Hallooooo!!!
Ik ben de trotse eigenaresse van een growkit Cambodian mushrooms. Dit is een kit waar je zelf eerst het spul moet steriliseren en vervolgens met een spuit de sporen in het rijstpoeder moet spuiten.
Ik heb eerst de helft van de kit gedaan, uit zekerheid zodat als het mis zou gaan ik nog een 2e kans heb. De eerste kweek is nu gedaan, heb ongeveer 3 flushes gehad en gisteren de paddo's gewogen (gedroogd) en ik heb ongeveer 15 a 20 gram.. behoorlijk weinig dus.. Weet iemand waarom ik zo weinig heb? Ik lees hier op het forum dat anderen er véél meer uit halen. Ik moet er wel bij vermelden ik heb ze gewoon op kamer temperatuur laten groeien. Altijd met schone handen de paddo's geplukt. En ik heb ze heeeeel veel liefde gegeven. Ik heb mijn "baby's " minstens elke dag verteld hoe mooi ze zijn en hoe trots ik op ze ben (mocht helaas niet baten)
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring er mee met de sporen van de paddo's te nemen en die op een een of andere manier in zo'n spuit te krijgen? Ik wil namelijk nog véél meer paddo's kweken, maar niet zo'n growkit bestellen ivm. duur. Heb voor mijn verjaardag ook van een vriendin een spuit met sporen of mycelium gekregen (moet t nog ff navragen). Die vriendin van me is profi en gaat mij binnenkort ook alles uitleggen. Maar wilde ook graag nog even ervaringen van andere mensen horen. Wil het namelijk goed doen,en er veel uit halen. Heb namelijk al een hele groep potentiële kopers, en naja ik heb ook graag een beetje zakgeld ivm persoonlijke economische CRISIS!
Heel erg bedankt voor de reacties alvast!