Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor FranX » ma apr 15, 2013 10:45 pm

Sunseed schreef:Gewoon los er op? Heb er niet meer van gerookt want was op weekend, en we zitten op het einde van dag 1 stoppen :p


De poedersuiker (echt heel klein beetje) over de tabak strooien en doorwoelen.
Bijkomend gunstig effect is dan dat de tabak zich beter laat rollen.

Peppermunt olie, klein druppeltje op de vingertoppen uitsmeren en dan door de tabak woelen.

Let op beter te weinig dan teveel gebruiken, je kan altijd iets bijvoegen maar nooit meer weghalen.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Sunseed » ma apr 15, 2013 10:49 pm

Menthol vind ik niet zo geweldig maar suiker zal de smaak wel wat verbeteren denk ik?
Hier schepte ik onlangs nog op over hoeveel drugs ik al had gedaan, maar ondertussen ben ik voorbij die opschepfase
Avatar gebruiker
Sunseed
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 348
Geregistreerd: di maart 22, 2011 8:23 pm

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor FranX » di apr 16, 2013 10:52 am

Sunseed schreef:Menthol vind ik niet zo geweldig maar suiker zal de smaak wel wat verbeteren denk ik?


Het maakt het wat voller van smaak ja... Maar teveel en je bent aan het carameliseren en bij verbranding van de suiker krijg je ook nog wat verontreinigingen binnen.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Sunseed » di apr 16, 2013 6:14 pm

Ik zou echt niet weten hoeveel ik er moet over doen, het is een halve pot van 100 sigaretten dat ik heb gedaan.
Hier schepte ik onlangs nog op over hoeveel drugs ik al had gedaan, maar ondertussen ben ik voorbij die opschepfase
Avatar gebruiker
Sunseed
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 348
Geregistreerd: di maart 22, 2011 8:23 pm

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor FranX » di apr 16, 2013 8:17 pm

Sunseed schreef:Ik zou echt niet weten hoeveel ik er moet over doen, het is een halve pot van 100 sigaretten dat ik heb gedaan.


Poe, tja... neem een beetje tussen duim en wijsvinger en vandaar uit na een proef eventueel nog een beetje. Het is een beetje trail and error en natuurlijk persoonlijke smaak.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Peptalk » vr apr 19, 2013 9:40 am

Ik zou de suiker weg laten.

In de tabaksindustrie is suiker het meest gebruikte additief (en zit ook gewoon in additive free tabak :hulde: )
Verbranding van suiker zorgt voor CO vorming, naast het onschadelijke CO2 vorming.
Ook komen er bij de verbranding van suiker (C12H22O11) aldehyden vrij.
Deze zijn irriterend voor de luchtwegen en vele uit deze groep zijn bewezen kankerverwekkend.

Wanneer je een pakje sigaretten koopt kan tot 4% van het totale gewicht van de sigaret suiker zijn. In de tabak zelf komt dit neer op een percentage van 20% suiker. Dit wordt toegevoegd door middel van honing, siroop, vruchtensappen, mais of karamel.

Heb je net je tabak gewassen, ga je dr weer zooi bij gooien :kleuter:

Weet overigens niet wat voor soort olie je gebruikt? Hierin zitten (ondanks dat het als natuurlijk wordt verkocht) toch vaak onzuiverheden in. En vrijwel elke olie die verbrand wordt vormt een shitload aan vrije radicalen.....
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor FranX » vr apr 19, 2013 1:29 pm

Klopt.
Maar het doel was nicotine-vrije tabak louter om het verslavende component te minimaliseren en anderzijds een beter alternatief te krijgen voor tabaksvervangers.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Einstein » vr apr 19, 2013 2:31 pm

Wordt CO al niet überhaupt in grote hoeveelheden gevormd als je tabak rookt? Je bent dan je tabak immers behoorlijk onvolledig aan het verbranden.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor snuifduif » vr apr 19, 2013 5:34 pm

CO is ook niet zo heel schadelijk lijkt me, het gevaar zit in een zuurstof tekort voor je organen maar dat is met een sigaret niet echt aan de orde
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Peptalk » zo apr 21, 2013 11:17 am

Einstein schreef:Wordt CO al niet überhaupt in grote hoeveelheden gevormd als je tabak rookt? Je bent dan je tabak immers behoorlijk onvolledig aan het verbranden.


Ja. En dit neemt niet af door de nicotine weg te wassen. Zelf extra additieven toevoegen lijken me daarom niet perse een strak plan.

snuifduif schreef:CO is ook niet zo heel schadelijk lijkt me, het gevaar zit in een zuurstof tekort voor je organen maar dat is met een sigaret niet echt aan de orde


Aangezien de halfwaarde tijd van CO wel een aantal uurtjes is, en men vaak meerdere sigaretten in een paar uur rookt, is dat zeker aan de orde.
Nou is het vaatvernauwende nicotine wel verwijderd, dat scheelt.

Daarnaast is CO vergiftiging de intoxicatie met het meeste dodelijke aflopen in de Benelux..
Dit is weliswaar niet door roken, maar vooral verwarmingsketel, maar je moet het zeker niet onderschatten.

Het totaal aantal koolstofatomen verhogen in iets wat je gaat verbranden en inhaleren lijkt me gewoon niet verstandig. Niet met suiker en zeker niet met olie.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor F4R7B3P » zo apr 21, 2013 3:18 pm

Ivo schreef:
F4R7B3P schreef:Nicotine geeft ook vrijwel geen headrush, dat neemt de CO (en anderen) voor zijn rekening.

Lijkt mij vreemd, iedereen is er toch van overtuigd dat dit aan de nicotine ligt... Heb je hier een bron voor?


Niet direct bij de hand. Als je deze wilt hebben kan ik er wel naar zoeken. Onderzoeken naar roken zijn trouwens wel problematisch wegens dubbele agendas.

Zelf heb ik kort geleden een klein onderzoekje gedaan naar de overstap naar elektrisch roken. De vloeistof in een elektrische sigaret bestaat uit nicotine, propyleenglycol en glycerine in combinatie met een bepaalde hoeveelheid nicotine. Bij de elektrische sigaret heb ik nooit een headrush gehad, zelfs niet met 40mg/ml nicotine vloeistof.

Mijn eigen ervaring is ook dat de headrush wordt veroorzaakt door de inademing van CO en dus tijdelijk zuurstof tekort in de longen. Of nicotine de boosdoener is van sigratten zet ik ook mijn vraagtekens bij. In een zeer korte tijd was ik met de elektrische sigaret compleet afgebouwd (0mg/ml) van de nicotine. Zonder moeite en zonder craving.

Ik vermoed dat de nicotine samen met stoffen die de absorbering van nicotine uit rook door de longen effectiever maken (ammonia) de werkelijk boosdoener zijn. Het is een combinatie van stoffen die bij de verbranding vrijkomen. Verslaving wijten aan nicotine is vermoedelijk wat te kort door de bocht. Er zit zo ontzettend veel meuk in verbrand tabak rook, dat is gewoon bizar.
F4R7B3P
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: zo jan 27, 2013 6:28 pm

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Raven » wo dec 18, 2013 11:05 pm

Eerste wat ik rookte was een joint. Na lange tijd kocht ik mijn eerste Shag, die moest ik na 2 weken weggooien. Kurkdroog.
Stapte ik over op vaste sig's. Licht nic gehalte.
Jaren verstreken. Toen kwamen de plantjes. Als ik kon dan mixte ik. Nog steeds raak ik tabak puur alleen aan als ik of niks te blowen heb of niet kan.

Ik heb een poging gedaan om te stoppen die lukte ook. (10j?) Begon mijn weed puur te roken. Geweldige high, super smaak. geur en smaak papillen waren niet vervuild. Een hele wereld ging voor me open. Problemen ontstonden. Minder geld. Maar ook iedere keer koffieshop grammetjes. De ellende begon. Ene joint brandde niet. Andere smaakte niet.
Ik moest gaan mixen. Binnen no time hooked.

Headrush. Oude maat van me wou een chillum met me roken. Ik had net sollicitatie gesprek (in de koffieshop). Geen tabak erin he. Nee geen tabak erin. Man. Duizelig, ellendig. Chillum zit toch echt minder tabak in maar de vervuiling van de high. Het misselijke gevoel zoals bij je eerste sigaret is beduidend sterker.

Mij is ooit verteld dat de tabak met ammonia is bewerkt. De nic zou dan sneller hersenen bereiken en meer verslavend zijn. Vond het op uitgekookte sos lijken qua verhaal.

Tabak scheen een zeer psychoactief plantje te zijn. Toen de commerce het onder beheer kreeg werd psycho terug gekweekt en verslaving up.
Hetzelfde heb ik bij de pilletjes gezien. 120 mg toppie toppie. best drug ever. altijd kleine batches (35g p.p.) Toen kwamen de salmies. Maffia troep. 70mg dus je moest er 2 kopen en onzuiver.
Eerste bijverschijnsel van X. klappertanden. En daar begon het. Superchickies zagen er 2 uur later met scheve en kauwende bek niet meer uit.
En hoe reageert de gebruiker daar op. Die zweerden bij salmies. Dat waren de eerste die ze leerde kennen. Als je klappertandde dan had je goed spul :keta:

Ik vraag me af in hoeverre wij nog origineel materiaal roken. Had ik dat uitwassen maar eerder geweten. Kut verslaving is het. Het roken van de sigaret is gewoon niet lekker. Constant mis je en als je het hebt dan is het alleen maar ok. Je krijgt er niks extra's voor terug. Moet ik zeggen dat je van pijptabak (zoals opa) met bijbehorende pijp stiekem wel een lekkere kick krijgt

Over wassen gesproken. Eens kijken hoe mijn eindmateriaal er naar aanleiding van een andere topic uitziet. Haat caf :mrgreen:

Wel nog een vraag.
Moet de shag in de oven worden gedroogd. Of zou ruim uitlekken in een zeefdoek en daarna spreiden ook werken

geloof overigens wel in het folie verhaal. Eterische olieen zal toch wel wat verdampen. waardoor je een evengoed nog waardeloos vul matriaal overhoud dat minder verslavend en Psycho aktief is.
Imho waardeert een echte blower dat.
Raven
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: do dec 12, 2013 7:44 pm

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Arno » wo dec 21, 2022 7:57 pm

Hallo,
Ik doe het al jaren en werkt zeker wel, zelfs mijn vrienden vinden dat ook want als ze mijn jointjes roken hebben ze wel zin nog in een sigaret . en ik ben hierdoor kunnen stoppen met roken :)
Gegroet,
Arno
Arno
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: wo dec 21, 2022 7:54 pm

Re: Nicotine uit tabak wassen, feit of fictie?

Berichtdoor Jmths » vr dec 23, 2022 2:22 pm

Ik heb een paar jaar geleden wat tabaksplanten geplant welke het verassend goed deden in gematigd klimaat.

Via ebay gekocht onder de naam Thai Jasmin, bloemen van de plant gaan rond schemering open en verspreiden een aangename geur, mooie bloemen ook in verschillende felle kleuren (wit, paars, lila). Tabak van gemaakt, je begint met de bruine afgestorven bladeren plukken en dan haal je ze een paar keer door water in de wasbak heen. Je ziet het water geel worden wat de nicotine is.

Het wassen in water herhaalde ik zo'n 5 a 10 keer en dan was de nicotine in de tabaksplant laag genoeg voor consumptie. 15min op 150C in de oven om het weer te drogen. Als je natte tabaksbladeren ophangt om te drogen in gematigd klimaat zullen de bladeren schimmelen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner