Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Hulp bij mijn eerste plantje.

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Hulp bij mijn eerste plantje.

Berichtdoor twizz » vr jun 16, 2017 8:19 pm

Beste DF'ers

Al meer dan tien jaar blow ik, maar nog nooit heb ik zelf een plantje groot gebracht. Aangezien mijn interesse in heel het cannabisgebeuren altijd al enorm groot is geweest kreeg ik maandag toch enorm veel kriebels om zelf eens een plantje groot te brengen. Het zou een buitenplant worden,want ik woon in een appartementje, met een redelijk terras en ik wil er geen cannabiswalm verspreiden door de plant binnen te kweken.
Spontaan en impulsief zoals ik ben reed ik meteen naar de smartshop 'ter info' al snel wandelde ik buiten met men staterskit (igrowcan met daarin grond,cocospad,voeding en 2 white widdow zaadjes, gefeminiseerde en autoflower natuurlijk. Toen ik thuis kwam ben ik meteen in actie geschoten en heb 1zaadje (zoals de instructies zeiden) geplant! Het ongeduldig wachten kon beginnen.

Dag 2 en 3 deden me twijfelen of dit überhaupt wel zou lukken, dit omdat ik online niet zo'n positieve reacties las over zo'n staterskit en omdat ik helemaal nog niks zag gebeuren. Erg logisch eigenlijk maar ik ben nu eenmaal erg ongeduldig als ik m'n zinnen ergens op zet. Ik wou dit goed doen, en daarom begon in me al snel vragen te stellen, hoeveel water is nu eigenlijk genoeg of te veel? Men zegt om op gevoel verder te gaan, maar welk gevoel? Dit is mijn eerste plantje, ik wil het ook weer niet verdrinken, het moet lukken! Dus gewoon maar doen waarvan ik denk dat het goed is? En vooral rustig wachten..

Op dag 3 kwam ik van m'n werk thuis, ik ging m'n toekomstig plantje bekijken met het idee dat er toch niks te zien zou zijn.. ik was er bijna van overtuigd dat ik de grond al te vochtig had gemaakt met mijn ongeduld.
Maar nee hoor! Daar was ie! Een mooi vireel stekje !

Vandaag zijn we dag 4 en ondertussen begin ik me al vragen over het vervolg van m'n plantje. Want ik zie haar als 'm'n kindje' dat ik correct groot wil brengen. Een hobby, iets om me mee bezig te houden en er later, van te kunnen genieten.

En zo ben ik dan hier terecht gekomen, op het oude vertrouwde DF waar ik bijna altijd antwoord vond op mijn vragen. Graag wil ik in dit topic antwoorden vinden omtrent het groot brengen van mijn plantje!


Mijn eerste vraag:

Over een maandje ga ik 3dagen niet thuis zijn, de plant is dan in week 5 en staat waarschijnlijk al buiten.
Is het mogelijk om de plant genoeg vocht te geven voor ik vertrek,en de volgende 3dagen enkel af te gaan op eventueel regen?

Vraag twee:
Als ik het binnen droog ga ik veel geur'hinder' krijgen, dit wil ik voorkomen. Daarom dacht ik er an om dit op de zolder te doen. Helaas is die zolder niet 'leefbaar' of afgewerkt, en vooral erg stoffig.. Is er een manier om toch op zolder te drogen zonder te veel of liefst geen nadeel te hebben op de kwaliteit van de wiet?
Avatar gebruiker
twizz
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 109
Geregistreerd: di okt 11, 2011 10:37 pm

Re: Hulp bij mijn eerste plantje.

Berichtdoor snuifduif » vr jun 16, 2017 9:04 pm

Je hebt een plantje, een stekje is een takje wat afgeknipt is van een moederplant en dat laten wortel schieten.

Daarnaast ben je veel te laat om nog echt profijt te hebben, dan moet je met zaadjes al beginnen eind maart op de vensterbank. Stekjes kan je nog wel tot mei mee beginnen maar in Juni moet je eigenlijk al plantjes hebben van een cm of 25. Dit is natuurlijk wel een goede kans om eens te oefenen.

Voor de volgende keer gewoon zo'n zakje zaadjes bestellen (feminized) en zo'n chinees afhaalbakje nemen, 5 stukken keukenrol, zaadjes en nog eens 5 erop en dan de boel nat maken. Deksel erop en dit zet je ergens op zo'n 25 graden celcius en zorgen dat het vochtig/nat blijft.

Na een dag of 3~5 zullen ze ontkiemen en pak je een klein plantenbakje en doe je ze een vingerkootje diep in de potgrond en afdekken met een beetje grond. Zet ze wederom op ~25 graden ergens voor een raam en zorg dat de grond vochtig blijft. Ze kunnen naar buiten zodra het 's nachts niet meer onder 0 wordt, anders elke nacht naar binnen halen. Laat de planten staan tot eind oktober, of als je meeldauw begint te zien.

Vraag 1: Een volgroeide plant heeft per dag zo'n liter water nodig in augustus, klein plantje in juni zal het wel een week volhouden indien je pot groot genoeg is.

vraag 2: De meeste geurhinder ga je krijgen in de warmste maanden, dan verspreid je plant een enorme wietgeur aan het eind van de middag, zo'n 3 weken eind augustus meestal. Drogen zal vrijwel geen geuroverlast geven, zeker niet meer na 24 uur drogen dus dat kan je gewoon overal in huis doen.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Hulp bij mijn eerste plantje.

Berichtdoor twizz » wo jul 05, 2017 7:35 pm

update:t, vandaag zijn we week 3, op de foto hieronder is te zien hoe het met 'Jane' gaat, naar mijn oog ziet dit er best goed uit, hoewel ik me wel vragen stel bij de tragere groei van de voorbije dagen. Enkele dagen geleden heb ik haar verpot, en sinds toen heb ik de indruk dat ze niet meer zo snel groeit (natuurlijk is er ook wel een pakje minder zon etc geweest) Verder ben ik al begonnen met een beetje voeding te geven bij et water (omdat dit zo bij het pakket verteld werd. Echter stond er op het flesje voeding zelf dat ik dit bet pas deed vanaf week 4-5) Ik ben van plan ze vanaf volgende week buiten te zetten (misschien 's nachts nog binnen)

Graag meningen en tips! :kleuter:
Bijlagen
IMG_20170704_200102-01.jpeg
IMG_20170704_200102-01.jpeg (341.28 KiB) 2651 keer bekeken
IMG_20170704_200038-01.jpeg
IMG_20170704_200038-01.jpeg (347.73 KiB) 2651 keer bekeken
Avatar gebruiker
twizz
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 109
Geregistreerd: di okt 11, 2011 10:37 pm

Re: Hulp bij mijn eerste plantje.

Berichtdoor Perry » di jul 11, 2017 10:52 pm

Ik heb geen verstand van/ervaring met wiet kweken, maar als ik dit zo zie zou ik zeggen dat 'ie er gezond uitziet.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner