muz1k schreef:maar is 16 niet een beetje jong?
muz1k schreef:Samenvatting: (wat iedereen geloof ik al heeft gezegd)
Voelt het voor jou goed aan dan kan je er aan beginnen, is dit niet het geval, dan moet het gewoon nog even op zich laten wachten.
muz1k schreef:Samenvatting: (wat iedereen geloof ik al heeft gezegd)
Voelt het voor jou goed aan dan kan je er aan beginnen, is dit niet het geval, dan moet het gewoon nog even op zich laten wachten.
stan539 schreef:Hier ben ik ook bang voor, ik las pas geleden iets over je voorste hersenen die zich tot je 23 a 25ste blijven ontwikkelen (Deze hersenen zouden je gedrag, reactie etc. bepalen).
Maar ik vraag me af hoe veel serieuze schade eenmalig gebruik zou kunnen opleveren, volgens mij is dit niks vergeleken de schade die middelen als Amfetamine en Alcohol geven op de centrale hersenen.
Of ligt het niet aan de schade maar aan de kans op een "bad-trip" omdat iemand van mij leeftijd nog niet de volledige balans tussen lichaam en geest zou (kunnen) hebben volgens velen.
[Waarschijnlijk klopt lang niet alles wat ik hier boven heb geschreven, maar ik vind dit een heel interessant onderwerp en leer er graag over
maldark schreef:1) Het is neurologisch-wetenschappelijk aangetoond dat LSD de structuur van je hersenen verandert. Je brein groeit in een aantal fasen. De fase(s) tot het 18e jaar zijn het sterkst en het belangrijkst. Daarna neemt het steeds meer af qua importance van de ontwikkeling van de persoonlijkheid. Als je LSD gaat gebruiken vóór je 18e, breng je dus veranderingen in de structuur van het brein aan tijdens de belangrijkste ontwikkeling. Stel het je voor als een jonge boom die omvalt, vervalt, maar op zijn stam en takjes verdere uitwassen van takjes en bladeren krijgt. De boom groeit wel door, maar omdat hij al is omgevallen kan het nooit meer een goede boom worden. Nu is het in het menselijk brein niet zo extreem natuurlijk, maar het schetst een beeld. Ook stijgt de kans op verslaving op latere leeftijd enorm (weet niet precies meer wat de neurologische verklaring daarvan is).
Though no physical damage results from the use of LSD, many psychiatric complications have been reported, with a peak occurring at the end of the 1960s [15,16]
...
Turning to chronic neurocognitive after-effects from LSD exposure, Halpern and Pope’s [51] review indicated no evidence for lasting impairments in performance.
...
LSD is physiologically well tolerated and there is no evidence for long-lasting effects on brain and other parts of the human organism.
Ik voel me helemaal betoverd! - 210mg MDMA
Ik voel me helemaal betoverd! - 210mg MDMA
MDMAmazing schreef:Goed verhaal. Weet jij toevallig ook waarom veel mensen zeggen dat een slechte LSD trip veel erger is dan een slechte truffeltrip?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten