Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Eerste keer LSD

Hier kan je alles vragen over het tripmiddel LSD, of het nu over zegels, microdots of druppels gaat.

Eerste keer LSD

Berichtdoor Triptune » ma maart 14, 2011 4:52 am

Na een tijdje na te denken zou ik toch eens LSD willen doen.
Maar, wat is eigenlijk het verschil tussen LSD en truffels qua trip ? Ik weet eigenlijk bitter weinig van LSD (:
Avatar gebruiker
Triptune
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 618
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 10:45 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Sublimo » ma maart 14, 2011 7:17 am

Als je de drie sticky's leest in dit subforum ga je denk ik al een redelijk goed beeld hebben van LSD. :)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Claviceps » ma maart 14, 2011 10:03 am

Voor mij persoonlijk vind ik het grootste verschil dat truffels/paddos een meer chaotische staat teweeg brengen. Ik heb altijd het idee in rondjes te denken, alsof je soms vast zit in een loop.
Terwijl met LSD het meer is alsof je een boom aan gedachten creëert die begint bij de stam en zich uitreikt naar vertakkingen.

Voor mij is het dus zo dat ik LSD een veel prettigere en stuurbare gedachtenstaat vind creëren dan truffels/paddos. Daarbij wil ik wel vermelden dat ik meestal voor stevige doseringen ga, dus met lichtere doseringen heb ik niet echt een vergelijking.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Ciakranar » di maart 15, 2011 12:02 am

Mijn persoonlijke ervaring is dat het ook nogal kan leiden tot een verregaande bewustwording van systemen die in je hoofd functioneren (zoals de software waarmee je visuele informatie verwerkt), en dat kan imo best freaky zijn in tegenstelling tot paddo's etc. Dat vind ik namelijk meer leiden tot een gevoels-trip. Ik vond in ieder geval paddo's een minder grote impact hebben na de trip dan LSD.
Done: LSD, paddo's, truffels, DMT, 2c-b, ketamine, N2O, N2O 2.0, alcohol, wiet, MDMA, diazepam, temazepam, oxazepam, midazolam, alprazolam, lorazepam, 4-AcO-DMT, caffeïne

To do: DXM, PCP, ayahuasca, flunitrazepam, opium
Avatar gebruiker
Ciakranar
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 213
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 8:46 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Arthur King » di maart 15, 2011 12:21 am

Ciakranar schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat het ook nogal kan leiden tot een verregaande bewustwording van systemen die in je hoofd functioneren (zoals de software waarmee je visuele informatie verwerkt), en dat kan imo best freaky zijn in tegenstelling tot paddo's etc. Dat vind ik namelijk meer leiden tot een gevoels-trip. Ik vond in ieder geval paddo's een minder grote impact hebben na de trip dan LSD.

Mee eens, bovendien gingen op LSD mijn gedachten in sneltreinvaart. Vaak wilde ik wat zeggen maar was ik al enkele stappen verder in mn hoofd. Ook werd ik motorisch wat klungelig. :kleuter:
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Einstein » di maart 15, 2011 1:15 am

Lees bijna overal dat LSD speedier is dan paddo's, heb zelf nog geen LSD-ervaring, maar vanuit de wetenschap bekeken is dit wel te verklaren: LSD werkt, behalve op de 5-HT2-receptor (waar paddo's ook hun ding doen), ook op de D2-dopaminereceptor, waaraan amfetamine ook (een deel van) zijn werking aan ontleent.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor DrippTone » di maart 15, 2011 1:18 am

triptune schreef:Maar, wat is eigenlijk het verschil tussen LSD en truffels qua trip ?


LSD is chemisch, truffels natuurlijk. En dat merk je heel erg in de trip. Als je naar de visuals kijkt. LSD is scherp, helder, veel neon kleuren. Truffels is zacht, wazig, de vormen zijn natuurlijker, de kleuren zijn natuurlijker. LSD heb ik altijd scherpe fractals, dunne lijnen, regenboog kleurtjes. Truffels/paddo's altijd meer bruin/paars/groen/donker rood, zachtere en dikkere lijnen, veel ronder en vloeiender.

Als je kijkt naar de bodyload. Truffels kunnen wel zwaar op de maag liggen en misselijkheid veroorzaken. LSD heeft bij mij wel eens een krampachtige uitwerking, knoop in de maag, maag krampen, hoofdpijn, spierpijn. Truffels voelen warmer en zwaarder/aardser, LSD iets lichter en wat tintelig. Maar vaak krijg ik er wel een beetje de heerlijkheid van M bij, maar op een andere manier. En bij truffels absoluut niet op die manier, meer wanneer je je goed voelt als je nuchter bent.

Mindset. Van truffels wordt ik altijd een vrolijk blij kind, verwondert over alles. Het kan ook diep gaan, maar voor mij altijd op een fijne manier die niet zo ver van mij zelf af staat. Ik krijg er geen mindfucks van en alles is wel goed. LSD is meer een clowneske chaos, wel logisch maar heel druk. Een razendsnelle gedachtengang, meer mindfucks. Mentaal put het mij veel meer uit. Het is ook een hele andere gedachtengang dan die ik normaal heb.

Therapeutische werking. Met paddo's en truffels kun je naar mijn mening meer bereiken dan LSD. LSD is leuk speelgoed, maar de planten medicijnen kunnen veel beter obstakels oplossen en nodige visioenen leveren. Al schijnt dat wel per persoon te verschillen, het is dus ook mogelijk met LSD.
The purity of the venom is equal to the purity of the high, but the choice of venom decides if it will be a pure high or an intense hell. Exploring the vast spectrum of what is good and what's not is part of taking venom. But it will only destroy when you fail to listen.

Go easy on me, I can't help what i'm doing.

Combination is the clue to the equation.

Mother earth and father sky watch over me while I visit the heavens and the hells through the spirit of the vine.
Avatar gebruiker
DrippTone
Donkey on the edge.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1290
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:01 am
Woonplaats: Peru

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Triptune » di maart 15, 2011 1:23 am

Heel erg bedankt!
Avatar gebruiker
Triptune
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 618
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 10:45 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor DrippTone » di maart 15, 2011 1:28 am

triptune schreef:Heel erg bedankt!


Graag gedaan, daar zijn we voor.
The purity of the venom is equal to the purity of the high, but the choice of venom decides if it will be a pure high or an intense hell. Exploring the vast spectrum of what is good and what's not is part of taking venom. But it will only destroy when you fail to listen.

Go easy on me, I can't help what i'm doing.

Combination is the clue to the equation.

Mother earth and father sky watch over me while I visit the heavens and the hells through the spirit of the vine.
Avatar gebruiker
DrippTone
Donkey on the edge.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1290
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:01 am
Woonplaats: Peru

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Claviceps » di maart 15, 2011 1:44 am

Einstein schreef:Lees bijna overal dat LSD speedier is dan paddo's, heb zelf nog geen LSD-ervaring, maar vanuit de wetenschap bekeken is dit wel te verklaren: LSD werkt, behalve op de 5-HT2-receptor (waar paddo's ook hun ding doen), ook op de D2-dopaminereceptor, waaraan amfetamine ook (een deel van) zijn werking aan ontleent.

Ik voel mij altijd zowel bij paddos als bij LSD mentaal opgefokt bij de come down. Bij beide is het altijd vrij moeilijk voor mij om richting einde van de trip in slaap te komen ook al ben ik fysiek uitgeput. Dus in dat opzicht vind ik het niet veel verschillen. Bij beide heb ik wel gehad dat ik in bed lag te rollen totdat eindelijk "licht" eens uit ging :grin:

Lichamelijk gezien merk ik tijdens het opkomen en de piek vrij weinig van de "speed-achtige" werking bij LSD. Ik denk dat dit voornamelijk gecamofleert word door de overstimulatie die al plaats vind. Het voornaamste moment waar het wel goed merkbaar is, is bij de come down. Echter is dit mijn subjectieve ervaring.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor DrippTone » di maart 15, 2011 6:42 pm

segfault schreef:Ik voel mij altijd zowel bij paddos als bij LSD mentaal opgefokt bij de come down. Bij beide is het altijd vrij moeilijk voor mij om richting einde van de trip in slaap te komen ook al ben ik fysiek uitgeput. Dus in dat opzicht vind ik het niet veel verschillen. Bij beide heb ik wel gehad dat ik in bed lag te rollen totdat eindelijk "licht" eens uit ging :grin:

Blow je er veel bij? Dat verlengt het namelijk en maakt het in slaap komen voor mij persoonlijk alleen maar moeilijker.

segfault schreef:Lichamelijk gezien merk ik tijdens het opkomen en de piek vrij weinig van de "speed-achtige" werking bij LSD. Ik denk dat dit voornamelijk gecamofleert word door de overstimulatie die al plaats vind. Het voornaamste moment waar het wel goed merkbaar is, is bij de come down. Echter is dit mijn subjectieve ervaring.

Dat heeft ook heel erg met de setting en je mindset te maken. Als je er rustig voor gaat zitten kan het zijn dat je minder energie bemerkt dan wanneer je actief bezig bent. Hoe dan ook leeft het speedy gedeelte zich vooral uit in je gedachten gang.
The purity of the venom is equal to the purity of the high, but the choice of venom decides if it will be a pure high or an intense hell. Exploring the vast spectrum of what is good and what's not is part of taking venom. But it will only destroy when you fail to listen.

Go easy on me, I can't help what i'm doing.

Combination is the clue to the equation.

Mother earth and father sky watch over me while I visit the heavens and the hells through the spirit of the vine.
Avatar gebruiker
DrippTone
Donkey on the edge.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1290
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:01 am
Woonplaats: Peru

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Claviceps » di maart 15, 2011 8:06 pm

DrippTone schreef:
segfault schreef:Ik voel mij altijd zowel bij paddos als bij LSD mentaal opgefokt bij de come down. Bij beide is het altijd vrij moeilijk voor mij om richting einde van de trip in slaap te komen ook al ben ik fysiek uitgeput. Dus in dat opzicht vind ik het niet veel verschillen. Bij beide heb ik wel gehad dat ik in bed lag te rollen totdat eindelijk "licht" eens uit ging :grin:

Blow je er veel bij? Dat verlengt het namelijk en maakt het in slaap komen voor mij persoonlijk alleen maar moeilijker.

segfault schreef:Lichamelijk gezien merk ik tijdens het opkomen en de piek vrij weinig van de "speed-achtige" werking bij LSD. Ik denk dat dit voornamelijk gecamofleert word door de overstimulatie die al plaats vind. Het voornaamste moment waar het wel goed merkbaar is, is bij de come down. Echter is dit mijn subjectieve ervaring.

Dat heeft ook heel erg met de setting en je mindset te maken. Als je er rustig voor gaat zitten kan het zijn dat je minder energie bemerkt dan wanneer je actief bezig bent. Hoe dan ook leeft het speedy gedeelte zich vooral uit in je gedachten gang.

Verschilt nogal, soms blow ik er helemaal niet bij andere keren wel. Soms veel, soms maar 1x. Ik zal er in ieder geval nog eens aan denken bij de volgende trip. Het liefst zou ik gewoon richting het einde van de trip een halve benzo erin knallen maar dat heb ik helaas niet tot mijn beschikking :)

Zelf nooit speed gedaan dus een directe vergelijking heb ik niet. De snelheid van gedachtengang bij Paddo en LSD attribueer ik dan ook aan Paddo/LSD zelf. Ik trip zelf nooit op feesten of in sociale gelegenheden, altijd op rustige bekende locaties of gewoon thuis. Dus ja wellicht dat ik dan niet actief genoeg ben :)
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor DrippTone » di maart 15, 2011 8:11 pm

segfault schreef:Zelf nooit speed gedaan dus een directe vergelijking heb ik niet. De snelheid van gedachtengang bij Paddo en LSD attribueer ik dan ook aan Paddo/LSD zelf.


Ik bedoelde dan ook niet dat de gedachten gang op die van pep lijkt, maar dat die gewoon nogal snel gaat bij acid. Bij paddo's ervaar ik dit zelf helemaal niet.
The purity of the venom is equal to the purity of the high, but the choice of venom decides if it will be a pure high or an intense hell. Exploring the vast spectrum of what is good and what's not is part of taking venom. But it will only destroy when you fail to listen.

Go easy on me, I can't help what i'm doing.

Combination is the clue to the equation.

Mother earth and father sky watch over me while I visit the heavens and the hells through the spirit of the vine.
Avatar gebruiker
DrippTone
Donkey on the edge.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1290
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:01 am
Woonplaats: Peru

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Claviceps » di maart 15, 2011 8:31 pm

DrippTone schreef:
segfault schreef:Zelf nooit speed gedaan dus een directe vergelijking heb ik niet. De snelheid van gedachtengang bij Paddo en LSD attribueer ik dan ook aan Paddo/LSD zelf.


Ik bedoelde dan ook niet dat de gedachten gang op die van pep lijkt, maar dat die gewoon nogal snel gaat bij acid. Bij paddo's ervaar ik dit zelf helemaal niet.

Laat ik het zo stellen in de tijd dat ik op paddo's (hawaiians) tripte dan deed ik toch al snel 2.5-4 van die doosjes uit de smartshop toen het nog beschikbaar was. Mijn allereerste trip jaren geleden waren half bakje truffels en toen had ik ook meer een ervaring van gewoon intens stoned zijn waarbij de gedachtengang idd niet vergelijkbaar snel was.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor herejezus » di maart 15, 2011 9:25 pm

LSD = kanker lekker, en voor de eerste keer (mogelijk) een hele leerzame ervaring! :love:
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Ciakranar » wo maart 16, 2011 2:05 am

Wauw, wat een informatieve en beargumenteerde post! :eek:
Done: LSD, paddo's, truffels, DMT, 2c-b, ketamine, N2O, N2O 2.0, alcohol, wiet, MDMA, diazepam, temazepam, oxazepam, midazolam, alprazolam, lorazepam, 4-AcO-DMT, caffeïne

To do: DXM, PCP, ayahuasca, flunitrazepam, opium
Avatar gebruiker
Ciakranar
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 213
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 8:46 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Exceptional » wo maart 16, 2011 4:02 pm

Ciakranar schreef:Wauw, wat een informatieve en beargumenteerde post! :eek:

Eerlijk gezegd, vind ik dat de beste omschrijving ooit gegeven. Je kunt je voorbereiden wat set, setting en dosis betreft. Maar verder kun je alleen door het te ervaren, weten hoe het is.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor FRESH » wo maart 16, 2011 4:32 pm

LSD vond ik heerlijk!! :love: Het voelde voor mij vreemd genoeg heel "natuurlijk" aan.
Ik heb me er onwijs op vermaakt en verbaasd over smaken, geluiden en visuele waarnemingen.

Paddo's en truffels vind ik op z'n tijd ook vermakelijk. Maar dan meer voor een "quickie trippie".
Ik heb wel dat met deze laatste het kinderlijke meer naar bovenkomt in me.
FRESH
Offline
 

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Ciakranar » vr maart 18, 2011 12:33 am

Exceptional Insight schreef:
Ciakranar schreef:Wauw, wat een informatieve en beargumenteerde post! :eek:

Eerlijk gezegd, vind ik dat de beste omschrijving ooit gegeven. Je kunt je voorbereiden wat set, setting en dosis betreft. Maar verder kun je alleen door het te ervaren, weten hoe het is.


Klein beetje paradoxaal.
Hij zegt dat het "kanker lekker" is. Bij iets euforisch als MDMA kan dat ongeveer als een semi-feit worden aanschouwd. Maar bij iets dat ZO zwaar afhangt van de persoon zelf valt iets als "kanker lekker" toch niet te beschouwen als een goede omschrijving imo. Uiteraard is het verder wel duidelijk dat de setting etc. extreem veel invloed hebben, maar toch.
Done: LSD, paddo's, truffels, DMT, 2c-b, ketamine, N2O, N2O 2.0, alcohol, wiet, MDMA, diazepam, temazepam, oxazepam, midazolam, alprazolam, lorazepam, 4-AcO-DMT, caffeïne

To do: DXM, PCP, ayahuasca, flunitrazepam, opium
Avatar gebruiker
Ciakranar
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 213
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 8:46 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor herejezus » vr maart 18, 2011 9:36 am

Je bent een clown als je niet tript in de juiste omstandigheden..
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor °Thomas° » vr maart 18, 2011 9:03 pm

ik ben eerlijk gezegd van mening dat lsd trips toch chaotischer zijn dan paddo of truffeltrips hoor. dit is dan toch mijn persoonlijke mening. schilt wel van trip tot trip natuurlijk maar over het algemeen toch.
10 000 years of expirience in a 15minute trip!
Avatar gebruiker
°Thomas°
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 288
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 5:58 pm
Woonplaats: Antwerpen


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar LSD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner