The_Upsetter schreef:zelf heb ik fijne ervaring met Canna.
Dr.Gonzo schreef:...Of kijk hier eens rond:
http://www.wietzaadjes.nl/shop/main.php?cid=17
...staan veel leuke weetjes op deze site..
Kweekse...
D3V14NC3 schreef:Gelijk maar even een vraagje.. kan je echt niet wegkomen met alleen maar universele potgrond en geen specifieke bijvoeding voor de groei en bloeifase?
D3V14NC3 schreef:Gelijk maar even een vraagje.. kan je echt niet wegkomen met alleen maar universele potgrond en geen specifieke bijvoeding voor de groei en bloeifase?
Peptalk schreef:Tja, maar wat voor grond is het dan he?
Als ik hier de volle grond in ga, dan heb ik gewoon dikke zeeklei.
En dat heb ik vorig jaar geweten ook.. Het was niet miserabel, maar bij dezelfde soort op dezelfde plaats gaf de 25L kuip met potgrond toch echt grotere en betere planten dan die in de klei. (wel met 1/2L plantgaten met wat oude binnenkweekgrond)
Het verschil in kwaliteit van de wiet zat hem afgezien van de klei ook aan het feit dat die in de volle grond geen bloeivoeding gehad hebben, en die in de kuip wel.
Dus ik zou zeggen: Zo groot mogelijke kuipen (voor AF valt dit mee, die hebben toch niet zoveel nodig. 25L is méér dan zat.) met potgrond, en mochten ze het later in de bloei nodig hebben wat bloei voeding erbij.
Bosvos schreef:Is het slim om op dit moment een paar zaden te potten?
Aangezien het hier nog vrij fris kan worden 's nachts. Licht is er wel genoeg (of moet dit rechtsstreeks zonlicht zijn? Hier is er gewoon indirect zonlicht).
Sodagod schreef:Bosvos schreef:Is het slim om op dit moment een paar zaden te potten?
Aangezien het hier nog vrij fris kan worden 's nachts. Licht is er wel genoeg (of moet dit rechtsstreeks zonlicht zijn? Hier is er gewoon indirect zonlicht).
Ja nu is het perfect om te beginnen met kweken als je in de zomer wil oogsten.
Je kan nog wat langer wachten tot het echt zomer is en dan beginnen, dat lukt ook en je opbrengst zal zelfs beter zijn.
Indirect zonlicht zal niet gaan, je hebt minimum 4 uur DIRECT zonlicht nodig om een ietwat fatsoenlijke kweek te hebben.
Bosvos schreef:binnenvallend licht
Om het nog wat duidelijker proberen te maken: 's morgens (in de zomer tegen een uur o 6-7) schijnt er een héél klein beetje zon binnen op m'n zijmuur, maar eens de zon verder draait valt er niks meer binnen van hard zonlicht. De rest van de dag heb ik gewoon 'daglicht'
Sodagod schreef:Zonde van je geld.
Sodagod schreef:Ik ben van België
Groen genoeg in mijn buurt, maar dat zal spijtig niet overal zo zijn.
Spijtig dat we er geen kweker bij hebben, maarja
Bosvos schreef:Ik vermoed dat jullie geen Belgen zijn?
Ik weet niet hoe het in andere delen van het land zit, maar hier is er niet direct iets te vinden qua verlaten panden die toegankelijk zijn.
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten