Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Presicieweegschaal 0.001 gram

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor FranX » do apr 26, 2012 5:57 pm

Nu had ik al een Myco 0.01 weegschaaltje maar pietluttig als ik soms kan zijn zocht ik al een tijdje naar een knap 0.001 weegschaaltje. Meten is immers weten en een paar milligram kan soms het verschil betekenen tussen hemel en hel. Een professionele lab-grade 0.001 gram afwegende weegschaal kost al gauw enkele duizenden euro's dus die optie sloeg ik maar over. Gelukkig bestaan er ook presicieweegschaaltjes op pocketformaat die naar eigen zeggen ook 0.001 kunnen afwegen en vanaf een paar tientjes te koop zijn.

Maar als een professionele 0.001 weegschaal duizenden euro's moet kosten hoe kan men dan voor een paar tientjes een net zo fijn wegende weegschaal maken? Zijn die goedkope en meestal Chinese weegschaaltjes wel nauwkeurig? En is er een alternatief?

1. gram = 1000 mg
0.1 gram = 100 mg
0.01 gram = 10 mg
0.001 gram = 1 mg

Een rondgang over het Internet op zoek naar reviews van lieden die dergelijke weegschaaltjes hadden gekocht leverde niet zo gek veel op. Of men was redelijk tevreden of juist helemaal niet. Sommige gebruikers rapporteerde afwijkingen van enkele tot vele milligrammen van hun weegschaaltje. Kortom. Geen eensluidende of onderbouwde oordelen waar ik iets mee kon. Hooguit kon ik op basis van de commentaren concluderen dat geen enkele pocketweegschaal uit die prijsklasse 100% exact was. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ze allemaal slecht zijn.. zeker niet, sommmige worden zelfs als zeer goed beoordeeld. Maar mij konden ze niet helemaal overtuigen.)

Na wat langer zoeken kwam ik op een Duitse website van een weegschalenproducent en daar bood men een 0.001 precisie weegschaal op zakformaat aan die me wel aansprak. Waarom? Tja, allereerst onderbuikgevoel, het gaat tenslotte om een Duits bedrijf. Ze hebben duidelijke online handleiding. En ze bieden de mogelijkheid om je weegschaaltje te laten certificeren (tegen meerprijs dat wel.) Dat alles gaf me wel vertrouwen. De prijs (70.00 euro) was te overzien en mocht het ding problemen geven dan zou ik mijn klachten gewoon bij een Duits bedrijf kunnen neerleggen.

Enfin. Inmiddels heb ik het ding in huis. Er zit een calibratiegewichtje, los schaaltje en duidelijke handleiding bij. Tot nu toe weegt het ding tot tevredenheid en heb ik zaken vanaf 6 mg afgewogen die later elders gewogen inderdaad precies 6 mg bleken te zijn.

Hieronder wat prentjes van het weegverschil tussen mijn oude vertrouwde Myco en de nieuwbakken Mof.

Toch ben ik nog steeds nieuwsgierig naar jullie bevindingen. Welk of wat voor soort weegschaaltje gebruiken jullie? En hoe bevalt die? Zou je 'em aanraden?





I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Saikedellik » do apr 26, 2012 6:05 pm

Ik heb 1 die erg veel lijkt op die onderste, heeft me ook iets van 60-70e gekost. Erg tevreden over, maar nooit "gecontroleerd" of ie echt op de mg nauwkeurig is. Als je kleine hoeveelheden er op legt echter, kan het soms even duren voordat het gewicht "klopt", hij loopt dan gedurende een aantal seconden nog langzaamaan op.
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Stefaan » do apr 26, 2012 6:09 pm

Had ik die maar! Ik heb er 1 van 60 euro en die is tot 5 mg nauwkeurig, zonder mogelijkheid tot her-calibratie voor zover ik weet.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor heaven » ma mei 21, 2012 2:32 am

http://www.dealextreme.com/

daar is je antwoord goedkoop en gaat een tijd mee!
Heb hem al een tijd en 0 problemen ermee :hulde:



21dollar.. damn wat worden jullie afgezet daar
Avatar gebruiker
heaven
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 56
Geregistreerd: di feb 21, 2012 2:19 am

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Schism » ma mei 21, 2012 3:13 am

Oh. Die dealextreme-bullshit is niet accuraat. Geen enkele 'precisieweegschaal' onder de 200 euro is dat. Wegingen onder de 50mg zijn altijd fout. Op mijn studie gebruiken we analytische weegschalen van 3000 euro, en daar mag niet onder de 50mg op worden gewogen.

Just sayin'.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor heaven » ma mei 21, 2012 3:28 am

Pascal schreef:Oh. Die dealextreme-bullshit is niet accuraat. Geen enkele 'precisieweegschaal' onder de 200 euro is dat. Wegingen onder de 50mg zijn altijd fout. Op mijn studie gebruiken we analytische weegschalen van 3000 euro, en daar mag niet onder de 50mg op worden gewogen.

Just sayin'.


Hehe hoezo zijn die altijd fout de wegingen onder 50mg? Haal toch echt 200 caps uit 1 gram (=5mg per cap) phenazepam als los voorbeeldje.
Hoe klopt dat niet volgens jou dan? Zal vast wel eens 0.5mg minder of meer zijn maar om daar nou dat kreng voor te halen spoor je echt niet..
Of weeg je je dope tijdens de studie? :P
Avatar gebruiker
heaven
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 56
Geregistreerd: di feb 21, 2012 2:19 am

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Schism » ma mei 21, 2012 3:34 am

Toch zou ik deze dingen niet vertrouwen met bijvoorbeeld 2C'tjes als 2C-P waarbij hele lage doseringen al effect hebben. Weeg dan 50mg af en los dat op in een 'x' aantal milliliter water. Zo weet je écht zeker hoe veel je neemt.

En ja, in principe weeg ik dope voor mijn studie; medicijnen. :P
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor heaven » ma mei 21, 2012 3:42 am

Pascal schreef:Toch zou ik deze dingen niet vertrouwen met bijvoorbeeld 2C'tjes als 2C-P waarbij hele lage doseringen al effect hebben. Weeg dan 50mg af en los dat op in een 'x' aantal milliliter water. Zo weet je écht zeker hoe veel je neemt.

En ja, in principe weeg ik dope voor mijn studie; medicijnen. :P


Cheers on you're study!

De manier die jij beschrijft kan ook inderdaad, maar goed waar weeg jij dan je stofjes mee thuis?
I'm just curious.
But I'm outta here for now otherwise I'll miss my transport and an awesome day with friends :love:
Avatar gebruiker
heaven
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 56
Geregistreerd: di feb 21, 2012 2:19 am

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Schism » ma mei 21, 2012 4:17 am

Ik ben niet zo van het afwegen. Ik gebruik heel soms speed, en heb één keer 50mg afgewogen om te zien hoeveel dat was als eikpunt. 2C-B heb ik in pilvorm dus ik weeg eigenlijk nooit iets af. En als ik dat doe zijn dat grotere aantallen dan 50mg. :P

Als ik iets wil afwegen wat echt precies moet doe ik dat wel op school. ;)
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Einstein » ma mei 21, 2012 10:23 pm

Zeker als je iets analytisch afweegt wil je in principe altijd een kleine relatieve onnauwkeurigheid, dus minder dan bijvoorbeeld 1%, dus op een weegschaal met een nauwkeurigheid op de milligram weeg je alleen hoeveelheden boven de 50 mg. De dosis van de meeste drugs komt stukken minder nauw (of je nu 13.6 of 14.3 mg pakt maakt doorgaans niet erg veel uit), dus dat kan in principe wel met zo'n weegschaal.
Alleen in het geval van sommige sterkere 2C's is het echt noodzakelijk om trucjes te verzinnen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor snuifduif » ma mei 21, 2012 11:20 pm

Bij mij op de opleiding gaan de balansen per 100 µg
Als je met een balpen op een papiertje schrijft en die op de weegschaal legt zie je hem aflopen omdat de inkt opdroogt
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Schism » ma mei 21, 2012 11:22 pm

Ik doelde ook zeker op de (sterke) 2C'tjes. En ja, bij bijvoorbeeld opiumwetmiddelen en vergiften is een verschil van 1% de max. Even dat mensen weten dat die dingen niet zo nauwkeurig zijn als de fabrikant altijd beweert. ;)

Haha, snuifduif. Ik heb dat ook gedaan! Die balansen zijn tot op 4 decimalen nauwkeurig.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Davinci » di mei 22, 2012 4:57 am

Semimicrosubstitutiebalans ftw :rock:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor megatrippie » di mei 22, 2012 4:52 pm

Op zich kan je prima wegen met een goedkope weegschaal.
Je moet alleen heel goed weten hoe met zo'n ding om te gaan.
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:52 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor FRESH » wo mei 23, 2012 9:51 am

snuifduif schreef:Bij mij op de opleiding gaan de balansen per 100 µg
Als je met een balpen op een papiertje schrijft en die op de weegschaal legt zie je hem aflopen omdat de inkt opdroogt


Cool :grin:

Ik heb zelf een "professionele" die op de 0,005mg doet. had er ooit eens 2000 mg amfetamine op afgewogen. Toen ik me omdraaide om het lepeltje weg te leggen en ik keek op het display stond er ineens 1990 en toen zag je het ook aflopen..best grappig.

Voor m'n reguliere rc-tjes gebruik ik ook zo'n ding van dealextreme en dat volstaat prima. Een kennis van mij heeft ook zo'n lab-weegschaal en ik neem wel eens wat mee om te vergelijken, toch komt die goedkope van dealextreme er zeer goed mee uit de bus. Je moet er alleen even handigheid in hebben.
FRESH
Offline
 

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Kraak » ma mei 28, 2012 10:17 am

Ik heb ook een goedkope van DealExtreme en die voldoet wel voor alles boven de 30 mg. Echter heb ik al een jaar lang een halve gram 2c-E liggen hier die ik niet kan gebruiken omdat mijn weegschaaltje het niet precies afweegt. Laaste keer dacht ik wel 15 mg te hebben maar bleek het 25, onverwacht een veels te harde trip..

Iemand een oplossing voor het afwegen van kleine hoeveelheden als je weegschaal het niet kan?
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Tomaat » ma mei 28, 2012 10:48 am


Dit is meestal mijn weegschaal voor mdma :) heeul precies
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Peptalk » ma mei 28, 2012 11:01 am

Verschil tussen MDMA en 2c-E is in dosering zo'n 1000%... Moet je wel een hele preciese pink hebben!

Als je halve gram 2c-e écht een halve gram is, dan is er een (onnauwkeurige) manier om enigsinds in de buurt te komen.
Gewoon door de helft, door de helft, door de helft enz.

Ik heb, tegen beter weten in :roll2: m'n 2c-e altijd ge eyeballed..
Gebruik het nassaal, en leg dan 3 dosissen neer geschat op zo'n 3-5 mg.
Erg gevaarlijk, dat weet ik. Daarom zorg ik er altijd voor dat het eerder wat minder is dan ik denk, en neem het in verschillende doses.
Oraal word dat wat lastiger natuurlijk....
Laatst bijgewerkt door Peptalk op ma mei 28, 2012 11:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Tomaat » ma mei 28, 2012 11:07 am

Peptalk schreef:Verschil tussen MDMA en 2c-E is in dosering zo'n 1000%... Moet je wel een hele preciese pink hebben!

Uiteraard doe ik dat alleen maar met mdma, vandaar dat ik het er ook expliciet bijzette... Zelfs met 2cb is die 'methode' (nuja, methode is een groot woord :P ) onverantwoord.
Peptalk schreef:Als je halve gram écht een halve gram is, dan is er een (onnauwkeurige) manier om enigsinds in de buurt te komen.
Gewoon door de helft, door de helft, door de helft enz.

Doe ik meestal als uitgangspunt, zeker als ik uitga en af en toe een pinkje neem. Als je ongeveer kan zeggen hoeveel je meehad, kan je ook ongeveer zeggen hoeveel je al opgedaan hebt. Alsmaar ongeveer gelijk verdelen in de helft is inderdaad het meest accurate dat je op het oog kan doen denk ik. Als is goed fijnmalen van de kristallen wel een must, anders wordt het nog meer 'natte vinger' werk...
Peptalk schreef:Ik heb, tegen beter weten in :roll2: m'n 2c-e altijd ge eyeballed...

:hulde:
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Einstein » ma mei 28, 2012 12:28 pm

Als je met anderen gaat trippen kan je misschien een fles demiwater kopen, de totale dosis oplossen in zo'n 50 mL en dit dan verdelen over een aantal glazen drinken. Hoef je alleen de volumes met enige precisie af te meten.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Kraak » ma mei 28, 2012 1:17 pm

Is het ook niet langer houdbaar opgelost in water? Dat ik gewoon alles kan oplossen en dan met een pipetje oid. elke keer de goede hoeveelheid eruit haal?

Peptalks methode trekt me niet echt, ik heb al een enorm trillende hand en mijn ervaring met teveel 2c-e is niet zo prettig. Zit er liever veilig mee :geek: Ik heb ook geen enkel idee hoe 3-5 mg er uitziet bij 2c-e
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Peptalk » ma mei 28, 2012 1:58 pm

Sjarel schreef:Peptalks methode trekt me niet echt,


Snap ik, schaam me d'r ook voor dat ik het zo doe/heb gedaan.

Of het wat langer houdbaar is weet ik niet, 2 weken lijkt me wel..Half jaar word misschien lastig.
Weet Einstein vast wel.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Presicieweegschaal 0.001 gram

Berichtdoor Einstein » ma mei 28, 2012 2:19 pm

Vaak hebben stoffen de neiging om wat instabieler te zijn in oplossing, of dat voor 2C-E significant is zou ik niet zeker weten. Vermoed eigenlijk dat het inderdaad goed houdbaar is. Als je het koel en donker bewaart zal je er in ieder geval wel even mee vooruit kunnen, denk dat je het dan in ieder geval een paar maanden kan bewaren, al zou ik voor de zekerheid niet de volledige halve gram in demiwater donderen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron