Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

GT growkit vraag

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

GT growkit vraag

Berichtdoor Punt » do aug 22, 2013 2:32 pm

Beste allemaal,

Wij hebben een tijdje terug besloten een Golden Teacher growkit aan te schaffen. Precies een week geleden is deze binnen gekomen, het betreft een supa grow kit van Magic Mushroom shop. Deze heb ik elke dag vochtig gehouden door 1 keer met een plantenspuit te spuiten aan de binnenkant van de plastic zak. Daarnaast heb ik de afgelopen drie dagen de zak geopend en even gewapperd met een tijdschrift om de lucht te verversen. Het rook namelijk naar natte sok(?).
Vandaag ziet de growkit er als volgt uit en ik weet niet of dit de bedoeling is.

2013-08-22-14.13.jpg


2013-08-22-14.12.jpg



Misschien kunnen jullie mij adviseren?
Alvast heel erg bedankt!
Punt
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do aug 22, 2013 2:16 pm

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Einstein » do aug 22, 2013 3:45 pm

Dat ziet er niet gezellig uit :P Het is helemaal niet de bedoeling dat je de kit vochtig houdt door elke dag water bij te sprayen, één keer soaken aan het begin is voldoende. Denk dat je deze weg kan gooien :(
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Punt » do aug 22, 2013 4:57 pm

Heb geen flauw idee hoe het werkt en heb daarom netjes de instructies gevolgd die bij de kit horen: http://www.magic-mushrooms-shop.com/med ... ons_EN.pdf

Heb dezelfde foto's ook naar de support van de webshop gestuurd, hopelijk sturen ze een nieuwe toe mocht het echt niet meer te redden zijn.
Punt
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do aug 22, 2013 2:16 pm

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Einstein » do aug 22, 2013 5:09 pm

Hmm, vreemd, de meeste kits hoef je alleen van tevoren in water te zetten en kan je daarna met rust laten. Blijkbaar is dat hier niet de bedoeling. Toch ziet dit er wel heel erg vreemd uit :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Punt » do aug 22, 2013 5:21 pm

Thnx voor je reactie Einstein. Ik vond het ook vreemd en kon geen soortgelijke plaatjes online vinden. Een vermoeden is dat het omhoog groeiend mycelium is vanwege de dunne witte draden. Ben benieuwd of er nog paddos gaan komen. :P
Punt
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do aug 22, 2013 2:16 pm

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor ParadijsVogel » do aug 22, 2013 5:23 pm

Punt schreef:Heb geen flauw idee hoe het werkt en heb daarom netjes de instructies gevolgd die bij de kit horen: http://www.magic-mushrooms-shop.com/med ... ons_EN.pdf



Wat jij gedaan hebt strookt alleen niet met de instructies die daar staan. Die instructies zeggen dat je het op de manier moet doen die Einstein ook bedoelt, 1 keer soaken en wegzetten. Ik denk dat je de instructies verkeerd hebt begrepen. Maar dit ziet er inderdaad niet zo goed uit.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Punt » do aug 22, 2013 5:56 pm

Het staat er toch echt Paradijsvogel. Onder het kopje 'Starting the process' wordt je afgeraden om de kit te soaken vóór de eerste flush. Onder het kopje 'During the process' vermeldt de handleiding om elke dag wat water te spuiten aan de binnenkant van de plastic hoes. :)
Punt
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do aug 22, 2013 2:16 pm

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor ParadijsVogel » do aug 22, 2013 6:11 pm

Oh ja, je hebt inderdaad gelijk. Ik had niet verder gekeken dan de opstartinstructies. Dan is het wel heel vreemd. Heb je alles wel goed ontsmet voordat je ermee aan de slag ging?
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Punt » vr aug 23, 2013 7:33 am

De webshop heeft gereageerd. Het blijkt idd een schimmel die veel voorkomt in een vochtige omgeving. Ik quote:

Ik zie dat je de kit iedere dag hebt besproeid sinds dag 1. Dit is echter niet de bedoeling en dient alleen te worden gedaan tijdens het fruiten (wanneer de paddo's groeien). Zie handleiding hier:
http://www.magic-mushrooms-shop.com/med ... ies_NL.pdf


Dat was voor mij als beginner helaas niet duidelijk in de Engelse versie. De kit is dus weggegooid en heb gevraagd of het mogelijk is dat ze een nieuwe toesturen.

Hopelijk toch nog paddos binnenkort. :)
Punt
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do aug 22, 2013 2:16 pm

Re: GT growkit vraag

Berichtdoor Einstein » vr aug 23, 2013 3:17 pm

Dat was mij ook niet duidelijk en wordt ook helemaal nergens uitgelegd volgens mij :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner