Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

SPOED: uitstellen van soaken?

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

SPOED: uitstellen van soaken?

Berichtdoor Vaste klant » do okt 18, 2012 3:19 pm

Hallo beste,

Ik heb een growboxje en de eerste flush is NU oogstklaar. Dus ik ga sowieso NU oogsten. Maar als ik direct opnieuw ga flushen ontstaan er wat problemen. Ik ben morgen om 3 uur ongeveer pas weer in staat om het water eruit te laten lopen en ze weer in de zak te plaatsen. (bijna 24 uur dus)

Dus wat kan ik het beste doen:

-Na het oogsten direct de deksel erop en de box in de koelkast bewaren (En dan dus morgen om 3 uur pas soaken)

-Na het oogsten direct de deksel erop en de box op kamertemperatuur bewaren (En dan dus morgen om 3 uur pas soaken)

-Na het oogsten direct de deksel erop maar hem wel vanavond al soaken voor ik weg ga (dan zal hij intotaal rond de 20 uur! soaken)
Ook in het laatste geval, kan ik hem dan het best gekoeld bewaren of op kamer temperatuur totdat ik ga oogsten?

Thanks!
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: SPOED: uitstellen van soaken?

Berichtdoor FRESH » do okt 18, 2012 3:34 pm

Gevoelsmatig zou ik zeggen optie 2.
Nu oogsten, dan op kamertemperatuur zetten met de deksel erop en dan weer soaken etc. zoals de bedoeling is volgens het schema.

Zelf heb ik een keer in een ochtend geoogst, toen kwam er iets tussen waardoor ik direct van huis moest, en heb alles gewoon laten staan (wel met deksel erop, maar niet in de zak en geen water...) is allemaal gewoon goedgekomen. Toen ik volgende dag pas weer thuis was, direct zitten soaken en schema weer opgepakt. Had geen nadelige gevolgen in mijn geval.

Wel is het zo als je er water inzet, dan is er volgens mij minder kans op evt. besmettingen dmv direct zuurstof e.d. uit de omgeving. Sowieso je zak goed dichtmaken in iedergeval, wat je ook doet!
Wat zegt die beschrijving? Bij sommige kits kun je namelijk 12 tot 24uur soaken, dus die paar uurtjes meer, zal vast niet echt uitmaken.
FRESH
Offline
 

Re: SPOED: uitstellen van soaken?

Berichtdoor Vaste klant » do okt 18, 2012 3:54 pm

Thanks voor het antwoord.
Zal denk ik in beide gevallen toch niet heel veel uitmaken als ik dit zo lees. Denk dat ik uiteindelijk voor de optie ga om hem nu al te soaken.

Net geoogst en een indrukwekkende 250(!!!) gram golden teachers in mn bakkie :shock:
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: SPOED: uitstellen van soaken?

Berichtdoor Einstein » do okt 18, 2012 4:03 pm

Volgens mij hoef je zo'n kweekbox niet per se na iedere oogst te soaken. Heb ik ook maar 2 keer gedaan en heb er 5 keer van geoogst. Denk echter ook niet dat het veel kwaad kan als je de box eerst even laat staan voordat je hem soakt.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: SPOED: uitstellen van soaken?

Berichtdoor FRESH » do okt 18, 2012 4:10 pm

Einstein schreef:Volgens mij hoef je zo'n kweekbox niet per se na iedere oogst te soaken. Heb ik ook maar 2 keer gedaan en heb er 5 keer van geoogst. Denk echter ook niet dat het veel kwaad kan als je de box eerst even laat staan voordat je hem soakt.

Ik heb het ook een keer zo gedaan ja :-)
Gewoon niet soaken zelfs en toen had ik toch nog 3 vluchten.

De 2e vlucht heeft over het algemeen de meeste opbrengst, tenminste dat is mijn ervaring met de boxen die ik wel eens heb. 250 gram is een mooie hoeveelheid voor een 1e oogst :-)
Nu zaak het netjes te laten drogen ;-) Tenminste neem aan dat dat de bedoeling is.
FRESH
Offline
 


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron