Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Na 3 maanden te klein.

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor kazoe » di jan 27, 2015 7:48 pm

Ik heb onlangs een plantje gezet, maar het resultaat viel sterk tegen. Ik heb nog wat zaad liggen, maar wil eerst uitzoeken waar het mis liep voordat ik die plant.

Ik heb een 20 liter pot met bemeste (kunstmest voor bloemen) potgrond.
In het midden een plantje dat elke week automatisch bewaterd wordt.
(Zaadje: Autoflower, ben het merk vergeten)
De kamer heeft een constante temperatuur van 18 - 20°c
Ik gebruikte TL kweeklampen (1 om te groeien, 1 om te bloeien).

Na 3 maanden was de plant ongeveer 15 - 20 cm hoog en had het 3 "clusters" met bloemen. De bloempjes leken echter weinig draadjes te hebben. Er waren 2 of 3 grote bladen en enkele kleintjes rond de bloemen. Opbrengst: 2 gram.
Niet echt wat men wilt verwachten van 3 maanden kweek.
De plant zag goed groen (donker groen) en had geen ziektebeeld. Ik snap niet waarom dit zo tegengevallen is.

Zou het helpen om er in plaats van de TL lampen, een lamp van 400 Watt te hangen?
Ik ben radeloos. Nu nog 3 maanden wachten op een nieuwe oogst, zonder iets in het vooruitzicht (ik woon te gent, hier kan ik niet zomaar even naar de koffiewinkel en een dealer heb ik niet).

Ik heb nu nog enkele zaadjes feminized autoflower white widow. Hoe kan ik deze het best laten bloeien?
kazoe
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: di jan 27, 2015 7:01 pm

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor Partypipo » di jan 27, 2015 8:05 pm

Autoflower hebben in verhouding lage opbrengst. Autoflowers zijn interessant om net niet in het seizoen buiten te kweken, maar onder ideale omstandigheden onder een lamp heeft een autoflower weinig zin. Een autoflower gaat namelijk na zoveel weken in de bloei, normale wiet nadat de verhouding licht/donker anders wordt.

TL lampen hebben volgens mij ook veel lagere opbrengst dan een normale lamp. Volgens mij krijg je ongeveer als max een gram per watt.

Van bemesten heb ik geen verstand.
Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan een paar zaadjes buiten in de grond steken en er een hele zomer niet meer naar om te kijken.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor kazoe » di jan 27, 2015 8:14 pm

Hey Partypipo, bedankt voor je berichtje.
De wattage van de TL lampen zijn 16 watt per stuk.

Maar ik lees het volgende:
- géén autoflower nemen (heb ik nog gehoord)
- géén TL lamp meer zetten

Kan het dus zijn dat doordat het een TL lamp is dat de plant niet groeide?
kazoe
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: di jan 27, 2015 7:01 pm

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor Partypipo » di jan 27, 2015 8:20 pm

Ik heb nog nooit met een lamp gekweekt, maar zover ik er verschillende keren over gelezen heb is er weinig te halen van TL lampen. En dan hadden ze het zelfs nog over 2 of 4 lampen van volgens mij 38 watt ofzo. Dus 1 16 watt lamp zal vrij weinig doen ja.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor snuifduif » di jan 27, 2015 11:28 pm

Hoe ver zat je lichtbron verwijderd van de plant? Want de licht intensiteit neemt kwadratisch af met afstand. En je hebt met TL verlichting inderdaad wel flinke bakken nodig.

Het is niet voor niets dat tl verlichting nauwelijks gebruikt word, maar juist die dure stroomvretende natrium lampen gebruikt zijn. Al las ik wel dat tegenwoordig LED kweeklampen ook goede resultaten halen
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor Poseidon » di jan 27, 2015 11:38 pm

Gelukkig, ik dacht toen ik de topic-titel las dat het over een kindje van een canabismoeder ging. :smokin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor FranX » wo jan 28, 2015 9:29 am

Partypipo schreef:Autoflower hebben in verhouding lage opbrengst. Autoflowers zijn interessant om net niet in het seizoen buiten te kweken, maar onder ideale omstandigheden onder een lamp heeft een autoflower weinig zin. Een autoflower gaat namelijk na zoveel weken in de bloei, normale wiet nadat de verhouding licht/donker anders wordt.

TL lampen hebben volgens mij ook veel lagere opbrengst dan een normale lamp. Volgens mij krijg je ongeveer als max een gram per watt.

Van bemesten heb ik geen verstand.
Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan een paar zaadjes buiten in de grond steken en er een hele zomer niet meer naar om te kijken.


Correcte info.

Voor wat betreft bemesting is in dit soort omstandigheden zogenaamde rozenaarde het best geschikt.

Opkweken doe je het best met 'blauw licht' zoals die spaarlamp tl buisjes.
Daarna is de voorkeur overschakelen naar een lamp met meer rood licht.
Denk bijvoorbeeld aan een Son-T PIA van Phillips.

Kweken onder Led of TL draait meestal op een teleurstelling uit.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor Hassan » wo jan 28, 2015 3:05 pm

Poseidon schreef:Gelukkig, ik dacht toen ik de topic-titel las dat het over een kindje van een canabismoeder ging. :smokin:

:hulde:
Hassan
Offline
 

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor kazoe » wo jan 28, 2015 7:53 pm

snuifduif schreef:Hoe ver zat je lichtbron verwijderd van de plant? Want de licht intensiteit neemt kwadratisch af met afstand. En je hebt met TL verlichting inderdaad wel flinke bakken nodig.

Het is niet voor niets dat tl verlichting nauwelijks gebruikt word, maar juist die dure stroomvretende natrium lampen gebruikt zijn. Al las ik wel dat tegenwoordig LED kweeklampen ook goede resultaten halen

De lampen hangen ongeveer een halve meter boven de plant. Zou ik ze beter dichter hangen?

FranX schreef:Correcte info.

Voor wat betreft bemesting is in dit soort omstandigheden zogenaamde rozenaarde het best geschikt.

Opkweken doe je het best met 'blauw licht' zoals die spaarlamp tl buisjes.
Daarna is de voorkeur overschakelen naar een lamp met meer rood licht.
Denk bijvoorbeeld aan een Son-T PIA van Phillips.

Kweken onder Led of TL draait meestal op een teleurstelling uit.


De generale gedachtengang is dus niet te kweken met TL lampen.
Ik ben wat gaan kijken naar "dure stroomvretende natrium lampen" (zoals Snuifduif zo leuk aanhaalt). Ik vind wel wat lampen voor een €20 à €40, maar het is niet duidelijk welke kleurcode ze hebben. Het enige wat erbij staat is "geschikt voor groei en bloei", maar ik heb me ook laten vertellen dat ik me beter aan de kleurcode houd. Hoe maak ik een juist onderscheid?
(kan ik hier de bron-web-winkel vermelden, of is dit tegen de regels?)

Naast de kostprijs van de lampen zelf heb ik ook gezien dat er een (duur!) voorschakel-apparaat (ballast) nodig is, kost me gemakkelijk een € 150. Dan heb ik nog een nieuwe reflector nodig die dan niet in stock is.

én dàn beginnen we aan het stroomverbruik van 400W/h X 18 X 90... Ik begin me af te vragen als dit wel winstgevend is (niet voor verkoop, maar in vergelijking met de straatprijs). Als ik hierbij terug een plant van 2 gram kweek, dan weet ik het ook niet meer...

Mogelijks waren het slechte zaadjes. Daarom zal ik dit weekend opnieuw proberen met andere zaadjes, zelfde lampen, dichter gehangen. Ik heb op dit ogenblik toch geen centjes voor dergelijke investering (einde van de maand weet je). De pot (20 of 25 L) is rond en zo'n halve meter breed. Hoeveel plantjes zou ik daarin kunnen groot brengen? Als ze dezelfde grootte zullen hebben als de laatste, kan ik er makkelijk 5 in zetten, maar ik hoop natuurlijk op een beter resultaat :).

Ik wil op termijn wel een kleine installatie hebben waarin ik vol-continu in kan kweken zodat ik altijd iets heb voor mezelf. 'k denk aan een kweektentje (60x60x160 ofzo) met een afzuiging en koolstoffilter. Kan iemand me een merk van koolstoffilter aanraden? het is natuurlijk om slechts 1 of 2 plantjes per keer te kweken, maar ik wil absoluut geen geur hebben (de luchtkokers in het appartement zijn verbonden met een 30-tal andere appartementen).

Als afsluiter: ik gebruik een automatisch verdeelsysteem voor de bewatering die ik ineen gestoken heb. Ik heb 2 standen: ofwel op een vast tijdstip water geven (weinig controle) ofwel wanneer de grond een bepaalde vochtigheidsgraad heeft. Dit gebeurt door middel van 2 metalen sondes die in de aarde zitten. Hoe nat moet de grond zijn in een ideale omgeving? De 2 metalen sondes meten het vocht in de grond door elektrische signaaltjes naar elkaar te sturen. Die zijn echter te verwaarlozen qua sterkte.

Alvast bedankt voor de vele én leuke antwoorden, ik kijk alvast uit naar een vervolg! :woeh:
kazoe
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: di jan 27, 2015 7:01 pm

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor FranX » do jan 29, 2015 12:25 am

kazoe schreef:De generale gedachtengang is dus niet te kweken met TL lampen.


inderdaad als je het kan vermijden is dat aan te bevelen.

kazoe schreef:Ik ben wat gaan kijken naar "dure stroomvretende natrium lampen" (zoals Snuifduif zo leuk aanhaalt). Ik vind wel wat lampen voor een €20 à €40, maar het is niet duidelijk welke kleurcode ze hebben. Het enige wat erbij staat is "geschikt voor groei en bloei", maar ik heb me ook laten vertellen dat ik me beter aan de kleurcode houd. Hoe maak ik een juist onderscheid?
(kan ik hier de bron-web-winkel vermelden, of is dit tegen de regels?)


Ik weet niet wat je gezien hebt en dat maakt een vergelijking lastig. Het is niet verboden om over lichttechniek en plantenteelt te praten.. dus wat heb je gezien?
De door mij eerder hierboven genoemde Philips Son-T Pia is de Opel kadett onder de kweeklampen met voldoende blauw/rood licht om tot een relatief succesvolle teelt te komen.
Misschien kan je die en zijn soortgenoten als leidraad nemen.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurtemperatuur waarbij je voor de opkweek zo blauw mogelijk licht nodig hebt en het afbloeien zo rood mogelijk.

kazoe schreef:Naast de kostprijs van de lampen zelf heb ik ook gezien dat er een (duur!) voorschakel-apparaat (ballast) nodig is, kost me gemakkelijk een € 150. Dan heb ik nog een nieuwe reflector nodig die dan niet in stock is.én dàn beginnen we aan het stroomverbruik van 400W/h X 18 X 90... Ik begin me af te vragen als dit wel winstgevend is (niet voor verkoop, maar in vergelijking met de straatprijs). Als ik hierbij terug een plant van 2 gram kweek, dan weet ik het ook niet meer...


Een oud Hollands spreekwoord luidt: de kost gaat voor de baat uit.
Renderen doet het uiteindelijk altijd! (mits je de planten de juiste verzorging geeft natuurlijk)
Op marktplaats en dergelijke sites kan je vaak bruikbaar tweede hands materiaal vinden.
Houdt hierbij rekening dat die voorschakelapparaten mogelijk luid brommen/zoemen.

kazoe schreef:Mogelijks waren het slechte zaadjes.


Ook in een optimale kweekruimte zal een autoflower achterblijven qua groei en opbrengst.
De zaadjes waren vermoedelijk niet slecht maar de omstandigheden.

kazoe schreef: Daarom zal ik dit weekend opnieuw proberen met andere zaadjes, zelfde lampen, dichter gehangen. Ik heb op dit ogenblik toch geen centjes voor dergelijke investering (einde van de maand weet je). De pot (20 of 25 L) is rond en zo'n halve meter breed. Hoeveel plantjes zou ik daarin kunnen groot brengen? Als ze dezelfde grootte zullen hebben als de laatste, kan ik er makkelijk 5 in zetten, maar ik hoop natuurlijk op een beter resultaat :).


Het is niet duidelijk hoeveel licht en in welk kleurspectrum jouw lampen afgeven.
Onder een 600 watt kweeklamp moet je per pot van 25 L denken aan één plant.

kazoe schreef:Ik wil op termijn wel een kleine installatie hebben waarin ik vol-continu in kan kweken zodat ik altijd iets heb voor mezelf. 'k denk aan een kweektentje (60x60x160 ofzo) met een afzuiging en koolstoffilter. Kan iemand me een merk van koolstoffilter aanraden? het is natuurlijk om slechts 1 of 2 plantjes per keer te kweken, maar ik wil absoluut geen geur hebben (de luchtkokers in het appartement zijn verbonden met een 30-tal andere appartementen).


Spel op safe en vergeet tentjes.
Er zijn keurige kant en klare systemen die in ieder huis passen, voldoen aan je eisen en veilig zijn.
Check bijvoorbeeld: http://www.g-tools.nl/cat/kweekkasten-2/

Ja, het is een investering maar dan weet je in ieder geval zeker dat de basis goed is en bij juist gebruik zal het op termijn altijd renderen vergeleken met commerciële aankopen.

kazoe schreef:Als afsluiter: ik gebruik een automatisch verdeelsysteem voor de bewatering die ik ineen gestoken heb. Ik heb 2 standen: ofwel op een vast tijdstip water geven (weinig controle) ofwel wanneer de grond een bepaalde vochtigheidsgraad heeft. Dit gebeurt door middel van 2 metalen sondes die in de aarde zitten. Hoe nat moet de grond zijn in een ideale omgeving? De 2 metalen sondes meten het vocht in de grond door elektrische signaaltjes naar elkaar te sturen. Die zijn echter te verwaarlozen qua sterkte.


Hier kunnen we een hele lange discussie over houden zonder daadwerkelijke conclusie.
Dat heeft te maken met voorkeur, het wel of niet hebben van groene vingers en geloof.
De vraag begint al met waar kweek je op.. aarde, kokos, hydrocultuur en weet ik veel wat nog meer. Sommige kwekers menen de grond zo droog mogelijk te moeten houden en vooral veel met bemest water te sproeien en anderen denken juist weer dat natte voetjes beters zijn en dat bemest sproeien slecht is. En natuurlijk alles wat daar tussen in zit.

Met aarde zou ik zeker in een kleine ruimte adviseren om gewoon handmatig te bewateren of te besproeien. Bijkomend voordeel is dat je tegen je plantjes kan praten. De extra C02 die je dan uitstoot zal je plantje hard nodig kunnen hebben. Immers in een kleine ruimte kan de beschikbare C02 te laag zijn. Buiten dat je op die manier er een leuke hobby aan hebt kan je door visuele inspecties eenvoudig bepalen meer of minder te geven, wel of niet bij-bemesten etc.

Maar het zal me niet verbazen als anderen het hier mee oneens zijn :smokin:
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor kazoe » vr jan 30, 2015 10:56 am

Hey FranX,

Bedankt voor je antwoord! Je merkt wel dat ik nieuw ben met deze hobby. Ik ben eigenlijk al hélemaal nieuw met alles wat planten of bloemen aangaat. Over het algemeen ben ik meer een PC mens ...

Maar ik doe mijn best en hoop vooruit te geraken.

FranX schreef:Ik weet niet wat je gezien hebt en dat maakt een vergelijking lastig. Het is niet verboden om over lichttechniek en plantenteelt te praten.. dus wat heb je gezien?
De door mij eerder hierboven genoemde Philips Son-T Pia is de Opel kadett onder de kweeklampen met voldoende blauw/rood licht om tot een relatief succesvolle teelt te komen.
Misschien kan je die en zijn soortgenoten als leidraad nemen.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurtemperatuur waarbij je voor de opkweek zo blauw mogelijk licht nodig hebt en het afbloeien zo rood mogelijk.

Ik heb volgende gevonden voor 30 euro:
Hogedruk natrium lamp van Philips met een langere levensduur en een constante afgifte van licht gedurende de hele levensduur. De Green Power lamp is speciaal aangepast aan de wensen van de tuinbouw en heeft een hogere lichtopbrengst en levert meer groeilicht.
Philips Lamp 400W master son-t Green Power is verbeterde versie van de son-t plus. De lamp is gemaakt van gehard glas met daarin een ontladings buis en een afgemeten hoeveelheid natrium.

Eigenschappen van de lamp:

Geschikt voor de bloeifase
58.500 lumen lichtsterkte
E40 fitting
5 x 28 cm
16.000 branduren
725 micromol
De lamp is geschikt voor een oppervlakte van 90 x 90 CM

Daarbij moet ik dan nog een voorschakelaar en reflector vinden. De voorschakelaar maakt best niet teveel lawaai. De kweekruimte is naast de slaapkamer van de buurvrouw, en die klaagt bij geluidsoverlast 's nachts... én met de huidige elektriciteitsprijzen is het 's nachts dat de lamp zal moeten branden ...


FranX schreef:Een oud Hollands spreekwoord luidt: de kost gaat voor de baat uit.

écht? :grin:
Ik heb geen probleem met een juiste investering natuurlijk, maar een juiste investering moet afgewogen worden.


FranX schreef:Het is niet duidelijk hoeveel licht en in welk kleurspectrum jouw lampen afgeven.
Onder een 600 watt kweeklamp moet je per pot van 25 L denken aan één plant.

Ik heb 2 lampen:
The Mammoth Turbo neon TL lamps are specially designed for indoor growing. These lamps have a light range of 6500K. They provide white light, suitable for the growing phase of the plants.

Properties:

30 watt Power consumption
6500K
2400 Lumen
Energy label A
Life span is 10.000 hours
Advantages of the Turbo neon TL:

High efficiency
Low replacement costs TL
TL gives off less heat than a HPS lamp
Distance between plant and bulb may be less than for a HPS lamp
Growing plants under the TL is easy and can be very efficient.

The Secret Jardin brand name (shown in the pictures) is changed to the brand name Mammoth. The product itself has not changed and is exactly the same.

The Mammoth Turbo neon TL lamps are specially designed for indoor growing. These lamps have a light range of 2700K. They provide a warm white light, suitable for the flowering phase of the plants.

Properties:

30 watt Power consumption
2700K
2400 lumen
Energy label A
Life span is 10.000 hours
Advantages of the Turbo neon TL:

High efficiency
Low replacement costs TL
TL gives off less heat than a HPS lamp
Distance between plant and bulb may be less than for a HPS lamp
Growing plants under the TL is easy and can be very efficient.

The Secret Jardin brand name (shown in the pictures) is changed to the brand name Mammoth. The product itself has not changed and is exactly the same.


FranX schreef:Spel op safe en vergeet tentjes.
Er zijn keurige kant en klare systemen die in ieder huis passen, voldoen aan je eisen en veilig zijn.
Check bijvoorbeeld: http://www.g-tools.nl/cat/kweekkasten-2/
Ja, het is een investering maar dan weet je in ieder geval zeker dat de basis goed is en bij juist gebruik zal het op termijn altijd renderen vergeleken met commerciële aankopen.

Ja ... Wel, daar hebben we die 'Juiste' investering terug. voor de straatprijs moet ik toch al 100 plantjes afwerken om een break-even te maken, dan zit de kostprijs van de electriciteit, van de zaadjes zelf er ook nog niet in.
Voordat ik aan een tent dacht, was ik van plan om zelf een kweekkast ineen te steken. Ik heb hier nog wat hout en voldoende materiaal om het lucht dicht te maken, dus dat zit goed. En goedkoop...
De enige dingen die ik nodig zou hebben is een ventilator, nieuwe lamp en een koolstoffilter.
Houd zo'n koolstof filter echt àlle geur tegen?

FranX schreef:Hier kunnen we een hele lange discussie over houden zonder daadwerkelijke conclusie.
Dat heeft te maken met voorkeur, het wel of niet hebben van groene vingers en geloof.
De vraag begint al met waar kweek je op.. aarde, kokos, hydrocultuur en weet ik veel wat nog meer.
Aarde, potgrond.

FranX schreef:Met aarde zou ik zeker in een kleine ruimte adviseren om gewoon handmatig te bewateren of te besproeien. Bijkomend voordeel is dat je tegen je plantjes kan praten.

Ik denk dat mijn appartementsgenoot me zal laten opnemen in een mentaal instituut :grin:

FranX schreef:De extra C02 die je dan uitstoot zal je plantje hard nodig kunnen hebben. Immers in een kleine ruimte kan de beschikbare C02 te laag zijn. Buiten dat je op die manier er een leuke hobby aan hebt kan je door visuele inspecties eenvoudig bepalen meer of minder te geven, wel of niet bij-bemesten etc.
Maar interessant.
Het idee was eigenlijk om een vol-automatisch systeem te hebben (zoals eerder gemeld, ik ben een PC mens, ik houd van automatiseringen). Iets in de aard van "Zaadje in de pot, 3 maandjes later afknippen, drogen en smoren"...
Maar de plant heeft dus CO2 nodig. Een CO2 injector zal ik wel ergens vinden denk ik. Desnoods per tijdstip een gecontroleerde vlam opsteken... De visuele inspectie plan ik te laten doen door een webcam. Mijne vriend werkt aan beeldherkennings software, dat zou, met de juiste algoritmes, de plant moeten volgen en de voeding bijsturen waar nodig. Maar dan moet ik natuurlijk wel eerst uitzoeken wat de plant nodig heeft.

Ik leer bij :woeh:
kazoe
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: di jan 27, 2015 7:01 pm

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor FranX » vr jan 30, 2015 6:23 pm

Over de lampen:

De Philips Lamp 400W master son-t Green Power lijkt me een uitstekende lamp en voldoende om 1 vierkante meter te belichten.
Zie deze pdf http://www.eltacnet.com/philips5.pdf en het verschil in kleuren spectrum.
(onthou blauw licht is groei en rood is bloei)
Vergelijk de lamp met de door jouw genoemde TLlamepen en je snapt dat de Green power meer opbrengst gaat geven.

Opkweken doet men het best onder blauw licht.
Zodra de zaadjes ontkiemen plaats je ze eerst in een apart kastje (propagator) met als licht een simpele spaarlamp TL. Als het plantje meer body heeft mag ie onder de kweeklamp.

Gelijk onder de kweeklamp zetten kan het plantje beschadigen (te heet, overstrekken/te snel groeien)

[quotel]De kweekruimte is naast de slaapkamer van de buurvrouw, en die klaagt bij geluidsoverlast 's nachts[/quote]

Dan zeker niet besparen op een goede kwaliteit voorschakelapparaat.
Oudere modellen gaan op den duur sowieso brommen.

Houd zo'n koolstof filter echt àlle geur tegen?


in een afgesloten ruimte is het antwoord bijna ja.
Iets beters ga je niet vinden en zeker bij het drogen is zo een filter een noodzaak.

De enige dingen die ik nodig zou hebben is een ventilator, nieuwe lamp en een koolstoffilter.


Reflector, thermometer, voedingsstoffen, PH meter (voor je bewatering.. kraanwater kan je aanpassen met een beetje azijn om de juiste Ph waarde te krijgen), maatbeker etc etc.

Voordat ik aan een tent dacht, was ik van plan om zelf een kweekkast ineen te steken. Ik heb hier nog wat hout en voldoende materiaal om het lucht dicht te maken,


Luchtdicht is geen goed plan. Onderaan moet er vrij lucht kunnen instromen (lucht, geen licht!)
Een goede circulatie is van belang. Temperaturen kunnen flink oplopen en schade aan de planten toebrengen.

Een CO2 injector zal ik wel ergens vinden denk ik


Prima maar let wel.... te veel C02 wil je niet... je planten schieten dan omhoog en je opbrengst daalt. Maar als je het nauwkeurig kan inregelen zit het wel goed.. denk ik.

Ik snap je high-tech benadering en als dat je ding is moet je het zeker doen.
Dingen doen waar je geen affiniteit mee hebt zullen per definitie nooit een echt succes worden.

Toch zal je niet helemaal aan handwerk ontkomen.
Al was het maar om selectief bladen weg te knippen, te verpotten, opkweken e.d.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Na 3 maanden te klein.

Berichtdoor Minz » ma aug 17, 2015 9:38 pm

Hoi Kazoe

Misschien heb je hier iets aan

http://www.rollingstoned.nl/afbloeien-met-de-budmaster/

Grtjs Minz
Minz
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: ma aug 17, 2015 9:33 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner