februari aangenomen) kan dit veranderd zijn.


@Peptalk
Een proces verbaal krijgt je pas als jij weigert de wietplanten uit te trekken als de politie jou dat beveelt toch? Dan zou idd hoge boetes kunnen krijgen.
Wat zou het eigenlijk uitmaken dat er nu officieren van justitie straffen uitdelen i.p.v. rechters (strafbeschikking)? Verandert dit dan de inhoud van het gedoogbeleid?
Wise Explorer
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do apr 21, 2011 2:07 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Deviance » vr apr 22, 2011 5:20 pm

Als je vijf plantjes kweekt en geen overlast veroorzaakt gebeurt er helemaal niets en word je zeker niet strafrechterlijk vervolgd. Wat peptalk zegt klopt volgens mij dus wel.


Een strafbeschikking van de OvJ mag je uiteraard weigeren, je komt dan gewoon voor de rechter. Lijkt me niet dat dit verder iets veranderd aan het gedoogdbeleid.


Hoe het verder allemaal precies zit, dunno, ben nog maar eerste jaars rechtenstudent :P. En het gedoogbeleid is gewoon vaag, volgens mij staat er in de Opiumwet ook helemaal niets over een maximum aantal van 5 plantjes en blijkt dat alleen uit de rechtspraak. Als je wat specifieke vragen hebt wil ik die best voor je stellen aan mensen die er echt verstand van hebben :D
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 5:46 pm

Deviance schreef:Als je wat specifieke vragen hebt wil ik die best voor je stellen aan mensen die er echt verstand van hebben :D


Ga je ze dan aan je prof. stellen? :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Wise Explorer » di apr 26, 2011 2:20 pm

DE vraag is eigenlijk:
Is het legaal om 5 wietplanten te laten groeien in jou tuin (eigen grond) met een opbrengst van 2 kg als geen andere mensen heir overlast van hebben?

Dat zou namelijk awesome zijn :smokin:.
Wise Explorer
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do apr 21, 2011 2:07 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » di apr 26, 2011 8:22 pm

Lol, kijk wat er vandaag op het forum is gepost:

http://www.drugsforum.info/viewtopic.php?f=24&t=1830

Je antwoord.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » wo apr 27, 2011 3:15 pm

Wise Explorer schreef:DE vraag is eigenlijk:
Is het legaal om 5 wietplanten te laten groeien in jou tuin (eigen grond) met een opbrengst van 2 kg als geen andere mensen heir overlast van hebben?

Dat zou namelijk awesome zijn :smokin:.


Nee het is niet legaal, het word gedoogd.


Kijk daar hebben we wat aan!
Dan lijkt het dat justitie toch niet echt mee gaat met het verrechtsen van het kabinet..
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Wise Explorer » wo apr 27, 2011 3:53 pm

@Poisondrink
YEAH! Bedankt voor je doorverwijzing. Eindelijk een antwoord :beer: ! Nu weet men eindelijke waar men aan toe is als er 5 planten in de tuin staan.

Wel toevallig dat de Hoge Raad gisteren een uitspraak heeft gedaan die betrekking heeft op dezelfde zaak die hierboven staat, namelijk een Roermondenaar met wietplanten van een opbrengst van 2180 gram. Een citaat uit de Telegraaf van 26 april 2011(bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9628503/__Vijf_hennepstruiken_niet_bestraft__.html):
'Op basis van een aanwijzing uit 2000 oordeelt de Hoge Raad dat het telen van niet meer dan vijf hennepplanten niet strafrechtelijk wordt vervolgd, als er geen sprake is van bijzondere omstandigheden en de teler tijdig afstand doet. „De hoeveelheid en het gewicht van de met deze tot vijf planten beperkte teelt verkregen hennepopbrengst doen niet ter zake." .

AWEsome :stoned: !
Wise Explorer
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do apr 21, 2011 2:07 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 27, 2011 4:01 pm

Dan zou ik gewoon 5 bossen van cannabisplanten in mn tuin zetten, moest ik de mogelijkheid hebben. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » wo apr 27, 2011 4:21 pm

Maar dan is er weer sprake van bijzondere omstandigheden, en heb je snel last van overlast. (enorme geur).

Woon je op een boerderij, dan is het natuurlijk prima.
Maar dan zou ik sowieso wietplanten neergezet hebben, gedoogbeleid of niet:P
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 27, 2011 5:23 pm

Ja ik zet er sowieso wel plantjes later. :smokin:

Dat is nu écht iets dat ik mis, een stukje tuin of een stukje natuur waar nooit iemand komt. Imagine the possibilities. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Wise Explorer » vr apr 29, 2011 9:57 am

Hahahaha :beer:.
Ik denk dat ongeveer iedereen wie op dit forum zit wel plantjes zet, maar ik wilde gewoon eens kijken wat legaal is en niet legaal. Dan weet men ook wanneer men in zijn recht staat :stoned: .
Wise Explorer
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do apr 21, 2011 2:07 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 29, 2011 10:21 am

Wise Explorer schreef:Ik denk dat ongeveer iedereen wie op dit forum zit wel plantjes zet


Ik niet, toch geen wietplantjes. En volgens mij de meeste andere mensen ook niet hoor. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » vr apr 29, 2011 12:16 pm

PoisonDrink schreef:
Wise Explorer schreef:Ik denk dat ongeveer iedereen wie op dit forum zit wel plantjes zet


Ik niet, toch geen wietplantjes. En volgens mij de meeste andere mensen ook niet hoor. :smokin:


Ik denk ook dat maar een klein percentage van dit forum wietplantjes thuis heeft staan.
Zelfs ik niet! :wave: :grin:

Maar zoals ik al eerder zei Wise Explorer, legaal is er helemaal niets.
De coffeeshop niet, het kweken van 1 mini sprietje in je tuin niet, het roken van wiet niet.. Helemaal niets. Het word wel allemaal gedoogd, is toch een wezenlijk verschil.
Wanneer je van legaliteit spreekt zou je politie je plantjes ook nooit mee kunnen nemen, of je wiet in beslag nemen wanneer je gefouilleerd word op straat.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor psychedelicious » vr apr 29, 2011 1:19 pm

Bij een vriend van mij zijn 2 plantjes weggehaald door de politie...
die arme plantjes begonnen net met het ontwikkelen van toppen en toen hadden de buren al geklaagd met de mededeling dat het zou stinken maar die plantjes rook je amper, echt bijna niet
moraal van het verhaal
je hebt 0,0 rechten en zij hebben 100% bevoegdheid om je planten weg te halen, boetes te geven etc.
Het MAG niet maar het word meestal door de vingers gezien
je hebt dus geen poot om op te staan!
en het beleid verschilt ook nog eens enorm per gemeente
Avatar gebruiker
psychedelicious
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 158
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:59 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 29, 2011 1:56 pm

Maar als er amper geurlast is, dan vraag ik me af hoe die mensen kunnen weten dat je wiet hebt staan. Als je een tuin hebt lijkt het me maar zo slim om een 'bescherming' rond de wietplant te zetten zodat tenminste niemand hem kan zién.

Hoe hard ruikt één wietplant eigenlijk? Stel dat je er één binnen zou groeien met lampen en radiators en dergelijke. Ruik je het dan echt zó hard?
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » vr apr 29, 2011 2:11 pm

Zeker binnen kan het vrij stevig ruiken ja.
Wanneer je buiten kweekt en het op het eind van de bloei een redelijk windstille dag is, en er komt ineens een briesje voorbij dan kan het ook tot vrij ver een redelijk sterke geur afgeven.
Hangt er ook nog vanaf hoe groot dat ene plantje is natuurlijk.

Maar als je in een rijtjes huis woont, is het denk ik tot een plantje van 100 gram nog wel te doen.
Met meer ga je het gewoon ruiken vrees ik.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 29, 2011 2:16 pm

Daag plan. :roll2:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor psychedelicious » di mei 03, 2011 12:29 am

3 plantjes in de achtertuin kunnen de hele tuin laten ruiken :stoned:
Avatar gebruiker
psychedelicious
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 158
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:59 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » di mei 03, 2011 12:33 am

psychedelicious schreef:3 plantjes in de achtertuin kunnen de hele tuin laten ruiken :stoned:


Hangt er vanaf hoe groot je tuin is.. :lol:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » di mei 03, 2011 12:35 am

En nog belangrijker: Hoe groot je plantjes zijn:P
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Deviance » di mei 03, 2011 12:45 am

Als je in de middle of nowhere woont is het wel erg chill, kan je gewoon 5 wietbomen planten en onderhouden. 1.5 kilo wiet.. maar allemaal voor eigen gebruik :D.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » di mei 03, 2011 12:51 am

Das 4.1 gram per dag. Als je alleen bent.
Wanneer je in dat pand met z'n 2en woont is het 2 gram buitenwiet per dag.
Das 4 jointjes per dag, opzich niet heel onredelijk vind ik.

Als je anderhalve kilo in een jaar opblowt vind ik het wel veel:P

Maar van een ''wietboom'' haal je wel meer dan 300 gram af hoor.
Wanneer je echt de ruimte, middelen en kennis hebt is een kilo per plant haalbaar.

Zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=MOENDGUUVRk&feature=player_embedded bewezen word:)

Of dit volgens justitie onder de genoemde ''bijzondere omstandigheden'' valt.. Ik denk het wel.
Maar dat is net als artikel vijf in de verkeerswet, je kunt er alles aan ophangen.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » di mei 03, 2011 1:08 am

Peptalk schreef:Das 4.1 gram per dag. Als je alleen bent.
Wanneer je in dat pand met z'n 2en woont is het 2 gram buitenwiet per dag.
Das 4 jointjes per dag, opzich niet heel onredelijk vind ik.


Doe jij een halve gram in één joint?

Peptalk schreef:Wanneer je echt de ruimte, middelen en kennis hebt is een kilo per plant haalbaar.


Mijn toekomstige tuin. :woeh:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Dreuge » di mei 03, 2011 1:09 am

[quote="PoisonDrink"]Doe jij een halve gram in één joint? quote]

Ik vind dat ook nogal veel, maar het is natuurlijk wel buitenwiet.
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » di mei 03, 2011 2:45 am

Dreuge schreef:
PoisonDrink schreef:Doe jij een halve gram in één joint?

Ik vind dat ook nogal veel, maar het is natuurlijk wel buitenwiet.


Precies. Buitenwiet is toch een stukje minder sterk dan binnenwiet.
Een halve gram is dan ook wel een stevige joint, maar als je puur wilt roken toch wel het minimum. Anders heb je echt een stickie..

OT: Net deze docu gekeken: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1100328
Draait eigenlijk om het hypocriete aan ons gedoogbeleid.
Erg leerzaam, hoewel ik bij sommige uitspraken of ''feiten'' mijn twijfels trek of graag met de persoon in kwestie in discussie gaan.

Jammer dat ik het debat 26 april gemist heb.(word op het einde van de docu uitgelegd)
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor PoisonDrink » di mei 03, 2011 3:09 am

Die docu heb ik enkele dagen geleden gezien met mn vriendin. Erg interessant allemaal, vooral die boer was geweldig! Nu weet ik ook een beetje hoe coffeeshops te werk gaan en dergelijke.. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Gedoogbeleid: Hell or heaven?

Berichtdoor Peptalk » di mei 03, 2011 10:37 am

Die Friese boer was inderdaad geweldig!
Is bijna alsof ik mezelf zag over 35 jaar :P

Maar ik vind het nog steeds erg jammer dat coffeeshops zo ''illegaal'' te werk MOETEN gaan.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner