No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Nathaniel schreef:Ziet er leuk uit zo in een tas met een lamp erop.
Maarehhhhhhhhh.......waarom?
Deviance schreef:tegen die tijd zal ik hier ook wel een topic openen .
jeroen090 schreef:De growbox is geplaats in een tas om de warmte enige zins binnen te houden, de lamp staat er boven zo dat de temparatuur niet onder de 20 graden gaat komen.
jeroen090 schreef:Ik hoop einde van deze week een aantal leuke foto's te kunnen plaatsen met het begin van het groeien.
PoisonDrink schreef:En waarom steek je hem eigenlijk in de zak? Dat verhoogt volgens mij alleen de kans op contaminatie.
Peptalk schreef:Alhoewel het bij hem de kamertemperatuur hoger ligt dan die in de zak zelf??
Peptalk schreef:Hoewel er genoeg voltooide kweekverslagen te vinden zijn voor die growkitjes, aangezien het maar 2 weken duurt
PoisonDrink schreef:jeroen090 schreef:Ik hoop einde van deze week een aantal leuke foto's te kunnen plaatsen met het begin van het groeien.
Wishful thinking..
Wishful thinking is het interpreteren van feiten, verslagen, gebeurtenissen, waarnemingen, enz., volgens wat men zou willen dat het geval is en niet volgens de werkelijke bewijzen.
jeroen090 schreef:Hoop wel dat ze er zijn voor het volgende weekend.
PoisonDrink schreef:Aangezien je deze vrijdag pas bent begonnen, ga je nog wel om en bij de 2 weken mogen wachten vooraleer je iets gaat zien groeien.
jeroen090 schreef:hey ik verwacht zelf niet dat het nog 2 weken gaat duren, mijn kameraad heeft ook al eens gekweekt en had al na 7 dagen de boven kant wit 3 dagen later kon je de eerste paddo's zien....deze zijn toe vol groeit in 7 a 8 dagen als ik me niet vergis.
Dus het zal wel verschillen per bakje, en hoe deze hebben gestaan in het magezijn.
jeroen090 schreef:Het klopt op de eerste tamparatuur foto zie je dat het in de kamer idd warmer is dan in de zak dat is nu steeds gelijk en overdag heb ik het in de zak 1 graad hoger dan in de kamer zelf.
Temparatuur ligt altijd tussen de 20 en 25 graden, meestal overdag staat hij constant op 22,7 tot 23 graden in de avond nacht daalt hij tot 21,5.
PoisonDrink schreef:jeroen090 schreef:hey ik verwacht zelf niet dat het nog 2 weken gaat duren, mijn kameraad heeft ook al eens gekweekt en had al na 7 dagen de boven kant wit 3 dagen later kon je de eerste paddo's zien....deze zijn toe vol groeit in 7 a 8 dagen als ik me niet vergis.
Dus het zal wel verschillen per bakje, en hoe deze hebben gestaan in het magezijn.
7 dagen + 3 dagen + 7 dagen is nog altijd 2,5 week..
PoisonDrink schreef:Paddo's kunnen wel van pins tot volgroeide paddestoelen uitgroeien in enkele dagen hoor. Volgens mij heb ik eens na het soaken na 5 dagen kunnen plukken.
Peptalk schreef:Mooi, was een meet fout dus.
Ik had toch gelijk .
Het scheelt niet veel, maar elke graad kan helpen!
Peptalk schreef:Nu ben je een beetje tegenstrijdig bezig.
Eerst zeg je dat je het bij hem niet voor 2/2,5 weken verwacht, om daarna te zeggen dat het wel mogelijk is om binnen 5 dagen te plukken?
Deviance schreef:Tssk tssk, niet zo ongeduldig, mijn kweekset staat er ''al'' een week en tot nu toe zie ik alleen wat witte pluisjes in de linkerhoek. Lijkt me erg sterk dat ik dit weekend kan nog oogsten, sterker nog ik zal blij zijn als ik dit weekend al de eerste paddestoeltjes zie.
Geduld is nog steeds een schone zaak
PoisonDrink schreef:
Een irrelevant verschil in temperatuur.
Voor de eerste flush kan het 2,5 weken duren voor je kan oogsten. Die 5 dagen was bij de 2e of 3e flush dacht ik, maar aangezien er bij die flushes na 2 dagen al nieuwe pins kunnen bovenkomen, kan je het nog altijd 'projecteren' op de eerste flush. Aangezien er bij de 1e flush de eerste 10 dagen (ongeveer, ik weet niet of dit voor elke growbox geldt) toch nog niks te zien is. Dan kan je dus zeggen dat eens de pins bovenkomen, je met wat geluk kunt oogsten na ongeveer 4 dagen (want 5 dagen in totaal, dus vanaf vlak na het soaken geteld. De eerste dag zag ik nog nooit pins)
Misschien was ik wat onduidelijk ja. Hoe lang duurde het bijvoorbeeld bij jou om de eerste flush te oogsten? Of wanneer zag je de eerste pins?
Wat een hoop uitleg weer.
Denk jij dat jeroen090 voor het eind van het weekend al kan oogsten? Hij is begonnen in de nacht van vrijdag op zaterdag (toen het water afgegoten en in de zak gezet. Dus hij staat nu ongeveer 4 dagen..
Peptalk schreef:Als je constant een graad hoger kweekt, zul je zeker verschil in resultaat merken hoor!
Peptalk schreef:Dus zullen we laten voor wat het is, en Jeroen z'n verslag laten schrijven?
PoisonDrink schreef:Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Peptalk schreef:En zeker geen moeilijke woorden aanwezig?
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten