Welkom bij mijn eerste kweekje
Natuurlijk razend enthousiast en allang verliefd op de nog niet bestaande paddo's zit ik nog vol met beginnersvragen.
Allereerst, ik heb de bak niet direct kunnen gebruiken, hierdoor heeft deze afgesloten 2 a 3 in een la van mijn bureau gelegen. Nou wordt het daar niet echt warm maar vroeg ik me af of dit gevolgen zal hebben voor m'n kweekje
Dit is mijn setup:
-
-
In de bak zit een 35 watt standaard aquariumlamp waar boven en onder aluminiumfolie tussen zit. Dit heb ik ertussen gedaan omdat de lamp me iets te sterk lijkt om direct op de set te laten schijnen. Ideëen hierover zijn meer dan welkom
In de waterkan zit een verwarmingselement. Nou is dit ook een beetje tricky. Ik meette net de temperatuur binnen het aquarium en kwam op 32 graden (2 dagen na het soaken). Het verwarmingselement stond op 28 graden. Nou was dit niet de meest betrouwbare meting, maar heb het element toch even voor de nacht uitgezet.
Plan: Morgen een betrouwbare meting uitvoeren van de temperatuur in het aquarium met alleen de lamp aan. Wellicht is het verwarmings element niet eens nodig?
Verder maak ik me nog zorgen over de luchtvochtigheid. In de hoeken en randen van het bovenste folie zag ik wel condensdruppels maar ik kreeg niet echt het idee dat dit voldoende was
Nou ga ik morgen wel even met een plantenspuit door de kast maar geen idee of dit voldoende is.
De bak staat inmiddels 48 uur en dit is het resultaat:
-
Please share you're thoughts